אופנה עילית בתפאורת גרפיטי.

מאת : נעה ארבר.

Eliane Stoleru aw 14-15 photo Chantal Stoman (3)


בנועזות מפתיעה מחליטה אליאן סטולרו לצלם את קולקציית החורף שעיצבה על רקע של ציורי גרפיטי במרחביה, הלא כל כך זוהרים, של תל אביב. גרפיטי, על פי רוב, אינם ציורי קיר סתמיים שחודרים למרחב פרטי, אלא ציורים וכיתובים שיש בהם מסרים פוליטיים וחברתיים, אמצעי ביטוי אמנותי עממי, בדומה לתרבות ההיפ הופ, שלא נמצאה לה במה ראויה. זו עונה שנייה ש”הילדה הטובה” הזו יוצאת מהמסגרת בהפקות מרתקות שלא תואמות את הרוח השפויה השורה על עיצוביה. סטולרו יוצרת התנגשות קוטבית מעניינת בין אמנות מחתרתית לאופנה אמנותית מלוטשת שיתכן והינה הפרובוקציה הכי קיצונית  שהיא מוכנה להגיש. ואמנם מפתיע לצפות בעיצובי אופנה עילית, אלגנטית ומוקפדת, מצולמים באתרים זנוחים של דרום העיר, שמוסיפים להם מבט מסתורי אך לא פוגמים במראה היוקרתי והמוקפד של הדגמים. אלא שסיפור ההפקה איננו מסתיים בנוף ובאווירה שבהם צולמה הקולקציה, אלא מסתעף לשיתוף פעולה משפחתי של  סטולרו שמחליטה, ביושרה אישית ויצירתית לדגמן את הקולקציה שעיצבה ולהפקיד את הצילומים בידיה של אחותה, שנטל סטומן, צלמת אמנות ואופנה פריזאית. זו לא הפעם הראשונה שסטולרו יוצאת למסעות יצירתיים שאינם נמצאים בתלם המקובל עליה.

מסעות יצירתיים שאינם נמצאים בתלם המקובל
.מסעות יצירתיים שאינם נמצאים בתלם המקובל


כיום מקובלת תופעת הדוגמנות האחרת המעסיקה דוגמנים משני עברי המתרס, יונקים וילדים מצד אחד ודוגמניות ודוגמנים בגילאים בוגרים מהצד האחר. סטולרו המצוייה בתהפוכות האופנה משתלבת בהן ומחליטה לזרום עם הנטייה להציג את הקולקציה באמצעות דוגמנית מזן שונה. הפעם זו היא עצמה שגם עונה על קריטריונים אידאליים. סטולרו נאה ודקת גזרה חשה בנוח להציג דגמים שהיא מעצבת ומשכילה להחליף את מקומן של דוגמניות צעירות ומנוסות ממנה. כבר בעונת החורף הקודם הציגה את הקולקציה על צלילתה הכחושה שזכתה לתגובות חיוביות. אכן החלטה מוצדקת מאחר וסטולרו, “פטיט” ו”יוניק” מציגה שיק פריזאי, במלוא מובנם של המונחים הצרפתיים וכראוי למי שגדלה וחונכה בחיק התרבות והאסתטיקה הצרפתית. סטולרו הינה אחת מבין מעצבים מקומיים ספורים שמכירה את מובנה וטיבה של האופנה העילית  ואחת הנציגות הבולטות בתחום האופנה האיכותית והשפויה. היא איננה מתיימרת להיות ג’ון גליאנו, איסיי מייאקה או ויוויאן ווסטווד, לדוגמה, היא בחרה להתמודד בזירה אחרת ולהשקיע במניות בטוחות מבלי לוותר על השקפות העיצוב האישיות. יש לציין לזכותה של סטולרו שאיננה מנסה לפרוץ גבולות או לדלג מעל משוכות מסוכנות אלא שוקדת להתמקד בעיצוב ריאלי, חדשנות וטעם טוב, אנינות, איכות, חיוניות ושרידות שמלווים אותה, במרחב המקומי, כמעט 3 עשורים.

צללית נשית ואלגנטית.
צללית נשית ואלגנטית.


כדרכה גם את קולקציית החורף עיצבה סטולרו, באווירה ססגונית ואופטימית, אוסף של פריטי לבוש, לשעות היום והערב, בצללית נשית ואלגנטית. פריטי לבוש מסוגננים מבדים בלעדיים ומשוכללים, מעוצבים במסורת התפירה העילית. בחנות האלגנטית הממוקמת בצפון האפנתי של רח’ דיזנגוף, נמצא גם הסטודיו והמתפרה של סטולרו. ניתן לראות בחנות אוסף מגוון שעיצבה ולא החסירה ממנו דגם, בד או צבע עדכני, החל במערכות ספורטיביות וכלה בבגדי ערב אלגנטיים ומהודרים מבדי ג’ינס איכותיים ועד לבדי יוקרה במרקמים והדפסים שונים לשעות היום והערב. פריטי לבוש שאין להם תווית של גיל אך נראה שסטולרו עובדת כשמולה רשימה בדוקה של דגמים, בצלליות וגזרות שונות שעונות על ציפיותיהן של נשים בעלות צרכים שונים ומבנה גוף שונה. מכנסיים בגזרות קלאסיות ישרות או מתרחבות במתינות, חצאיות, שמלות וחליפות באורכים שונים. קולקציה מלאה ומגוונת שכוללת חולצות, סריגים ומעילים בגזרות חדשות ועיטורי יד ייחודיים. בכל מקדה ניתן לרכוש את הדגמים או להזמין בבחירה או התאמה אישית, כמקובל בתפירה העלית.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר