יישור שיניים זה לא משחק ילדים / דר’ סיוון קארס ודר’ מנדי גרוס*

טיפול אורתודנטי במבוגרים הוא קודם כל בריא, מעבר לפן האסתטי, ומשפר מאוד את יכולת שיקום הפה. כשליש מהטיפולים האורתודונטים מתבצעים כיום במבוגרים, ואף פעם לא מאוחר להתחיל.שיטה חדשה,דר' סיוון מאפשרת יישור שיניים דרך שימוש בקשתיות שקופות הניתנות להסרה בקלות, ועשויות מחומר פלסטי שקוף שלא ניתן להבחין בו 

בעוד שרוב הטיפולים האורתודונטים בקרב ילדים ובני נוער מתחילים עקב סיבות אסתטיות, הרי שבקרב מבוגרים, הסיבה לתחילת הטיפול נעוצה לרוב בבעיה בריאותית, אשר פתרונה דורש טיפול אורתודנטי. במקרים רבים, כאשר המטופל המבוגר פונה לטיפול לשיקום הפה (הבראת החניכיים או השיניים), נכון יהיה להתחיל את הטיפול המשקם דרך יישור שיניים. החזרת השיניים למקומם תשיג את הבראת החניכיים, תייעל את סוגרי המטופל ותשפר לאין ערוך את יכולתו של הרופא המשקם לבצע שיקום פה יעיל ונכון, בהם שיניו של המטופל חזרו לעמדתם ולמיקומם הנכון והטבעי.

שיניים עקומות הן לא גזירת גורל

רבים מאיתנו אינם מרוצים ממראה הפה שלהם, אבל מלאים בחששות. שאלות כמו “איך הסביבה תקבל את זה?”, “זה לא מסובך וכואב?”, “האם אני לא מבוגר מידי בשביל זה?”, מונעים מהם לגשת לטיפול אורתודנטי ולשפר את בריאותם, מראם ואיכות חייהם בצורה משמעותית.

אז נתחיל מהסוף – לא, אתם לא מבוגרים מידי. בשנות השבעים, רק 1-3% מהטיפולים האורתודונטים הועברו למטופלים מעל גיל 20, בשנות ה-90, אחוז המטופלים המבוגרים קפץ ל-25, וכיום הוא כבר עומד על 35%. ואם נגלוש קצת לרכילות, גם מפורסמים רבים בארץ ובעולם, כמו טום קרוז, ג’סטין ביבר, נטלי דדון ורבים אחרים, בוחרים לעבור טיפולים אורתודונטים, בלי שאיש מאיתנו יבחין בכך, בזכות השיטה החדשה. 

להיות עם ולהרגיש בלי

שיטה חדשה, אשר פותחה בארה”ב והגיעה לפני זמן קצר לישראל, מאפשרת יישור שיניים דרך שימוש בקשתיות שקופות הניתנות להסרה בקלות, ועשויות מחומר פלסטי שקוף שלא ניתן להבחין בו. שיטה זו שכנעה מבוגרים רבים ליישר את שיניהם, מבלי שאף אחד יבחין כי הם עוברים טיפול שיניים. מטופלים רבים ציינו בפניי לאורך השנים, כי הם חוששים מאוד להדביק את הברזלים על השיניים, ולכן, למרות שרצו מאוד בשיפור אסתטי, החליטו להימנע מהטיפול. כיום, השיטה מעניקה להם את האפשרות להגשים חלום ולקבל חיוך מושלם בכל גיל. היתרון הגדול הוא באופי המכשור שנשלף בקלות, וכך מאפשר התאמה מושלמת לאורח החיים של האדם הבוגר. לפני פגישה חשובה, דייט או כל אירוע חברתי אחר, ניתן לשלוף את הקשתיות בקלות ובדיסקרטיות, להניחן בקופסא המיועדת להן, ובסיום האירוע להחזירן למקום ולהמשיך בחיינו כרגיל.

השיטה החדשה אינה גורמת לכאב וכוללת תופעות לוואי מועטות מאוד. אמנם קיימת השפעה על הדיבור, אך היא חולפת לאחר מספר ימים. כמו כן, לאחר הנחת הקשתיות ייתכן ותחושו לחץ קל, שעלול להכאיב במקצת בשיניים ובחניכיים, אך מדובר בתופעה חיובית המעידה על תזוזת השיניים בכיוון הרצוי, אשר חולפת לאחר מספר ימים.

בשביל הבריאות, מעבר לאסתטיקה

יישור שיניים ניתן לבצע בכל שלב, כל זמן שהשיניים בפה, החניכיים בריאות וכך גם העצם המחזיקה אותן. שינוי מיקומן של השיניים והזזתן אינם תלויים בגיל המטופל, אך אם זאת, כאשר אנו מבוגרים מבנה הלסת ועצמות הפנים כבר הספיקו להתקבע, ולכן בחלק מהמקרים יידרש יותר מסוג אחד של טיפול.

גם בשנות הבגרות שיננו זזות כל הזמן, כאשר אנו לועסים, מדברים, דוחפים לשון, מהדקים שיניים או חורקים שיניים בשנתנו. גם מחלות חניכיים (בעיקר אצל חולים סוכרתיים אך לא רק), היגיינת שיניים ירודה או תהליך עקירה שעברנו, גורמים לשיניים לזוז ממקומם. כאשר מתקיימת צפיפות בפה ואין

מספיק מקום לכל השיניים, או כאשר ניצב מכשול כמו שן או שיניים אחרות שמפריעות, השיניים מתחילות לדחוק זו את זו ולגרום לשיניים לא ישרות, אשר מהוות בראש ובראשונה מפגע בריאותי,

מעבר למפגע האסתטי. מדוע? ראשית, סגירת שיניים תקינה מסייעת בריסוק האוכל לצורך עיכול מיטבי, וכאשר השיניים נסגרות באופן לא תקין, פעולת הלעיסה נפגמת. שנית, סגירתן הלא תקינה של השיניים שוחקת אותן, מפעילה לחץ על החניכיים ועל העצם התומכת בשיניים, וכך מובילה בסופו של דבר למחלת חניכיים, שעלולה להיות חמורה ביותר. גם כדי לדבר ברור, אנו זקוקים לסגר תקין של השיניים. רווחים גדולים בין השיניים העליונות והתחתונות יוצרים דיבור לא מובן והגייה משובשת, שעלולים להחריף עם השנים.

*הכותבים הם בעליה ומפעיליה של מרפאת שיניים ייחודית, המשלבת בין טכניקות טיפול שיקומיות ואורתודונטיות.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר