אחריות חברתית בעולם יחסי הציבור

מעורבות חברתית של ארגונים ועסקים הינה תופעה ההולכת ומתרחבת בשנים האחרונות גם בישראל. יותר ארגונים מגדירים מחויבות חברתית כאחת המטרות העליונות בחזון של עסק.


מעורבות חברתית של ארגונים ועסקים הינה תופעה ההולכת ומתרחבת בשנים האחרונות גם בישראל. יותר ארגונים מגדירים מחויבות חברתית כאחת המטרות העליונות בחזון של עסק.

אפשר לראות שישנה מודעות לחשיבות הדבר מבחינת שני הצדדים העסק והחברה. ארגונים החלו להבין את הערך המוסף העסקי שמקבל הארגון כתוצאה מכך שהוא תורם למען מטרות חשובות בחברה, וזאת מעבר לסיפוק הרב שמקבל צוות העובדים.

מה הקשר בין עולם העסקים לחברה ולערכים? בדרך כלל נראה כי אין כל קשר בין עולם העסקים למה שקורה בחברה שלנו ואם קיים קשר כזה הלוא הוא סמוי מן העין.

אחריות חברתית הוא המעשה בו ארגונים ועסקים מוכנים להתחייב ולעזור לקדם אוכלוסיה מסוימת או ערך מסוים בחברה מתוך אמונה בו ורצון בקידומו. אחריות חברתית תהיה הפיכת הקשר בין עולם העסקים לחברה ולערכים חברתיים לגלוי ומוכר.

כאשר אדם יוצר קשר עם אחרים על מנת להשיג את הסכמתם ואת שיתוף הפעולה שלהם ותמיכתם הוא נכנס לתחום של יחסי הציבור.

יחסי ציבור – ערך מוסף

יחסי ציבור בהגדרה הם: הבאת דברים טובים לידיעת הציבור מחד וליצור הסכמה לקבל בקרב קהל המטרה. יחסי ציבור הם כלי הכרחי כדי לעזור לחברה להעביר את רעיונותיה ומוצריה לאחרים.

מנכ”לים מצליחים הם אלה השולטים ביחסי הציבור שלהם ושל החברה שהם עומדים בראשה, כלומר יחסי צבור טובים הם אלו שבעזרתם אנשים הולכים אחריך, מאמינים לך וחושבים עליך טובות. ביחסי ציבור טובים מנכ”ל יודע להעביר את התקשורת שלו בצורה טובה אשר מניעה אנשים לפעולה, כאשר הוא מבין יחסי ציבור ומיומן בפיתוח מטרות ובטיפול בהן, הוא יכול להזיז כמעט כל דבר.

מטרת יחסי הציבור היא בסופו של יום לספק את הצורך העז ההולך ומתעצם בקרב הציבור במידע מהימן לגבי איכותו של התוכן הפרסומי המקיף אותו יומם וליל, כך שיוכל הציבור להבדיל בין סילוף ודיוק, לזהות תמורה הולמת, לדעת מה נחוץ ומה מיותר, מה זניח ומה מיוחד.

היום אין שלב טרום- שיווקי בסיסי ללא יחסי ציבור, ואין יחסי ציבור ראויים ללא תפיסה מקפת של המוצר. חברת יחסי ציבור מעודכנת מובילה את המסר ובונה את התוכן באמצעות מחקר והתוויית אסטרטגיה.

חברות מבינות כיום כי באמת יש בכוחן וביכולתן להשפיע, לשנות ולעזור בתחומים שונים בחברה ובכך לתרום בצורה מהותית ולסייע לחברה. כל חברה יכולה כיום לבנות את האסטרטגיה שלה ולראות מה הערכים שחשובים לה, איזה מסר היא הייתה רוצה לשדר ואיזו עזרה תשקף את מהות החברה. לאחר מכן, העשייה למען הקהילה והתרומה יהיו יישום האסטרטגיה ברוח הערכים והמודל הרצוי.

אחריות חברתית בחברות וארגונים

בשנים האחרונות יותר ויותר חברות מפנימות את רעיון האחריות החברתית. אבל לאמצעי התקשורת השגרתיים אין מקום או רצון לספר זאת, כך שהפעילות הענפה לא באה לידי ביטוי בצורה הולמת.

אתר PuRe Comm קם מתוך צורך חדש מרענן ואופטימי, האומר שהחברה בישראל כבר בשלה דיה על מנת לקחת אחריות ברמה אחרת על התנהלותה. השורה התחתונה של הפעילות העסקית היא לא רק כמה כסף עשינו אלא גם איך תרמנו לחברה טובה ושפויה יותר. הציבור הצרכני לוקח אחריות גם הוא, אחריות לא ממקום ביקורתי ושיפוטי אלא ממקום של מה אני עושה על מנת ליצור חברה טובה ושמחה יותר.

אתר PuRe Comm הוא אתר הפותח פתח ונותן במה לעסקים, למגזר השלישי – עמותות, פרויקטים חברתיים ועשייה של אחריות חברתית לדווח, ליצור, לעשות, ולהאיר את עיני הציבור כולו לתחום הזה שמטרתו האחת והיחידה היא לשפר את פני החברה בישראל.

האתר שואף להגביר את המחויבות החברתית והתרבותית שיש לנו התושבים כלפי עצמנו. שהעשייה שלנו תהיה קשורה אל עצמנו, כמו גם אל הסביבה בה אנו חיים, והצלחת המדינה שלנו ישראל.

האתר עונה על הצורך החיוני של הבאת מעשים טובים לידיעת הציבור ופועל לקידום אחריות חברתית ולפעילויות של שיתוף פעולה אסטרטגי בין שלוש צלעות המשולש: עסקים, קהילה ותקשורת.

חשיפת טוהר המידות של אדם והבאת האמת שלו לקדמת הבמה יוצרת את החדרת העשייה החיובית שלו לטובת הכלל. הכרה חיובית במוצר ובאדם המייצר משפרת פלאים את תדמית החברה ובונה מקום עם ערכים ושפיות.

לסיכום ניתן לומר שיחסי ציבור זה לא רק מדיה, שיחסי ציבור מטרתם ליצור הסכמה אצל קהל היעד. הסכמה לגבי זה שהמוצר שלך, או המסר, או האדם שאותו אתה מייצג הם הטובים ביותר.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר