איך יוצרים תוצאות משיווק בדיגיטל – מאמר עשירי בסדרה

 אופיר סלע, סמנכ”ל לקוחות Wave Digital

אמנם לא 10, אבל עדיין מכות – ברוח הפסח נדבר הפעם על ה”מכות” שיכולות ליפול על כל מנהל שיווק, או בעל עסק, בגזרת הדיגיטל, וכיצד להקדים תרופה למכה.

7 המכות בעולם הדיגיטל – ואיך להימנע מהן:8539048913_3328e8545c_z

1הידרדרות מתמשכת בתוצאות החיפוש בגוגל

כל בעל עסק רוצה מאוד להיות בתוצאות הראשונות בגוגל. אך יש לזכור שגם אם הגעת לתוצאות הראשונות בגוגל המצב איננו סטטי. עולמו של גוגל סבוך ומורכב מאוד, ובעיקר משתנה כל הזמן, ולכן בעל עסק ערני חייב לבדוק על העת את הדירוג של אתרו. במידה והוא מזהה מגמה מתמשכת של ירידה בדירוגים, ולא משהו רגעי שמתאזן תוך חודש, אזי יכול להיות שישנה בעיה אקוטית בתחום הקידום האורגני של האתר. הדרך להימנע מהתדרדרות זו היא לוודא שמקדמי האתר עובדים מתוך חשיבה לטווח ארוך, והכרות עמוקה עם החידושים והמידע האחרון בתחום הקידום. קידום האתר זה אחד הדברים שאני ממליץ לא לחסוך בהם ולעבוד עם מקצוענים בתחום הקידום.

2. פספוס תקופת מכירות חמה
גם בתחום הקידום הדיגיטלי יש משמעות לתקופות מסוימות בשנה ועונתיות. פעמים רבות יצא לי להיתקל לאורך השנים במקרים בהם מועד הפיק של הקידום התפספס עקב חוסר תכנון מוקדם ועבודה על הדברים בדקה ה-90. הדרך להימנע מכך היא לתכנן מראש את הפעילות השיווקית מול לוח המועדים הרלוונטיים, ולהעביר תוכנית עבודה לקידום לחברת הדיגיטל כחודש מראש.

3. חיוב גבוה באופן מפתיע ממערכות פרסום שמנוהלות עצמאית
ישנן חברות שמנהלות את הפרסום בגוגל ופייסבוק באופן עצמאי, או בשילוב עם חברת המדיה. במקרים כאלה יכולים לקרות (וקרו) מצבים בהם לקוחות ביצעו קידום של פוסט או של מודעה בתקציב אדיר, בשגגה, כי לא הבינו בדיוק מה הם מאשרים – לדוגמא: אישרו תקציב יומי שהיה אמור להספיק לחודש. הדרך להימנע מכך היא כמובן לרכז את העבודה מול חברת הדיגיטל ולא ליפול לחטא ההיבריס הקדום ולנסות לעשות הכל לבד.

4. אובדן תכני העבר שפורסמו
יש חשיבות גדולה מאוד היכן מאכסנים את כל הפריטים הדיגיטליים של החברה. נתקלתי במקרים בהם תכנים של לקוחות, בין אם זה תיק עבודות, מאגר מאמרים, או ניוזלטרים אבד מן העולם כי פוזרו במקומות שונים. הדרך להימנע מכך היא לרכז כמה שיותר מהתוכן במקום אחד עיקרי, וממנו להוציא שלוחות. בעדיפות לאתר האינטרנט של החברה. בין אם מדובר במאמרים, טיפים או ניוזלטרים – לפרסמם תחילה באתר, ולאחר מכן לגזור משם את החלקים הרלוונטיים והקישורים העדכניים. כמובן מומלץ כמו תמיד לשמור גיבוי של כל התכנים במרוכז בשירות ענן כלשהו, כמו דרופבוקס, או גוגל דרייב.

5. שבירת מיתוג במדיות שונות
נושא המיתוג ושמירה על אחידות מיתוגית במדיות השונות חשוב מאוד. קרה לא מעט שראיתי פרסום שעולה באפיקי פרסום שונים, לאותה חברה, בנראות שונה. זה יכול להיות אצל שני ספקי פרסום באינטרנט, או פרסום מסוג אחד במדיה החברתית ואחר באתר האינטרנט, וכו’. הדרך להימנע מכך היא לרכז את העבודה מול מיעוט גורמים, למשל גורם אחד בדיגיטל (אתר אינטרנט, מודעות דיגיטליות רשתות חברתיות), וגורם אחד אופליין (עיתונות כתובה, מודעות ופוסטרים). בנוסף, כדאי לבצע ישיבת סנכרון בין הספקים השונים.

6. האטת או נפילת האתר מעומס גולשים
כאשר אנו מבצעים קידום ממוקד ללקוח, המטרה היא בדרך כלל להביא כמה שיותר גולשים רלוונטיים לאתר שלו. במידה ואתם מתכננים קידום אל תשכחו שצריך גם לוודא כי האתר יכול לעמוד בהצלחה בתעבורת התנועה. אתר אינטרנט הוא כמו נותן שירות, ואם מעמיסים עליו יותר מידי גולשים, נוצר אצלו תור, והוא אף עלול לקרוס ולקפוא לנוכח העומס אם הוא רב מידיי. הדרך להימנע ממצב כזה היא לצפות מראש את עומסי התנועה הצפויים ולוודא מול חברת הדיגיטל שהאתר והשרת עליו הוא יושב ערוכים לקלוט את כמות התנועה, במיוחד ב”פיקים” שלה. שדרוג של שרת האתר שלכם מבעוד מועד, במיוחד אתרי חנות – הוא תרופת המנע הטובה ביותר למצבים כאלה.

7. פרסום מטעה
כמי שאחראי על הקישור בין הלקוחות לאנשי הביצוע, אני מעריך מאוד את היכולת של לקוחות לקבל החלטות מהירות ולתת מענה מהיר בשלבי אישור תוכן שיווקי, קריאייטיב ועיצוב. אך יצא לי להיתקל גם במקרים בהם האישור של החומרים היה מהיר מידיי ולא יסודי, מה שגרם לתכנים בעיתיים שפורסמו. לעיתים היינו זריזים מספיק לעלות על הטעות והתוצאה שלה הייתה רק לחץ במערכת של הלקוח וגם של חברת הדיגיטל. במקרים יותר בעייתיים היה מאוחר מידיי לתקן את הטעות שגרמה לחברה המפרסמת נזק ממשי, תדמיתי או כספי.
הדרך הטובה ביותר להימנע ממצבים כאלה, היא להקדיש את תשומת הלב לפרטים על ידי איש הקשר מול חברת הפרסום, ולא להשאיר דברים ליד המקרה ולפרשנות ברמת מסרים פרסומיים ואותיות קטנות.

לשאלות נוספות או בקשה לכתיבת נושאים נוספים נא ליצור קשר בעמוד הפייסבוק של WaveDigital בקישור הבא: https://www.facebook.com/wavedigital.il


הדימוי באדיבות: http://mkhmarketing.wordpress.com/

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר