“הזדמנות נדירה לחופש אומנותי ולהגשמת פנטזיות”

מיצג הבוגרים של המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל התקיים השנה ב- 1/7/14 בבית הנסן בירושלים. המיקום המיוחד, במבנה היסטורי יפהפה עשוי אבנים עתיקות, יצר נקודת מפגש מעניינת  עם היצירות הטריות פורצות הדרך של הבוגרים. השנה הנחה דורון אשכנזי באופן אישי חמישה סטודנטים בפרויקט הגמר שלהם

דורון אשכנזי הוא מעצב ויוצר מוביל המשפיע על האופנה הישראלית כבר שני עשורים. במקביל לניהול מותג האופנה הנושא את שמו, מעצב דורון אשכנזי תלבושות לסרטי קולנוע, מופעי מוזיקה, תאטרון ומחול. בשבע השנים האחרונות הוא מרצה ומנחה סטודנטים לעיצוב אופנה באקדמיה לאמנות בצלאל בירושלים. השנה הנחה אשכנזי באופן אישי חמישה סטודנטים בפרויקט הגמר שלהם.

“בפרויקט הגמר חשוב מאוד אלמנט החדשנות דרך שימוש בחומר שהוא לאו דווקא מעולם הטקסטיל”, אומר דורון. “אני תמיד אומר לסטודנטים שלי לנטרל את כל מה שהם מכירים ולראות בפרויקט הגמר שלהם הגשמה של פנטזיה, כי יש להם חופש אומנותי והזדמנות נדירה לבטא את עצמם בצורה שאולי לא תחזור על עצמה לעולם בחייהם הבוגרים כמעצבים”.  

הסטודנטים נפגשים עם אשכנזי פעם בשבוע, בודקים חומרים, עושים ניסיונות ועובדים יחד על העיצוב. חלק מהסטודנטים גם מגיעים לסטודיו שלו  בדרום תל-אביב, כאשר כל ההחלטות מתקבלות יחד. “אם הסטודנט הצליח בפרויקט הגמר שלו אז גם אני הצלחתי, אך אני כמובן רק מייעץ והסטודנט יכול לקבל או לא לקבל”, מסביר דורון. חמשת הסטודנטים שאותם הנחה אשכנזי השנה היו:

שרון שביט: פרויקט העוסק באופנת רחוב , דרך שימוש בחומרים שאינם שייכים בהכרח לעולם האופנה, למשל החומר ממנו עשוי הספוג לניקוי כלים. שילוב של רוכסנים לא שגרתיים שפתיחתם מאפשרת התאמה של נפח שונה ללבוש.

עיצובו של גל הרוש
עיצובו של גל הרוש
oshrat 1
עיצובה של אשרת סבן

 

אשרת סבן ישי וגל הרוש: פרויקטים העוסקים במסורות לבוש משפחתיות צפון אפריקאיות. הפרויקט של סבן ישי מספק פרשנות עכשווית ללבוש המסורתי ובו מצויים פריטים שנעשו באריגה, בנול. הפרויקט של גל הרוש כולל עבודה על הדפסים ורקמות ומשלב את כלי הנגינה המסורתי, התוף, כשהוא הופך לאביזר משלים, אקססוריז –  למשל לתיק מסוגנן.

עיצוב של איה רן
פירוק והרכבה – עיצובה של איה רן

איה רן: עסקה בפירוק והרכבה של בגדים ישנים ויצירת אופציות לבוש חדשות.

אולגה פרל: טבע בעיר – עבודה עם בדים מיוחדים (גובלנים), מהם יצרה פריטי לבוש.

אולגה פרל - טבע בעיר
אולגה פרל – טבע בעיר

“בתפקיד שלקחתי על עצמי כמנחה, מאד חשוב לי להראות לסטודנטים שהגוף הוא היעד המרכזי והמשימה היא ‘לעטוף את הגוף’, ולכן כדאי לשלב בעיצוב משחק של מרחקים מהגוף. כאשר הפרמטר המסחרי מנוטרל, ניתן להגיע לפסגות חדשות מבחינת חדשנות ויצירה, ותפקידי כמנחה הוא לכוון את הסטודנט לבחור כיוון אחד ולא ללכת לאיבוד בים האפשרויות”. מסכם דורון. מלבד הסטודנטים אותם הנחה אשכנזי בלטו עבודותיהן של:

תמר גולדברג, אשר עסקה ביצירת פריטי לבוש מחומרים זולים דרך סריגה – חומרים שלא נהוג לעבוד איתם בתעשיית האופנה. עבודה מעניינת מאוד על צבעוניות במשטחים קטנים.

הילה שפירא, שעסקה בחיבור בין המחויט לבגדים מעולם הספורט, וכללה מערכות לבוש גבריות מעניינות ומסחריות.

לילייה ריבקין, אשר שאבה השראה מבובות חרסינה מיניאטוריות, דרך שימוש בחומרים מיוחדים כמו וויניל, עבודת סריגה וצבעוניות פסטלית.

 

 

 

 

 

 

 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר