אישה, אם, בת, אחות, אשת קריירה, מאהבת…

בתערוכתה החדשה של האמנית קולט ליינמן “עולמות סמויים מהעין” , בגלריה האורגים, האישה מתחלקת בו זמנית לעשרות זהויות, ומתוכם חייבת לחזור לאישיות אחת ולאחדות אחת. המבנה הפנימי הנשי והמסתורי נמצא בשינוי מתמיד ואילו המבנה החיצוני לאותה אישה מראה דמות אחידה וקוהרנטית.

 

פתיחה: 8 מרץ בשעה 16:00

נעילת התערוכה: 26 במרץ,

גלריה אורגים –רח’ אורגים 21, חולון

שעות פתיחה: ימי ג’-ה’: 16:30-19:00

יום ו’: 10:00-13:00

קולט ליינמןINVITATION

בתערוכתה הנוכחית של קולט ליינמן “עולמות סמויים מהעין” מוצגות 4 עבודות בפורמטים גדולים מאוד (500×200) ואחרות בפורמטים צרים וארוכים המאפשרים לצופה ליצור אינטראקציה עם היצירות תוך כדי התהלכות ביניהן. השימוש בטושים (permanent marker ) בשחור ובצבעי יסוד על רשתות פלסטיק מחוררות, מוביל ליצירות בעלות שקיפות ואלסטיות. טכניקת הגרפיטי מאפשרת דיאלוג בלתי אמצעי עם החומר התעשייתי.

 

“ביצירות המוצגות בתערוכה החדשה, אני מתייחסת להתפתחות ולהעצמה הזהות של האישה הנמצאת במערכות יחסים שונות ורבות בו זמנית. לכן זהותה אינה גרעין קבוע ויציב כאשר היא נאלצת למלא ‘תפקידים’ שונים: אישה, אם, בת, אחות, אשת קריירה, מאהבת…”, קולט ליינמן מתארת. מבניה הפנימי נמצא בשינוי מתמיד ואילו המראה החיצוני מציג דמות אחידה וקוהרנטית.  הכותרת ‘עולמות סמויים מהעין’, ממחישה את הפער בין עולמה הפנימי והמסתורי של האישה לבין זהותה האחידה הנגלית לעין.

אמנם המהפכה הפמיניסטית שחיזקה את תפיסת זהותה כמפוצלת, שחררה את האישה מסטראוטיפים. מאז היא יכולה להמציא וליצור זהות משלה שתלויה אך ורק בחוויותיה ותחושותיה. אך האישה, המודעת לשחרור זה, סיפחה לעצמה את השפה והחשיבה הגברית וגם את מנגנוני הכוח שהוא יצר. בנוסף, היא מחקה את האופן בו גברים מתייחסים לגוף האישה ולמיניות הנשית (המדומיינת) שאמורה לספק את העונג הגברי.  

הדימויים החתרנים, המפורקים והצבעוניים אשר מסתערים על רשתות פלסטיק גמישים מייצגים את חיפוש הזהות ומיניות הנשית .

 

דר’ קולט ליינמן היא אמנית וחוקרת אקדמית המשלבת עיסוק בתחומי הציור, יחד עם מחקר אקדמי בתחום של האוון-גרד הצרפתית בכלל, והתמורות שבין המילולי לבין החזותי בפרט. בשנת 1992 נרכשו שתיים מעבודותיה על ידי מוזיאון ישראל והפכו להיות חלק מאוסף המוזיאון. במהלך שנות התשעים ועד תחילת שנות האלפיים, הרחיבה קולט את תפוצת עבודותיה ויצאה למספר רב של תערוכות בעולם, בגרמניה, איטליה, לונדון, וינה, פריס ועוד. עבודותיה זכו להצלחה רבה הן בפן המקצועי והן בפן המסחרי ורבות מהן נמכרו לאספנים באותן ארצות. משנת 2002 התמסרה לחיים האקדמאים, בהן לימדה, פרסמה מאמרים רבים וגם השלימה את התואר השלישי בתחומי התרבות והספרות הצרפתית. לפני מספר שנים, החלה קולט לחזור בהדרגה למקומה הטבעי במרכז הבמה כאמנית יוצרת, דרך עשייה אמנותית עשירה, שפרותיה הייחודיים ויוצאי הדופן נחשפים בתערוכתה הנוכחית.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר