יחסי ציבור אופנה

מאת : נעה ארבר.

יחסי ציבור אופנה

בסוף חודש יוני 2014 צולם, באתר ביפו, קמפיין החורף של אופנת “קום איל פו”. שבועיים לאחר שהגיעו הצילומים המיוחדים של נטלי זריקר החל מבצע צוק איתן ששיבש את כל השמחות. על מנת לתת לצילומים משמעות אקטואלית אך פחות זוהרת, החליטו בקום איל פו להזמין את מעין גולדמן, סטייליסטית וכותבת על תרבות ומגדר ואת האמנית מיכל שמיר ליזום פרויקט שייתן ביטוי למציאות השסועה בין הרס ואובדן ליצירה. כך עלה הרעיון לשתף פעולה עם אמניות ואמנים ישראלים ופלסטינים שהתבקשו לשבש את צילומי הקולקציה על מנת ליצור קורלציה בין שתי מציאויות קוטביות בין חיים של שיגרה להרס והשחתה.   

אכן יוזמה ראויה לציון שמזוהה עם המונח פוליטיקלי קורקט השגור באג’נדה של  קום איל פו, מותג מעורב בהווי המקומי,  השוקד לשלב עיצוב עם דעתנות. גם אם לאחדים החיבור נראה או נשמע בלתי מקובל, לי באופן אישי חשוב שבעולם רווי באלימות, אי צדק וצער תהיה לאנשים מעורבות חברתית ודעתנית. מסקרן אותי להכיר את האנשים שעומדים מאחורי הדברים, בין שהם נאמרים, נכתבים או מעוצבים. מסקרן אותי לנבור בנבחי ההיגיון או המחשבה שמלווים את המעצבים כאשר הם הוגים דגם זה או אחר, או קולקציה בכללותה. למרות זאת כמעט ולא קיימים מותגי אופנה שהתנהלותם היצירתית מנווטת על ידי חשיבה אידיאולוגית. בקום איל פו התחומים תומכים ואינם נפרדים. בהתאם לכך גם קהל הלקוחות מסתמן כחוג בעל סגנון אסרטיבי מוגדר, מאופק, אלגנטי ואינטליגנטי.

קהל הלקוחות מסתמן כחוג בעל סגנון אסרטיבי מוגדר, מאופק, אלגנטי ואינטליגנטי.
קהל הלקוחות מסתמן כחוג בעל סגנון אסרטיבי מוגדר, מאופק, אלגנטי ואינטליגנטי.

זה ייחודו של קום איל פו, מותג אופנה שמודעות חברתית, פוליטית והומאנית בוערת בעורקי היצירה שלו, יש לו מה לומר והוא גם ניצב בנחישות מאחורי אמירות נוקבות, שוויוניות מגדרית ועיצוב שקול, ידידותי והוגן. סגנון לבוש שאיננו המוני וגם לא מיוצר בכמויות גדולות מה שעשוי להגדיל את מחירי הבגדים.

קרוב לשלשה עשורים מובילה סיביל גולדפיינר את קום איל פו ברוחה המרדנית שאיננה מונחה על ידי מסרי אופנה שגרתיים. גולדפיינר וצוות המעצבים באים להיטיב עם המלתחות אבל גם לנתב את החשיבה לאפיקים חיוביים. ולכן היכולת, אם לא לומר האומץ, לעורר שיח רציני על מהות האופנה ומקומה בחיים הסבוכים הסובבים אותנו, ראוי להערכה.

הקולקציה כוללת דגמים קלאסיים, מחויטים ואיכותיים אך גם דגמים מעוצבים באווירה צעירה ונועזת יותר.

בעוד שהקולקציה הקודמת, לקיץ, עסקה ברגישות ותכונות הנחשבות כנשיות כמו חמלה, חסד ורוך, קולקציית החורף, שגם אותה עיצבו קרין לייקוביץ’ ושרון דאובה, עוסקת בתכונות הנחשבות כגבריות כמו קור- רוח, קשיחות, דומיננטיות, אגו והתמקדות במטרה.  פריטי לבוש במראה שמסמל סטאטוס ועוצמה או ליתר דיוק גבריות של מצליחנים. ואכן הלב הפועם של הקולקציה, אחת המוצלחות, המעניינות וענייניות של קום איל פו, מתמקד באסתטיקה דואלית שממזגת  אפיונים משני המגדרים; לבוש מחויט  וסולידי שמשולבות בו נגיעות נשיות ומעודנות. הקולקציה כוללת דגמים קלאסיים, מחויטים ואיכותיים אך גם דגמים מעוצבים באווירה צעירה ונועזת יותר. לאוסף בכללותו חזות כוחנית שמלווה יחסי ציבור אופנה ואת ההיסטוריה של האופנה החל בתקופה הויקטוריאנית המסתורית ורומנטית וכלה בעידן המודרני, בחליפות הסמוקינג השחורות שעיצב איב סאן לורן בשנות ה-60. עוצמה גברית שמוצאת את ביטוייה בסגנון מוקפד, איכותי וקודר מול עוצמה נשית במערכות בגזרות מלאות ומודגשות, ראשי שרוול נפוחים, חצאיות ושמלות ארוכות, עתירות בד מעוצבות מבדים במרקמים מדוגמים וסריגים מעניינים, בדי קטיפה מקומטים ובדי ז’קארד בוהקים.

 

שמלת צמר מסריג מרשים שזור בחוטי זהב.
שמלת צמר מסריג מרשים שזור בחוטי זהב.


החליפות החדשות של קום איל פו נטולות תווית של גיל, צעירות ובוגרות לא תוספנה או תפחתנה שנים מגילן. בכל גיל נשים בחליפה מחויטת ומחמיאה תיראנה חיוניות ואלגנטיות. ואכן אוסף הדגמים שמציעות מעצבות קום איל פו מגוון ומקיף, לא בהכרח שגרתי אך מותאם לרוח הזמן והאופנה. בנוסף למערכות בצבעוניות הומוגנית הוצגו בקולקציה מערכות בצבעוניות מנוגדת כמו חצאית מקטיפה מקומטת בצבע ארגמן עם מקטורן קוקטי קטן בצבע כחול, מערכת מורכבת ממכנסיים מבד סקוטי משובץ בגוונים ירוקים ומקטורן במרקם כחול בוהק. במקביל לפריטים המחויטים והסולידיים שביניהם מקטורנים באורכים וחומרים שונים, בחלקם מאובזרים בסינר מבד מרופד שמזכיר אפוד מגן. בנוסף היו בקולקציה פריטי לבוש מבד סרוג במרקם שכבתי, כמו גם שמלות ארוכות מבד צמר בפסים ירוקים רחבים, ושמלת צמר מסריג מרשים שזור בחוטי זהב – יחסי ציבור אופנה.

 

יחסי ציבור אופנה
Rich Bitch

הצגת הקולקציה בפרוזדורי הסטודיו, בפני קבוצות מצומצמות של  מוזמנים, קליינטיות, עיתונאים ואלו שמאמינים ברוח היצירתית של המותג, הסבה אווירה נעימה ואינטימית. חוויה מעודדת של אוסף בטוח ושורד שמאפשרת לראות ולחוות את הדגמים מקרוב קרוב ואפילו לגעת בהם. התצוגה נחתמה בחוש הומור מתריס כאשר צמד דוגמניות בחצאיות דרמטיות נפוחות הוצגו עם סווטשרטים ספורטיביים שעל אחד מהם הודפסה המילה RICH ועל השנייה המילה BITCH, יש להניח שעוצבו כהשלמה למסרים העיוניים והחברתיים החדים והברורים שמאפיינים את קום איל פו.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר