“הסיינטולוגים הצילו את החיים של הבן שלי”

באירוע התרמה לקמפיינים החברתיים של תנועת הסיינטולוגיה העולמית שהתרחש החודש במרכז לסיינטולוגיה תל-אביב, נכונה הייתה ל-100 האורחים שהגיעו הפתעה: אישה נפאלית, שכבר נמצאת בישראל כ-10 שנים, הגיעה במיוחד כדי לספר להם כיצד מרכז השיקום והגמילה מסמים “נרקונון” בנפאל – חלק מרשת בינלאומית המונה מאות מרכזי גמילה מסמים המשתמשים בשיטה ייחודית של רון האברד, מייסד הסיינטולוגיה – הציל את חייו של בנה ולמעשה, את חיי משפחתה כולה.

9

אורח הכבוד באירוע ההתרמה היה מר בסאנטה ראג׳ קונוואר, קצין משטרה בכיר בגימלאות מקטמנדו, אשר גילה את יעילות השיטה של נרקונון לפני עשרים שנה, הפעיל את התכנית למניעת שימוש בסמים של נרקונון בשיתוף עם משטרת נפאל ולבסוף פתח את מרכז הגמילה היחיד במדינה באותם ימים, לפי שיטה זו. לאור ההצלחות האדירות של ‘נרקונון נפאל’, אשר שיקם אלפי מכורים להרואין וסמים קשים אחרים בהצלחה שאין שווה לה, נדרש המרכז עד מהרה לעבור למקום גדול פי כמה וכמה, ובמימון התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית פתח את שעריו של מתקן מרווח שיכול לספק טיפול למאות של מכורים בעת ובעונה אחת על פסגתו של הר בשולי העיר קטמנדו.

אותה פסגה, לאות כבוד והוקרה על פועלו של רון האברד, קיבלה באופן רשמי מממשלת נפאל את השם “פסגת האברד”.

11.

כיום, בנוסף למתן טיפול ושיקום למכורים, מנוהל שם אחד מתשעת המרכזים היבשתיים של נרקונון העולמית.

מר בסאנטה סיפר על השתלשלות העניינים שהובילה אותו לפתיחת המרכז ואימוץ שיטת הגמילה והשיקום של נרקונון, ואז הזמין לבמה אשה נפאלית לבושה בבגדים מסורתיים שישבה בקהל עד אותו רגע ולא הייתה ידועה לאיש מהנוכחים, והציג אותה כגברת אושה צ׳אטרי, אשר התעקשה להגיע בעצמה ולספר את סיפורה באירוע.

144

גברת צ’אטרי עלתה לבמה, ובעברית בסיסית עם מבטא נפאלי כבד, סיפרה את סיפורה: כיצד הגיעה לארץ כדי לעבוד לפני 10 שנים והשאירה את משפחתה בנפאל; כיצד, באותה תקופה, סיים הבן שלה תיכון ועבר לאוניברסיטה, שם החל להתרועע עם חברים אשר דרדרו אותו לשימוש בסמים; כיצד קיבלה טלפון מבני משפחתה, בעודה בארץ, אשר סיפרו לה את החדשות האיומות על הבן שהתמכר, הפך לצל של עצמו והיה בדרכו לאבדון, וכיצד, לאחר ימים של שברון לב, חיפוש קדחתני באינטרנט ולילות ללא שינה, היא ובני משפחתה מצאו את נרקונון נפאל ושלחו את בנם לטיפול. לבסוף סיפרה על הנס שקרה לבנה – כפי שהיא תיארה זאת – אשר השתקם באופן מלא ומוחלט, חזר לעצמו, ומאז שסיים את התכנית, לפני כמעט שנתיים, הוא מנהל חיים בריאים ופעלתניים, נקיים לגמרי מסמים ומרצה על סמים בבתי ספר.

234

אך לגברת צ׳אטרי היה מסר עוד יותר חשוב לתת. היא חזרה והדגישה בפני הקהל כי לא רק החיים של בנה ניצלו בזכות נרקונון והסיינטולוגים: תודות לכך שהוא השתקם, היא ושאר בני משפחתה חזרו לחיים גם כן.

באולם של המרכז לסיינטולוגיה, בקומה השניה של בניין אלהמברה ביפו, לא נשארה עין יבשה אחת.

רשת נרקונון משתמשת בשיטה ייחודית לשיקום וגמילה ללא תרופות וללא כימיקלים, אשר כוללת משטר תזונתי, ספורט, ויטמינים וסאונות שעוזרות לאדם להזיע החוצה את שאריות הסמים שנצברו ברקמות השומניות של גופו ולהשתקם באופן מלא משימוש בסמים ו\או אלכוהול.

לאחר מכן עובר האדם סדרה של קורסים ותרגילים של כלים לחיים – המבוססים על עבודותיו של ל. רון האברד – כדי לפתור את הבעיות שבגללן החל לקחת סמים מלכתחילה – בין אם אלו בעיות בתקשורת, אי יכולת לזהות אנשים הרסניים בסביבתו, התדרדרות באתיקה האישית שלו וכיוב’ – וכלים נוספים לעזור לו לזהות מראש ולהימנע מסיטואציות דומות בחיים שעלולות להתרחש בעתיד.

במחקר שנעשה במדריד לפני כעשור עלה כי 78% מאלה שעברו את התכנית השתקמו מסמים באופן מלא ולא חזרו לשימוש גם אחרי חמש שנים – אחוז דמיוני בהשוואה לשיטות אחרות הקיימות בעולם המשתמשות בתרופות ותחליפי סם כימיים.

לאחרונה מימנה התאחדות הסיינטולוגים הבינלאומית את פתיחתם של תשעה מרכזים יבשתיים גדולים בדנמרק, דרום אנגליה, קליפורניה, פלורידה, דרום אפריקה, מקסיקו, קנדה, אוסטרליה וכאמור, נפאל.

נרקונון נפאל השוכן על ״פסגת האברד״

לפרטים נוספים ניתן לפנות לספי פישלר, המרכז לסיינטולוגיה ישראל

בטלפון 03-62703000

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר