אותיות פורחות” בציור של דוד רקיע”

תערוכת ציורים לזכרו של דוד רקיע במלאת שנה לפטירתו בבית אביחי בירושלים
אוצר התערוכה: אליק מישורי

 

4


דוד רקיע נולד בוינה בשנת 1928, ועלה לארץ בגיל עשר. לאחר שנפצע בזמן שירותו ב’הגנה’, החל ללמוד ציור אצל מרדכי ארדון. את לימודיו המשיך בבצלאל, ירושלים, ומשם פנה ללימודים גבוהים בבוזאר שבפריז.
מאז הציג רקיע עבודות ציור תחריט ופיסול בתערוכות יחיד וקבוצתיות במוזיאונים מרכזיים בישראל באירופה ובארצות הברית. רקיע בנה את עולמו האמנותי בישראל ובאירופה אך התרבות העברית היא שהשפיעה רבות על יצירתו וממנה שאב את סגנונו המרכזי, עולם של סימבולים גרפיים הנובעים מהאותיות והכתב העברי. סגנונו המרכזי של רקיע, הסימבוליזם הלטרלי והקוסמי, מובע בשילוב דימויי נוף ארץ ישראל, דמויות תנכיות ומיסטיות ואותיות עבריות כסמלים מופשטים. כל אלו יוצרים קומפוזיציות סוריאליסטיות שונות אשר מרכזן הוא ייצוגו של עולם יהודי-רוחני-מודרני.

אהבה“אהבה”


ציור האותיות הגרפיות, על משמעויותיהן השונות הן המוטיב המרכזי בעבודותיו – האותיות רוקדות, מעופפות ומאחות בין העולם הגשמי לרוחני, פורחות יחד עם ארבעת היסודות – אדמה, רוח, מים ואש.

דוד רקיע נפטר בתאריך 22/12/12, והתערוכה העדכנית מציגה לקהל חתך ממגוון עבודותיו, החל משנות ה-60 ועד לעבודותיו האחרונות. מירב העבודות  בתערוכה זו הן יצירות מופשטות וגרפיות המשתמשות בצורות גאומטריות ובמוטיב האותיות למחקר רוחני. לאיתורם של חללים קוסמים, על מקומיים ,לבחינה של אור ומקצב מוזיקלי אותו איתר האמן בעולמו הפנימי. אלו הם הסיפורים והעולמות שעל הקרקע ובאוויר, אליהם נמשך רקיע במהלך חייו כאמן. שם התערוכה לקוח מהתלמוד, מסכת עבודה זרה י”ח א’: “גְּוִילִין נִשְׂרָפִין וְאוֹתִיּוֹת פּוֹרְחוֹת בָּאֲוִיר”.

    

SONY DSC“שמחת תורה”


התערוכה מוצגת עד סוף חודש מרץ 2014
פתוחה בימי א’-ה’ בין השעות 10:00 – 19:00
בימי ו’ וערבי חג בין השעות 10:00 – 14:00
בבית אבי חי, המלך ג’ורג’ 44 פינת רחוב קק”ל, ירושלים
כמו כן, ניתן להתרשם מיצירותיו של דוד רקיע בגלריה רקיע, רח’ שלומציון המלכה 18, ירושלים

– הכניסה חופשית –

אותות“אותות”

 

הבלתי מאוזן“בלתי מאוזן”

 

רקיע מציירדוד רקיע

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר