הכול טוב עיניים שלי? / עידית גור

האם ידעתן שהעפעפיים נעות כ-90,000 פעמים ביום? ושעובי העור באזור העיניים דק כמו של קליפת ביצה? עור העיניים שונה מאוד מבחינה אנטומית מן העור בחלקי הפנים האחרים. אז איך נשמור עליו “כבבת עיננו….”

עידית 2 (Small)

כולנו יודעות שאת הקמטים מתחת לעיניים אי אפשר לפספס. העור באזור העיניים  דק מאוד, כחצי מ”מ וכחמישית מעובי העור בשאר חלקי הפנים. בהיעדר שכבת ההיפודרמיס באזור, המקום רגיש ואינו עמיד בפני נזק מכאני. המחסום המפריד בין העור ושרירי העפעף נקרא “הספטום האורביטלי ” ולצערנו הוא אינו אלסטי. לכן, נזק למחסום יביא לחדירת שומן ונוזלים הגורמים להתרופפות וצניחה של העור ולנפיחויות ושקיות תחת העיניים. אז איך נשמור על עור העיניים כיאה לאזור כה רגיש ומורכב:

אל תאמצו אותן יותר מידי – התנועתיות האינטנסיבית של העיניים כתוצאה ממאמץ ממושך הנגרם מקריאה מוגזמת, צפייה במחשב ובטלוויזיה או כל מאמץ אחר הדורש מיקוד אינטנסיבי של העיניים לזמן ממושך, יגרום לעיניכם לנזק, שלעיתים עלול להיות בלתי הפיך. קחו הפסקה של כמה דקות לאחר ישיבה ארוכה מול מסך המחשב או הטלוויזיה, כדי למנוע מצמוצים, עייפות וקמטוטים סביב אזור העיניים.

היזהרו מחשיפה לשמש – אזור העיניים מתאפיין במיעוט של בלוטות חלב והיעדר חומר סיכה טבעית, מה שפוגע בשמירת הלחות הטבעית ומוביל ליובש, קמטוטים והזדקנות מוקדמת באזור. לכן, חשוב מאוד להימנע מחשיפה מוגזמת לשמש, כדי לא לייבש את אזור העיניים יותר ממה שהוא כבר יבש בכל מקרה… גם מקדמי ההגנה מהשמש עלולים ליצור רגישויות באזור, לכן מריחתם תהא רק עד עצם ארובת העין. תהליך המריחה וההסרה מכבידים אף הם על תפקוד תקין של העור העדין. משקפי השמש צריכים להיות פריט המשמש אותך כל השנה, שכן חשוב להתגונן מפני אור השמש גם בחורף, ובמיוחד כשיורד שלג או באזורי סקי שם יכול להיווצר “עיוורון שלג”.

עישון ואלכוהול –  עישון ושתיית אלכוהול מוגזמת מתבטאים מידית בעיניים אדומות ונפוחות. כאשר את שותה אלכוהול ומעשנת, את פוגעת בלחות הטבעית של העיניים ומעודדת מאוד את תהליכי ההתייבשות וההזדקנות. עוד סיבה להפסיק לעשן ולשתות פחות….

עייפות – לא סתם המציאו את הביטוי “שנת יופי”, כי אין דבר בריא יותר לעור העיניים משינה טובה. העיניים משמשות להעברת מסרים למוח והן האיבר היחיד בגוף האדם שיכול לתפקד ביעילות של 100% בכל רגע, לילה ויום. כשאומרים ”עיניים עייפות” מתכוונים בעצם לשרירי העין ולעפעפיים. אם לא תשני כמו שצריך השרירים יחלשו ועור העיניים יהפוך למדולדל ומנופח. 8 שעות שינה בלילה הן מתכון מנצח לעיניים בהירות וחיוניות.

תזונה נכונה – איכלי הרבה ירקות ופירות ומכל הסוגים, בדגש על הכתומים (גזר, דלעת, בטטה ופפאיה) העשירים בנוגדי חמצון, עלים ירוקים מכל הסוגים (בצל ירוק, בזיליקום, נענע, כוסברה, פטרוזיליה, רוקט, חסה, ארגולה, נבטים ועוד) העשירים במינרלים, סיבים תזונתיים, קולגן וכלורופיל, וירקות ממשפחת המצליבים (כרובית, ברוקולי, קולורבי וכרוב) העשירים בנוגד חימצון בשם לוטאין המאט את תהליכי ההזדקנות. חשוב לאכול הרבה דגנים מלאים, אגוזים וזרעים טבעיים, קטניות ודגים העשירים באומגה 3, וכמובן להימנע כמה שאפשר ממתוקים ומחטיפים מלוחים המייבשים מאוד את העור וגורמים להצטברות נוזלים סביב העין.

ואיך אפשר לסיים בלי כמה טיפים לטיפוח:

  • הסירי את האיפור מהעיניים כל ערב עם מסיר איפור המותאם לאזור העיניים.
  • השאירי ליד התנור או מפזר החום (המייבשים את העור) כוס מים או סמרטוט לח
  • הקפידי על שימוש בקרם עיניים
  • בזמן השימוש בקרם, טפחי בעדינות עם האצבע על האזור כדי לשחרר את הנוזלים שהצטברו
  • אחסני את קרם העיניים במקרר כך שהקור יסייע בהורדת הנפיחות
  • “פרוסות סבתא” – שימי פרוסות תפוחי אדמה תחת העיניים במצב שכיבה, כדי שהעמילן שבהם יספח את הנפיחות מהעיניים ויחזק את העור. גם פרוסות של מלפפון ירגיעו את העיניים ויורידו את הנפיחות.
  • תיוני קמומיל ומי ורדים – הניחי את תיוני הקמומיל על העיניים כשהם רטובים, לאחר שהתקררו, והם יחזירו לסביבת העיניים את הברק שנעלם וגם ירגיעו את עינייך האדומות והעייפות. גם צמר גפן טבול במי ורדים עושה את העבודה מצוין. כאב העיניים העייפות יפחת ומראה העור ישתפר.

*הכותבת היא עידית גור, מייסדת ובעלים של ‘איב סנטר’, רשת בתי הספר המובילה בארץ למקצועות הקוסמטיקה, המעניקה תואר בינלאומי בתחום הקוסמטיקה תחת התקן העולמי של סידסקו ((CIDESCO, השומר על הכשרת קוסמטיקאיות מקצועיות.

לאתר החברה

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר