איך יוצרים תוצאות משיווק בדיגיטל

מאת: אופיר סלע, סמנכ”ל לקוחות בחברת Wave Digital

גוגל פלוס או פייסבוק? מיניסייט או עמוד נחיתה? SEO או SEM? לפעמים נדמה שמרוב פלטופורמות וכלים שיווקיים – אינטרנטיים, אין כבר דרך כמעט להבין מה עלינו לעשות כדי לקדם את עסקינו. סדרת כתבות חדשה תנסה לעשות לכם סדר בבלגן הגדול שברשת והפעם אופיר סלע מסביר על החלוקה העיקרית של עולם הדיגיטל

5658962691_467728cd84_b

פייסבוק, טוויטר, SEO, PPC , חנות אלקטרונית, WEB2, אפליקציות, אתר סלולרי, לינקדאין, ניוזלטר, רימרקטינג, באנרים, דפי נחיתה, גוגל פלוס, ווייז, מיניסייט, אינסטגרם, אנליטיקס… מה עושים עם כל אלה? כבר 10 שנים שאני חי את עולם הדיגיטל ונוכח לראות כיצד כל שבוע וחצי מצטרף כלי חדש לבריכת הכלים השיווקיים ויוצר דרך חדשה ונוספת להגיע ללקוחות מצד אחד, ויוצר עוד בלבול אצל חברות ובעלי עסקים מן הצד שני… מטרת  סדרת המאמרים הקרובה הינה לעשות סדר באותם כלים שיווקיים ולהסביר כיצד יוצרים תמהיל נכון בשימוש בהם.

אז מאיפה מתחילים?
בחברה שלנו, אנו נוהגים לחלק את עולם הדיגיטל לארבעה: הקמת פלטפורמות; עיצוב; קריאייטיב; ותנועה (Traffic).

הקמת הפלטפורמות
על פי הלוגיקה העומדת ביסוד חלוקה זו, הבסיס לכל פעולת שיווק בדיגיטל ניצב על גבי הפלטפורמות איתן אנו עובדים – כלומר אתר האינטרנט אליו מגיעים הלקוחות הפוטנציאליים לקבלת מידע או לרכישת המוצרים שלנו, עמוד הפייסבוק באמצעותו אנו מתקשרים עם הלקוחות באופן שוטף ברמת שירות הלקוחות, קדום המכירות וחיבור הלקוח לעולם התוכן של המותג/חברה שלנו והאתר הסלולרי שנותן מענה לשינוי המהיר בעולם צריכת המידע, הקובע כיצד אנשים מגיעים אלינו ואיזה מידע הם מחפשים להשיג. החשיבות הגדולה ביותר בהקמת הפלטפורמות היא הסנכרון ביניהן והנגישות שהן מייצרות ללקוח לאתר את המידע אותו הוא מחפש בכל אחד מהערוצים הנ”ל.

עיצוב
העיצוב לדיגיטל, בשונה מהעיצוב לפרינט ולעולם ה”אופליין” בכלל, הוא עיצוב אינטראקטיבי. בעוד שפרסום מודעה בעיתון או בשלט חוצות הוא בחזקת שגר ושכח, העיצוב בדיגיטל הוא אינטראקטיבי ויכול לעשות את ההבדל בין לקוח שביצע את הפעולה שאנו מעוניינים (כמו השארת פרטים, לחיצה על באנר, או ביצוע רכישה אונליין) לבין לקוח שעבר הלאה למסרים אחרים הנמצאים במרחב. העיצוב בדיגיטל מחייב ידע ב- UI (User Interface או בעברית ממשק משתמש) ובהתאמת העיצוב למרחב בו הוא נמצא, וכמובן סנכרון בין עולמות התוכן השונים בהם אנו נמצאים. כך למשל נרצה שעיצוב עמוד הבית של האתר שלנו ידבר באותה שפה כמו האתר הסלולרי ועמוד הפייסבוק שלנו. היכולת לשמור על הנראות המיתוגית הזו אינה מובנת מאליה וצריך לקחת בחשבון את כללי המשחק השונים של כל פלטפורמה אתה עובדים.

קריאייטיב
כשאני אומר קריאייטיב אני מתכוון ללב התוכן העומד מאחורי העיצוב. הקריאייטיב משתנה בהתאם לקהל היעד מולו אנו עובדים ולפלטפורמה איתה בחרנו לעבוד. עולם הקריאייטיב והתוכן יבוא לידי ביטוי הן ברמת העיצוב והן ברמת התכנים שנציג בפלטפורמות השונות. אם זה ניהול שוטף של עמוד פייסבוק, אם זה קריאייטיב לבאנר או קמפיין, ואם זה תוכן שיווקי באתר האינטרנט, שצריך לתת מענה מקביל לצרכי הגולש וצרכי מנועי החיפוש. פעמים רבות נמצא שקריאייטיב שמתאים לטלוויזיה, לרדיו או לעיתונות, אינו מתאים לעמוד הפייסבוק – שם רמת האינטראקציה עם הלקוח שונה במהותה ומאפשרת תקשורת דו-כיוונית, לעומת חד-כיוונית. החכמה בהתאמת הקריאייטיב הנכון למדיה בה פועלים היא הגורם המרכזי להצלחה או אי-הצלחה של קמפיין או פעולה שיווקית כלשהי.

טראפיק
עולם הטראפיק מכיל בתוכו את כל הפעולות הנדרשות על מנת ליצור תנועה של גולשים/לקוחות אל הפלטפורמות אותן יצרנו. אנחנו ב- WAVE DIGITAL שמים דגש רב על עולם הטראפיק ומשתמשים בכלים שונים העורים לנו לייצר את אותה התנועה עבור לקוחותינו, כאשר הקסם הנדרש ליישום ביצירת טראפיק, הוא השילוב בין הערוצים השונים העומדים לרשותנו כמו: קידום אורגני בגוגל, קידום ממומן ברשתות פרסום שונות (הנפוצות הן גוגל ופייסבוק כיום), פריסת באנרים בפורטלים ואתרי נישה, ניוזלטר ללקוחות הקיימים ועוד. כל אלו מטרתם בסופו של יום להביא תנועה ממוקדת ואיכותית אל הפלטפורמות שיצרנו, על מנת להפוך את הלקוחות הפוטנציאליים ללקוחות פעילים, הלכה למעשה.

השילוב המנצח של ארבעת העולמות
כאשר אנחנו מקבלים לקוח חדש לשורות החברה,  אנו בוחנים את ארבעת העולמות של הלקוח בקפידה ובונים עבורו תכנית המורכבת משילוב של כולם גם יחד. לעיתים, אנו מגלים שאחד המרכיבים חסר לחלוטין בפעילות השיווקית ופועלים להשלימו בסנכרון מול העולמות האחרים, ולעיתים אנו דווקא מגלים שהעולמות כולם קיימים, אך לא פועלים בצורה משולבת יחד, וצריך לעשות כיוונון שלהן לכדי פעימה אחת מדויקת המביאה תוצאות.

לפרטים נוספים לחצו כאן>> 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר