בנייה בקלקר נגד טילים ?!

   הכותב: אייל ירון, מנכ”ל בית תרמי – פיתוח ושיווק פתרונות בניה מתקדמים בע”מ

זהו שלא :-)…בית תרמי 1

אבל, קיר בטון שנבנה בתוך תבניות איי. סי. אף העשויות מקלקר של חברת בית תרמי אכן ממוגן הרבה יותר נגד ירי טילים תלול-מסלול (טילי גראד ומרגמות של החמאס).

הכיצד?

ציון דהן מנכ”ל ובעלים של חברת הבניה ‘בית תרמי’, רב סרן במיל בחיל ההנדסה קרבית מסביר:

בית שנבנה מבטון באמצעות תבניות איי סי אף (קלקר) בכלל ותבניות בית תרמי בפרט, עמיד יותר מכל בית אחר גם בפגיעות ישירות אבל בעיקר בפיצוץ בסמוך לקירות החוץ, מהסיבות הבאות:

  1. תגובת קיר המעטפת (הקיר החיצוני) לפיצוץ בסמוך אליו היא התפרקות של הבטון או הבלוקים לרסיסים והעפתם פנימה לבית – מכאן הפציעות וההרוגים. בפיצוצים גדולים יותר, נהרסים העמודים הנושאים המשולבים בקירות בלוקים וכתוצאה מכך התקרה קורסת ואז התוצאות חמורות יותר.
  • קיר בטון סטנדרטי ממוגן יותר מאשר קיר בלוקים.
  • קיר בטון המיוצר בתבניות איי סי אף ממוגן יותר מקיר בטון סטנדרטי בגלל החוזק הרב שלו.
  • קיר בטון המיוצר בתבניות איי סי אף של ‘בית תרמי’ עמיד יותר מקיר בתבניות אחרות בגלל שתי רשתות הברזל המשולבות אשר מצמצמות את האפשרות של התפוררות הבטון וקריסת התקרה. זוהי הסיבה בגללה תקנות פיקוד העורף לממדים מחייבים רשת צפופה בתדירות 10\10 בחלק הפנימי של הקיר.
  1. הסיבה המרכזית לכך שאין נפגעים בבתים שנבנו בתבניות איי סי אף (קלקר) היא בגלל שתי שכבות הקלקר הצפוף משני צדי הקיר.בית תרמי 2

הסבר :

קלקר מורכב מ- 98% אוויר ו2% חומר. שכבת הקלקר החיצונית סופגת את מרבית האנרגיה שנוצרת כתוצאה מהפיצוץ, ואילושכבת הקלקר הפנימית סופגת את רסיסי הבטון.

בסופו של דבר, מעטפת בית תרמי נותנת את שלשת מחסומי ההגנה הבאים :

  • מחסום ראשון : שכבת קלקר חיצונית – ספיגה של מרבית האנרגיה. יתרת האנרגיה שלא נספגת בקלקר מגיעה לקיר הבטון.
  • מחסום שני : קיר בטון מזויין – בטון חזק בשילוב רשת זיון צפופה. יתרת האנרגיה שלא עוצרת בקיר הבטון מגיעה לשכבת קלקר פנימית.
  • מחסום שלישי : שכבת קלקר פנימית – ספיגה של מעט רסיסי הבטון שנוצרו מיתרת האנרגיה.

ראו תמונות מניסויי פיצוץ שנערך באפריל 2005 בארה”ב:  למטרת הניסוי נבנו 3 חדרים מבטון באמצעות תבניות איי.סי.אף והפציצו אותם באמצעות 24 ק”ג של חומר נפץ TNT.

לצורך השוואה בגראד המשופר של החמאס יש כ-19 ק”ג של חומר נפץ.

התוצאה… המבנים נשארו עומדים והתקרה לא קרסה למרות הפיצוץ של 24 ק”ג חומר נפץ.

בנוסף ליתרונות של מיגון נגד ירי טילים תלול מסלול ועמידות גבוהה ברעידות אדמה, קירות הבטון המכוסים בקלקר מבודדים מחום /קור בחומר הבידוד הטוב בעולם כך שכמעט ואין צורך בהפעלת מיזוג אויר, מה שמקנה חסכון שלבית תרמי 3 עד 50% מעלויות החשמל.

בשיטה זו נבנו יותר מ-15 מיליון בתים ברחבי העולם. כשנכנסה השיטה לארץ בשנות ה-90 היה צורך לייבא את התבניות, מה שייקר מאוד את הבניה. לפני מספר שנים ‘בית תרמי’ החלה לייצר בארץ תבניות קלקר איכותיות במפעל ‘פוליביד’, כחול-לבן, עם פטנט עולמי ייחודי שמאפשר לבנות באמצעות התבניות בנייה רוויה איתנה עד ל-12 קומות ותמ”א 38 מעבר לצמודי קרקע.

בשנים הראשונות חברת ‘בית תרמי’ עשתה שימוש עצמי בלבד בייזום ובניה של עשרות מבנים צמודי קרקע ומבני קומות (בנק ירושלים, בניין מגורים ביפו), תמ”א 38, ועוד. בעקבות ההצלחה ושביעות רצונם של הדיירים הוחלט לעבור לשלב הבא.

בשנת 2014, ‘בית תרמי’ שעד כה בנתה כבר עשרות מבנים מבטון חזק תוך שימוש בתבניות הקלקר, החליטה לשווק את התבניות גם ליזמים וקבלנים אחרים באמצעות חברת השיווק: בית תרמי – פיתוח ושיווק פתרונות בניה מתקדמים בע”מ, בבעלות המנכ”ל אייל ירון.

חברת השיווק בית תרמי הציגה את התבניות והשיטה בפני קהל אנשי המקצוע בתערוכת בילדינג האחרונה בחודש מאי 2014. לאחר התערוכה הביקוש האדיר ממאות אנשי מקצוע הוביל את בית תרמי להעביר קורס הדרכה קצר המלמד את אנשי המקצוע כיצד לבנות באמצעות התבניות ולקבל הסמכה לבניה בשיטה זו. מאז חודש מאי סיימו בהצלחה שני מחזורים של קבלנים, אדריכלים, מפקחי בניה, מהנדסים ויזמים. לקורס ביקוש רב מאנשי המקצוע והמכסה לקורס הבא המתקיים באוגוסט כבר התמלאה.

כעת נותר לנו ליידע אתכם הדיירים לגבי תבניות הבנייה הייחודיות שלנו שיהפכו את ביתכם לחזק, ממוגן וחסכוני יותר, כפי שהומלץ גם ע”י מנחם הורוביץ בתכניתו “שווה בדיקה” בערוץ 2.

שיטת בידוד זו של שימוש בקלקר על קיר בטון, מהווה למעשה סטנדרט בניה מזה עשרות שנים בירושלים. מבנה הבנוי מתבניות ‘בית תרמי’ מבודד מהשפעת הטמפרטורה החיצונית ומרעשים חיצוניים, ומאפשר לכם ליהנות מבניה ירוקה וחסכונית בעלות זהה לעלות של בניה רגילה. וכמובן מדובר בבניה יפה המשלבת את כל סוגיי החיפויים.

 אם יש לכם קבלן ואתם מעוניינים שיבנה עבורכם באמצעות התבניות של ‘בית תרמי’ אתם מוזמנים ליצור קשר ואנו נדריך אותו. אם אין לכם עדיין קבלן נוכל לתת לכם שמות של קבלנים שכבר עברו את ההכשרה כך שתוכלו לפנות אליהם ישירות.

השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם.

בהצלחה,

אייל ירון

מנכ”ל

בית תרמי – פיתוח ושיווק פתרונות בניה מתקדמים בע”מ

eyal@bait-termi.co.il

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר