איך ניתן למדוד תוצאות באמצעות מערכת לשיווק אלקטרוני

הכותב: אסף שטרן, קומסטארפתיחת מיילים

מערכת לשיווק אלקטרוני היא מערכת בעלת אופציות רבות לשיווק באינטרנט ולהגדלת מאגר הלקוחות.

באמצעות מספר כלים פשוטים ניתן לבדוק בצורה סטטיסטית האם השיווק אכן עובד, מה עובד יותר, במה הלקוחות יותר מתעניינים, מה מושך יותר את העין ומה גורם ללקוחות לברוח…

אחוזי פתיחה וכמות הסרות

לגבי כל הודעה הנשלחת באמצעות מערכת דיוור ניתן לבדוק את אחוזי הפתיחה, אחוז ההודעות שנכשלו, כמה שלחו מייל לחבר וכמה הסירו את עצמם.

כלי ההסרה הוא אחד הכלים המרתקים ביותר. כידוע, מערכת דיוור מאפשרת לכל נמען שבוחר להסיר את עצמו לרשום את סיבת ההסרה או הודעה אחרת לשולח.

זה לא סוד שאחד הכלים הטובים ביותר להגדלת העסק הוא קבלת משוב ופעולה בהתאם.
אולם החלק המעניין באמת הוא המסקנות שניתן להסיק על רשימת התפוצה, ועליי – כמדוור ובעל עסק.
הנמען הישראלי הוא “נמען אינסטנט” – הוא ממהר יותר ומנומס פחות, רוצה יותר אך נותן פחות.
המסיר-עצמו-הישראלי לרוב לא יטרח לרשום תגובת הסרה כלל, אך התגובות המעטות שכן תקבלו יוכלו ללמד אתכם המון:
רשימה איכותית תתאפיין בעצות – הרי אין חכם מהלקוח הישראלי היודע הכל, או בתלונה עדינה כמו “יותר מדיי מיילים” או “לא מתעניין יותר בתחום”.
ההודעות האישיות לרוב ילוו באחוזי צפייה גבוהים, גם אם התחלופה גבוהה יחסית.

רשימה פחות איכותית מאופיינת פעמים רבות בגלי עזיבה והודעות בוטות מעט יותר. אין צורך להיבהל – המערכת תחסום את אותם משתמשים, תגן עליכם מטעויות, ואתם תוכלו להנות מרשימה מצומצמת ואיכותית יותר מבלי לשלם יותר.

תזמון
רבים שואלים “מתי הזמן הנכון לשלוח מיילים – בבוקר? בצהריים?

רובנו מגיעים בבוקר לעבודה ומתחילים מיד להשלים משימות ולעבוד במרץ, ולקראת שעות הצהריים סף הריכוז יורד ואנו מתחילים “לגלוש” ולפתוח את המייל. לכן, שעת הצהריים יכולה להיות זמן מתאים לשליחת מיילים.

אך כמובן כל מקרה לגופו, ומיילים מסויימים מומלץ דווקא לשלוח בתזמון שונה, לדוגמא אם שולחים ללקוחות ניוזלטר עם עצות לדיאטה עדיף לשלוח אותו ביום ראשון בבוקר כך שהמייל הראשון שיראו בתחילת השבוע, בדיוק כאשר החליטו להתחיל בדיאטה, יהיה המייל שלכם…

מייל בנושא חופשה זוגית כדאי לשלוח לקראת סוף השבוע כאשר אנשים כבר מותשים מכל השבוע ורק רוצים לצאת לחופש, וכן הלאה.

תזמון השליחה חשוב מאד מכיוון שהוא משפיע לאין שיעור על אחוזי הפתיחה של ההודעות. אין דומה בין הודעה שנשלחה בזמן לא מתאים להודעה שהגיע ללקוחות “בול בזמן”.

כותרת כותרת כותרת

לכותרת חשיבות עצומה בנוגע להחלטה האם לפתוח את המייל. כותרת מושכת, מעניינת, עם יתרון ללקוח, גימיק, עקיצה ומשהו לא רגיל, תסקרן את הלקוח ותגרום לו לפתוח את המייל. תוכלו לראות בתמונה המחשה לחשיבותה של הכותרת.

תרגיל מעשי

כדי לתרגל את נושא הכותרות ולהבין מהן כותרות מעניינות ומה פחות, פתחו את תיבת המייל האישית שלכם. מן הסתם קיימות עשרות או מאות הודעות שלא פתחתם. קראו את הכותרות ובדקו עם עצמכם מדוע לא פתחתם אתגרף 3

המייל. תרגול זה יעזור לכם להבין מה באמת מעניין אנשים ומה לא, יעורר מחשבות אילו כותרות באמת מעניינות ואלו פחות, וימחיש את עצמתה וחשיבותה של הכותרת.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר