אסטרטגיה תקשורתית בייצוג אמנים

אודות ייצוג אמנים – מהו בכלל ייצוג?

ייצוג הינו דימוי, תדמית של אלמנט מסוים הקיים בעולם האמיתי כפי שהוא משתקף בעיני התקשורת. הייצוג מתבצע כלפי אירוע, אדם, גוף או קבוצה מסוימת. הייצוג כולל אמצעים שונים ומגוונים המהווים חלק אימננטי ובשר מבשרה של התקשורת: כתבות בעיתונים, סיקורי רדיו, תכניות טלוויזיה, דיסקים, סרטונים ב- YOUTUBE, הקלטות של הופעות ועוד מגוון רחב של  כלים לייצוג.

הייצוג מעביר אל הצופה מגוון חוויות, מראות וצלילים המעניקים לו את התחושה כי מדובר בדבר האמיתי ולא בייצוג שלו. באופן זה זוכה המיוצג להגיע אל תוך הסלון של הצופה, אל בין ידיו של הקורא וישירות אל אוזניו של המאזין. הייצוג מאפשר להעביר את המסר לצופים באופן ברור ובהתאם לתדמית הרצויה. אבל למה בכלל יש צורך בייצוג אמנים?

מדוע אמנים צריכים ייצוג?

בעידן בו התעשייה מתקיימת בקצב מהיר ביותר וכל פליטת פה, צילום ואפילו פריט לבוש לא אסתטי יכולים להיות פריטים הפוגעים בתדמית האמן. על מנת לשמור על התדמית הרצויה וכדי להעביר את המסר הנכון לצופים, יש צורך בסוכנים ומייצגים האמונים על יצירת התדמית הנכונה. הסוכנים מאפשרים לאמנים להתמקד בעבודתם האמיתית – היא האמנות; מבלי להתעסק בענייני תדמית ומסר אישי.

ישנם אמנים המאמינים כי הם אינם זקוקים למייצגים ויכולים להסתדר בכוחות עצמם. לא בכדי אנו עדים ללא מעט אמנים הזוכים לתשומת לב בזכות “פליטת פה” כזו או אחרת או ראיון בתכנית אירוח. הודות לשירותיו המקצועיים של סוכן אישי – יכול האמן להיות שקט באשר לכל ראיון אליו יוזמן ולתכנן את צעדיו באופן מדוד ושקול. בשוק תחרותי כמו השוק המודרני, יש צורך בייצוג אמנים יותר מתמיד.

חשיבותה של אסטרטגיה

האסטרטגיה התקשורתית הינה כל ההחלטות והפעולות אותן מקיים גוף מסוים דרך או מול אמצעי התקשורת השונים. האסטרטגיה כוללת מסרים קצרים וברורים לקהלי היעד ומהווה המשך טבעי וחלק אימננטי מהמטרות העסקיות של הארגון. האסטרטגיה התקשורתית המקצועית נבנית שלב אחר שלב בהתבסס על הפרמטרים הבאים: קהלי יעד רצויים, המסרים אותם מעוניין האמן להעביר, הפלטפורמות בהן משתמש האמן להעביר את מסריו הייחודיים, התדמית הרצויה לאמן, אופן יצירת התקשורת הרצוי כך שתתקיים בצורה דו כיוונית.

האסטרטגיה העסקית מאפשרת לאמן חסר כישורים שיווקיים למנף  את עצמו ולאנשי עסקים בעלי ניסיון את הסיוע הארגוני, התדמיתי והמקצועי לו הם זקוקים על מנת לשמור על מקומם בתעשייה הרלוונטית וכדי לסלול את דרך המלך להצלחה. האסטרטגיה העסקית מגדירה היטב את מטרות האמן ויחד עמו בונה את הדרך האולטימטיבית, המקצועית והתדמיתית להגעה למטרה תוך שמירה על אהדה תקשורתית ויצירת קשר מבוסס עם קהל מעריצים נרחב, פעיל ואוהב. אלו הן רק חלק מהפירות של אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר