האדריכלות הישראלית כובשת את אירופה

לראשונה, זכה משרד אדריכלים ישראלי (זהבי אדריכלים), בפרס הראשון בתחרות האדריכלות היוקרתית באירופה – EUROPEAN PROPERTY AWARD בקטגוריית בתים פרטיים.

 

מי היה מאמין שבית מאשדוד יזכה במקום הראשון באירופה בתחרות האדריכלות היוקרתית – EUROPEAN PROPERTY AWARD  בקטגוריית בתים פרטיים בישראל. מדובר בווילה מפוארת אדירת ממדים (450 מ”ר בנויים, על מגרש ששטחו 600 מ”ר), אותה עיצבו “זהבי אדריכלים”. הווילה עומדת בסטנדרטים האדריכליים האירופיים המחמירים ביותר ומעוצבת באופן מהפכני ופורץ דרך, שלא הותיר אדיש אף לא אחד מ-70 חברי צוות השופטים האירופאי. צוות השופטים ראה במבנה יצירת אמנות של ממש ובחר בו לבית השנה באירופה, בקטגוריית בתים פרטיים, תוך הדגשת יתרונותיו האקולוגיים ושמירתו על איכות הסביבה, כיאה לבית אירופאי אמיתי…

בניגוד למרבית הבתים בישראל ובעולם, שאת קונסטרוקציית העמודים והקורות שלהם מבקשים האדריכלים להסתיר ככל הניתן, כאן הבחירה היא הפוכה. הקונסטרוקציה מקיפה ועוטפת את חללי המגורים, נוטה לצורניות אמורפית, ולא רק שאינה מוסתרת, להיפך: היא בולטת בלובנה על רקע קירות הבית, שחופו בגרניט-פורצלן חום ונדמים שקועים. המבנה הוא בעל צורניות יוצאת דופן שכמו נחצב מאבן. בדומה לאופן עבודתם של הפסלים הקלאסיים שחצבו באבן, נוצר גוש לבן גדול שבו הפונקציות השונות מתגלות על ידי החסרת חומר ממנו. הבית מאופיין בניצול מרבי של אור וצל בעיצוב חללי הבית ויישום של טכנולוגיות תכנון מתקדמות, כאשר השפעות אלו ניכרות בבית כבר במבט ראשון.

גורם חשוב שהשפיע על תכנון המבנה היה מסלולה של השמש, במטרה להכניס פנימה כמה שיותר אור טבעי. הצורה שיצרה המעטפת באזור הסלון מהווה מעין שער לזריחה, ולאחר מכן אור השמש שוטף את הבית כולו. תכנון החלל סביב אור טבעי, הוא רק חלק מהתפיסה הירוקה שהנחתה את הלקוחות ואת האדריכלים. מערכות המים, הבידוד והגג הסולארי – הכול נעשה תוך התחשבות בסביבה ובאקלים.

“בסופו של דבר אנו שמחים כשהמבנים אותם אנו מתכננים משאירים חומר למחשבה וכל אדם יכול לתרגמם כרצונו”, מסכם האדריכל אליהו זהבי, בעליו של משרד ‘זהבי אדריכלים’, הפועל משנת 1980, למימוש אתגרים תכנוניים וארכיטקטוניים. לצוות המקצועי של המשרד יכולות תכנון נרחבות ומגוונות, החל מעיצוב עירוני וכלה בתכנון אדריכלי מפורט, תוך התמחות בפיתוח פרויקטים מהשלב הרעיוני, דרך התווית עקרונות התכנון והעיצוב האדריכלי והגיית תכניות ביצוע מפורט. אז מה נשאר לומר? ישראל על המפה, אשדוד על המפה, והאדריכלות הישראלית קפצה מדרגה.

 לאתר זהבי אדריכלים

 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר