דרכים לעשות יחסי ציבור באינטרנט / יעל לוטן

יחסי ציבור כבר מזמן לא שייך רק למדיה הטלוויזיונית ולעיתונים. ורשת האינטרנט היא בהחלט שחקן מרכזי כשמדובר ביחסי ציבור.

האינטרנט הוא תחום מובהק של יחסי ציבור בעולם החדש.  יחסי הציבור באינטרנט תופסים מקום של כבוד בתמהיל יחסי הציבור. האפשרויות לתקשר מסרים דרך האינטרנט הם רבות. המסרים באינטרנט קצרים, מדויקים ,ממוקדים ומתאימים לעולם יחסי הציבור.

תוכנית יחסי ציבור באינטרנט כוללת את המגזינים המקוונים של אמצעי התקשורת הקיימים כמו ynet, nrg (ידיעות) ומגזינים מקוונים עצמאיים, Daily Maily עיתון מקוון של ענף ההייטק, פורטלים ייעודיים לפי  נושאים כגון Amazon, קהילות וירטואליות המכנסות קהל מטרה מפולח, למשל הקהילה הוירטואלית של האדריכלים.

להלן שלוש דרכים לייצר יחסי ציבור אפקטיביים ברשת האינטרנט:

אתר אינטרנט

אתר החברה הוא כרטיס הביקור המודרני של הלקוח. הוא כלי שיווקי, תדמיתי ותקשורתי.

אתר האינטרנט של החברה הוא המקום בו ניתן להציג מידע רב משמעות, מעבר להודעות לעיתונות של החברה. על יועץ יחסי הציבור לייעץ לבעל אתר האינטרנט למקם תכנים נוספים באתר, אשר יהפכו את האתר למקום אליו חוזרים הגולשים ולמקום בו ניתן למצוא כמעט כל מידע על אודות החברה. כך למשל, יש לכלול באתר האינטרנט של החברה גם חדשות מן הענף בו היא פועלת, מאמרים על אודות התחום בו היא עוסקת, מפרטים טכניים של המוצרים אותם החברה מוכרת, מצגות וכדומה. הלקוח הפוטנציאלי המחפש מידע אודות התחום בו עוסקת החברה יידע למצוא את אתר החברה כאשר יזדקק למידע, וכאשר הוא יזדקק למידע, יש לדאוג שכל שיבקש יהיה באתר בצורה נוחה לאיתור.

 שילוב במנועי חיפוש

ככל שמתעצבים דפוסי ההתנהגות של הגולשים באינטרנט, מתבהרת יותר ויותר החשיבות העסקית של נוכחות משמעותית וממוקדת במנועי החיפוש.

בתור האמצעי העיקרי למציאת מידע ברשת, מהווים מנועי החיפוש צינור שמחבר עשרות מיליוני גולשים עם המידע, המוצרים והשירותים שהם מחפשים. כיום ידוע ש-90% מהתנועה ברשת מיוצרת ע”י מנועי החיפוש, והם כל העת הולכים ומשתפרים ומשכללים את השיטות שלהם לאיתור והצגה של מידע רלוונטי. תפקיד יחסי הציבור לשלב את המידע בהתאם לאסטרטגיה התדמיתית ולקהלי המטרה המפולחים של המוצר.

ההבדל והיתרון של ערוץ מנועי החיפוש, בניגוד לערוצי פרסום אחרים, הוא שהמידע שהמשתמש נחשף אליו יזום ע”י המשתמש, כלומר המשתמש עצמו יזם את קבלת המידע, במקום להיחשף אליו בצורה אגרסיבית (ובניגוד לרצונו במקרים רבים) בערוצים כגון טלביזיה, רדיו, פרסומי חוצות, פרסומי דואר אלקטרוני וכו’. יחסי הציבור באינטרנט יודעים לשלב את המידע או האתר במנועי החיפוש כך שהמשתמש יוכל להגיע אליהם בקלות ולתפוס אותם כאמינים ואובייקטיביים.

 ניוזלטר

News Letter הוא חלק בלתי נפרד ממערך השיווק והתדמית של החברה.

מכתב החדשות (newsletter) – מכתב המכיל חדשות מעניינות הקשורות באופן ישיר לתחום עיסוקה של החברה או הארגון שמוציא אותו לאור. המכתב ערוך באופן השובה לא רק את הלב, מבחינת התוכן, אלא גם את העין, מבחינת העיצוב הגראפי התואם את התדמית ואת המותג של החברה.

למי מיועד מכתב החדשות?

 מכתב החדשות מופץ במהדורה מודפסת או מקוונת (באינטרנט) ומיועד לקריאה ע”י קהל הלקוחות של החברה  ובעלי עניין. מכתב חדשות עשוי היטב, לעולם לא יעורר בקורא הפוגש בו לראשונה רושם כאילו מדובר בכלי שיווקי מובהק, או חלילה ב”עלון של סופרמרקט”. מביני עניין גם לא יעזו להפיץ אותו באינטרנט בשיטה ההצפה שאינה חוקית כיום, שקרויה “SPAM” (דואר זבל).

כאשר כותבים מכתב מדויק ומתאים לקהל המטרה המנוי יכניס את המכתב הביתה או למשרד, ישאב ממנו אינפורמציה וטיפים, יעיין בו באריכות ואף יראה אותו לאנשים נוספים, ואגב כך יופץ המסר של יחסי הציבור.

 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר