אורגים עתיד חדש לאמנות

יחסי ציבור לציירים

‘גלריית האורגים’ בחולון מקיימת תערוכות לאמנים שלא זכו להכרה – יחסי ציבור לציירים (“אורגים של חסד”), מציגה אמנים איכותיים ומקצועיים המתפרנסים מאמנותם, ומחזקת את אמני העתיד דרך תערוכות סוף שנה של מחלקות אמנות באקדמיות ובמכללות ואירוח תכניות ובתי ספר לעיצוב.

 יחסי ציבור לציירים

גלריית האורגים היא גלריה עשירה המציגה מגוון רחב ומשתנה של יצירות ופריטי אומנות, בדגש על אמנות הפיסול. “אין ספק שחולון היא עיר של אמנות, אבל בכל מה שנוגע לתחום הפיסול, אין בה במה אמתית ומשמעותית עבור פסלים המעוניינים לצמוח, להתפתח ולהיחשף לקהלים חדשים”, אומרת יפה עמרני, מנהלת הגלריה.

יחסי ציבור לציירים “כדי לזקק במשפט אחד את ייחודה ואת חזונה, הייתי אומרת שגלריית האורגים מפסלת את העבר בחיבור להווה ועם הפנים לעתידה של האמנות בחולון.

העבר מקבל את ביטויו דרך הפרויקט ‘אורגים של חסד’ בו אנו מנציחים את אותם אמנים מופלאים שלא זכו להכרה ולחשיפה הראויה בחייהם, ובו אני רואה סוג של שליחות. ההווה מגולם בתערוכות ייחודיות, בהן אנו מציגים אמנים איכותיים ומקצועיים המתפרנסים מאמנותם, והעתיד מדגיש את אמני המחר, דרך תערוכות סוף שנה של מחלקות אמנות באקדמיות ובמכללות ואירוח תכניות ובתי ספר לעיצוב”.

 

גלריית האורגים ממוקמת בחלל גדול ומרשים, בעל פוטנציאל לאירוח תערוכות גדולות ומקיפות. הגלריה הצעירה והדינאמית מאפשרת במה ייחודית לאמנים, ומאופיינת בפתיחות אומנותית והיעדר חסמים או התקבעות בזרם אומנותי מסוים. הגלריה שהוקמה לפני שנתיים, הציגה עד כה 4 תערוכות: אינטואיציה אהובתי, חפש את האישה, ארוס תשוקה והמסכה.

יפה עמרני, בעלת הגלריה, היא אמנית מוערכת בעלת ניסיון אמנותי רב, תושבת חולון וחברה באגודת הפסלים והציירים בעיר.

כפסלת, יפה מתמקדת בעיקר בזכוכית וביצירות בעלות תוכן, רעיון ואמירה: מעמד האישה, סתימת פיות, אלימות גברים, יחסים במשפחה וכו’. היא ממעטת לחשוף את יצירותיה בגלריה, אך הציגה בתערוכות יחיד רבות כמו במוזיאון ישראל, גלריית ציפורה, מוזיאון התנ”ך בת”א, גלריית חנקין, תערוכה בחולון ובגן הקקטוסים: “במשך כל חיי עסקתי באמנות לצורותיה השונות, וגם כאשר פתחתי עסק עדיין לא ויתרתי על אהבתי הגדולה והמשכתי ליצור, להופיע וללמד”.

 

לפני שנתיים פתחה יפה את גלריית האורגים בחולון. “הקמתי את הגלריה כדי שתהווה מרחב יצירה ייחודי לאמנים מתחומים שונים, כדי לחשוף את כשרונם ולהביא לידי ביטוי את יכולותיהם האמנותיות ואת שפתם האמנותית העשירה והייחודית. לשמחתי, בתקופה האחרונה הגלריה החלה להתבסס כמקום מפגש מרכזי של אמנים, אספנים וחובבי אומנות מכל רחבי הארץ.

יחסי ציבור לציירים כדי להמשיך זאת, אני מתכננת להרחיב את פעילות הגלריה ולהפכה למרכז אמנות ולבית של ממש עבור האמנים, שיהפוך למקום מפגש של אוהבי אמנות. אזור למכירת יצירות יודאיקה, שיח גלריה, מכירת תכשיטים, סדנאות אמנות המועברים על ידי אמנים מובילים.

חולון עבורי היא עיר של אמנות, וגלריית האורגים היא בשבילי כמו בית. לכן, החלום שלי הוא להפוך את גלריית האורגים לבית של האמנות בחולון.

 

 

 

 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר