התשובה היהודית לאלון גל

ספרו של בני גל ‘סודות הקאוצ’ינג היהודי’ מציג שיטה ייחודית בעולם האימון שאותה פיתח, המבוססת על תורת הקבלה, החסידות וחכמי המוסר לדורותיהםבני גל

בשנים האחרונות אנו עדים לתחייה גדולה של ארון הספרים היהודי – הציבור הרחב יותר פתוח היום לשורשיו היהודיים מאשר בעבר.  כאדם דתי המחובר עמוקות לשורשיו היהודיים, ובמקביל כחילוני לשעבר, קיבוצניק ובעל חברת פרסום מצליחה, מכיר בני גל היטב את שני העולמות. על סמך היכרות זו, הוא מציע שיטת אמון חדשה וייחודית בעולם האימון, המאפשרת לאדם להתחבר לעצמו  דרך כלים הלקוחים מהשורשים ומהתרבות היהודית.

כמו זבוב על הקיר

תהליכי האימון מובאים בספר כעלילה ספרותית, בה גיבורה הראשי הוא בני גל, מחבר הספר, הפורש

את חייו ועובר בעצמו תהליך שלם של אימון. הספר מכניס את הקורא לחדר המפגשים האינטימי של

הקואצ’ינג היהודי (כמו זבוב על הקיר…) ומאפשר לו להתלוות לתהליך האימון על כל שלביו.

הספר מחולק ל – 18 פרקים, כאשר כל פרק מהווה נדבך נוסף בתהליך האימון המובנה, המתאפיין

בפשטות יישומית ובדיוק. הקריאה בספר סוחפת את הקורא ומעבירה אותו חוויה המשלבת בין השכל

לבין הרגש –  שילוב של תהליך קאוצ’ינג עם עלילה ספרותית מרתקת.  בין דפי הספר, עובר הקורא מסע

אישי מתודולוגי ויישומי, אשר במהלכו, תוך כדי הבנת השלבים בדרך וביצוע המשימות, הוא מחולל שינוי

בחייו ועושה את צעדיו לעבר הגשמת מטרותיו. בנוסף, מספק הספר כלים לתהליך ניהול ולהנחיית

מנהלים  ואנשי עסקים. כמי שחווה את העולם החילוני עד שנות השלושים לחייו, פיתח בני גל שיטה המדברת אל כולם.

קודם מכוונים ואז מנגנים

היחשפותו המעמיקה של בני גל לעולם הקאוצ’ינג על כל גווניו וסוגיו, אפשרה לו להכיר את המוגבלויות של התחום, וכך לבנות שיטה חדשה המתגברת עליהן. התהליך שבנה מסייע לאדם להתגבר על מחסומיו כדי לקחת אחריות על חייו, על מעשיו ועל השלכותיהם, מתוך הבנה שמקור הדברים טמון ומצוי בו. שיטת הקואצ’ינג היהודי מתבססת על תהליך שינוי מעמיק שבשלב הראשון אינו תוצאתי, אלא מטרתו לעזור לעובר אותו להבין  ולהגיע למהותו הבסיסית, וכך מסייעת לו למצוא את התשובות בתוך עצמו ולחולל שינוי אמיתי, ובהמשך להשיג תוצאות מדידות ומעשיות. בניגוד לקאוצ’ינג המסורתי, שהוא מכוון מטרה ועוסק בתוצאות לשם השגת מטרות נקודתיות, הקאוצ’ינג היהודי אינו מדגיש את המטרה אלא את הדרך, המלווה בהנאה, שמחה ותחושת מימוש עצמי. לפני שלב ההתקדמות לעבר המטרה, הקאוצ’ינג היהודי קורא לך לעצור ולהתבונן במהותך האמיתית, כדי להבין קודם כל מה אתה רוצה לעשות ולא מה אתה יכול. כל ניסיון להתקדם לפני שהבנת את מהותך האמיתית, נובע משימוש באותם דפוסים ואותם פרדיגמות שהובילו אותך עד היום, ולכן נועד לכישלון מראש. כל ההישגים שישיג הקאוצ’ינג התוצאתי והמטרתי, לא יובילו לאושר ושמחה אמיתית, אלא רק לרדיפה אחר הישגים נקודתיים חדשים. לכן, בני גל אוהב להדגיש, שלמעשה לא מדובר בתהליך של ‘אימון’ אלא בתהליך של ‘כוונון’. את כלי הנגינה צריך קודם כל לכוון לפני שמתחילים לנגן…ורק אז יגיע השינוי האמיתי.

בעליה של חברת פרסום מצליחה, שחיפש משהו מעבר

סיפור חייו המרתק של בני גל, שוזר בתוכו התנסויות ומפגשים עם כל מגוון זרמיה של התרבות הישראלית והיהודית. הוא נולד בארגנטינה ובהיותו בן שלוש עלה עם הוריו ארצה. הוא גדל בקיבוץ בית אורן שבכרמל ואת שירותו הצבאי עשה בחיל הצנחנים. בתום השירות החל לעסוק במכירת ציוד חקלאי, אחר כך בשיווק, ועם הזמן החל להתוודע לתחום הפרסום. בשנת 1968 פתח יחד עם שותף את משרד הפרסום “גל-שרגאי” ולאחר מלחמת יום הכיפורים נסע לגרמניה ללימודי קולנוע וטלוויזיה. כששב ארצה בשנת  1974 החל בתהליך חזרה בתשובה אשר במהלכו למד בישיבות חרדיות. במשך שנה התגורר בביתו של הרב צבי יהודה הכהן קוק ומאז הוא מחשיבו לאביו הרוחני. בתקופה זו  היה חבר במזכירות גוש אמונים, ובתחילת שנות ה-80 הקים את משרד הפרסום “פרסום גל” (כיום “פרסום גל-אורן) המתמחה בפרסום למגזר החרדי-דתי, מגזר שעד אז לא קיבל כלל התייחסות, והפך למשרד המוביל במגזר זה ופורץ דרך בתחום. 

בשנת 92 התחיל גל בקריירה חדשה בתחום האימון (Coaching) כמאמן לתאגידים, חברות ופרטיים. בשנת 2005 עזב גל את עולם הפרסום והחל להקדיש את זמנו לפיתוח מודל האימון היהודי. מאז, הוא מעביר סדנאות אימון בהם השתתפו כבר יותר מ-1,000 תלמידים, וכותב מאמרים וספרים, שהחשוב ביניהם הוא ספר ‘סודות הקאוצ’ינג היהודי’. מודל האימון הייחודי נלמד בבית הספר להכשרת מאמנים BSD’  אימון יהודי’ ומוכר על ידי איק”א ולשכת המאמנים.

“החזון שלי הוא לחשוף את האדם למקור שלו עצמו וכך לסייע לו להתחבר להווייתו הפנימית, כדי לשתף אותו באור, בחום ובכל היישומים המעשיים של השיטה שלי, שתעיף את העסקים שלו לגובה יחד עם חייו האישיים”, אומר בני גל. “אמן ושפת הקאוצ’ינג היהודי תיכנס לכל אותם מקומות בהם עוסקים בחיים של אחרים, לעולם החינוך, לעולם התעסוקה, ולעולם התרבות, כדי שתזכה לגעת בליבותיהם של נשמות רבות”.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר