מדריך לעולם הרגשות/ שחר בן-פורת

בכל פעם שאני פוגש ילדים אני נדהם מהיכולת שלהם לנוע בין רגשות. הם לא חושבים על זה, לא עסוקים במה יגידו עליהם, באיך הם נראים, במה זה אומר עליהם. הם מרגישים: כועסים ואז צוחקים ואז מפחדים ואז שמחים ואז שקטים ואז…

 אבל כשאנחנו גדלים קורה לנו משהו. ההיגיון מתחזק והנימוסים והחוקים החברתיים מתחילים להשפיע: לא יפה לכעוס, גבר לא בוכה, תפסיקי להיות היסטרית. יש עוד, מפחידים יותר: אם כועסים זה עלול לגרום להתקף לב וללחץ דם; ואם נהיה עצובים או מדוכאים לא נוכל לתפקד.

 כאשר התחלתי להתעניין במיסטיקה בגילאי העשרה, התחלתי להחשף פעם אחר פעם לספרי רוח המדברים באותם קולות ששמעתי בבית: יש רגשות נחותים, נמוכים, ויש רגשות נעלים, גבוהים. פחד, כעס, כאב, אשמה, קנאה, בדידות ועצב הם הרגשות הלא רצויים, שמפריעים לנו בחיים; אהבה, התרגשות, התלהבות, שמחה, הם רגשות רצויים שכדאי לשאוף להרגיש אותם יותר ויותר.

 השינוי המשמעותי התרחש בחיים שלי בגיל 19, אז פגשתי את ורדה דרור, מי שהפכה להיות המורה הרוחנית שלי. ממנה שמעתי לראשונה על תפיסה אחרת בכל הקשור לרגשות. בדרך אותה פיתחה, “חופש להיות”, אני לומד לחזור מחדש לטבע הילדי שלי. להרגיש ללא התערבות, שיפוט, ביקורת או ניסיון שליטה. פשוט להרגיש.

 השקט שנוצר בתוכי בכל פעם שאני מזכיר לעצמי שזה בסדר לכעוס, לכאוב או לפחד, הוא יקר ערך. זו הדרך לרפא רגשות פגועים ולהחזיר לעצמי בטחון עצמי: בכך שאני מסכים להרגיש את הרגשות שלי, אני מאפשר מקום לאלכימיה המסתורית.

 זה אותו רגע בו הכעס הופך לנחישות, הפחד לדחף, האשמה לצניעות, הקנאה להשראה, הכאב לחמלה. המעבר דרך הרגשות ה”שליליים”, שכבה אחר שכבה, בונה בתוכי איכויות חשובות במיוחד.

 אחרי 19 שנים של חיים לפי תפיסת עולם זו, במהלכן אני מנחה סדנאות וקבוצות על בסיס תפיסה זו, החלטתי לכתוב ספר שיעסוק בכך.

 זו לא היתה החלטה ברורה, אלא מעין חיזיון שנגלה בפניי ערב אחד. זה היה בסיום של סדנה שהשתתפתי בה אותה העבירה התזונאית והמתקשרת אילנה רוגל. לאחר שסיימתי לדבר התיישבתי בכסא ולפתע ראיתי בעיני רוחי את השם של הספר: “המדריך למרגיש המתחיל או מה לעזאזל עושים עם כל הרגשות הללו?”. באותו לילה כבר כתבתי את העמודים הראשונים.

 הספר מיועד לכל מי שמתמודד עם עולם הרגשות שלו ואינו יודע איך לעזור לעצמו. לגברים ולנשים שמאסו בחשיבה חיובית, שאינם רוצים כדורים פסיכיאטריים, הרוצים לשמור על הפן הרגשי שלהם ער מבלי שהדבר יפגע בהם.

 הספר מתחלק לשני חלקים. בחלק הראשון אני עובר בין הרגשות ה”שליליים” השונים ומתאר את המתנות שהם יכולים להביא לחיינו אם נסכים להרגיש אותם. בהתאם, לפרקים יש שמות כגון כאב, קנאה, דכאון ופחד, היסטריה וחרדה. בסוף כל פרק אני מציע עצות ופתרונות מעשיים שאפשר ליישם כאשר הרגשות שלנו מציפים אותנו.

 החלק השני מתייחס לסוגיות כלליות רלבנטיות, כגון מה קורה לנו כשאנו מתמסרים לרגשות (‘סוד הקסם של ההתמסרות’), המשמעות של להיות גבר מרגיש (‘להרגיש גבר’), חשיבותה של סבלנות (‘הצב הגיע קודם’), ולמה כדאי ללכת לטיפול (‘טיפול זו מילה יפה’).

 כשמו כן הוא, “המדריך למרגיש המתחיל או מה לעזאזל עושים עם כל הרגשות הללו?” הוא מדריך. תקוותי היא כי הוא ישמש יד תומכת בחיים הסוערים ומלאי התהפוכות והרגשות שלנו.

 בן פורת שחר

 98 עמודים, 60 שקלים, 30 שקלים לגרסה האלקטרונית, להשיג ב- http://mendele.co.ilוב- www.freedomtofeel.co.il.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר