יחסי הציבור נכנסים אל קידמת הבימה – והעיקר הקריאייטיב

מאת: יעל לוטן, בעלים של לוטן תדמיות משרד לתקשורת שיווקית

היום אין שלב טרום-שיווקי בסיסי ללא יחסי ציבור, ואין יחסי ציבור ראויים, ללא תפיסה מקפת של המוצר. חברת יחסי ציבור מעודכנת מובילה את המסר ובונה את התוכן באמצעות מחקר והתוויית אסטרטגיה. לצורך זה היא מעסיקה מנהלי-תיקים הקריאטיב ומלמדת את יועציה לתת מענה ללקוח- החל מהאריזה וכלה במהות התוכן של המותג. כל אלו בלי לרכוש מדיה, אינצ’ים או זמן אויר בכסף רב. כאשר הלקוח מגיע אל בין כתלי משרד יחסי הציבור, הוא מקבל מטריית שירותים שלמה הכוללת אסטרטגיה שיווקית, תדמיתית ותקשורתית וכמובן את יישומן.

מתוך הצרכים החדשים של שוק התקשורת ושל מפרסמים המתחרים תחרות אכזרית מתמיד על תשומת ליבו של הצרכן ההמום, הדבר החשוב ביותר בתחום הוא ללא ספק הקריאייטיב – הרעיונאי היצירתי אשר הוגה את הקמפיין הבא. משרד יחסי צבור מוביל, הוא זה שהשכיל למזג לתוכו את טובי הקריאייטיב, מתחומי היצירה השונים. יוצרים מתחומים שונים הם אנשי הקריאייטיב המעולים מכולם. חברות יחסי ציבור גדלות בקצב מסחרר. המקצוע תופס יותר ויותר את מקומו הטבעי בראש הפירמידה השיווקית. אנשי יחסי ציבור היום הם אסטרטגים תדמיתיים, מומחים בתקשורת בין אישית ובמדיה לסוגיה, מיומנים בכתיבה עיתונאית, מפיקים אירועי תקשורת יצירתיים, יודעים לערוך מחקר ולעשות סקרים.

12030226904_820a92fd76_o   

איך עושים זאת? הרעיון הוא להציע ללקוח “ארוחה” שלמה, הכוללת את כל המנות. החל מבניית אסטרטגיה שיווקית, תדמיתית ותקשורתית, וכלה ביישומה. אנחנו מתחילים במחקר, ממשיכים לאסטרטגיה, ומפה לקריאייטיב אשר יוצר את הרעיונות המבריקים לקראת היציאה אל השוק. אירועים, כתבות, אתר אינטרנט, שיתופי פעולה אסטרטגיים בין חברות וכמובן אחריות חברתית.

נקודה זו חשובה במיוחד לאור העובדה שבימים אלו מדובר בשינוי נוסף שחודר בעצמה לשוק – הלא הוא ה-Product Placementומהו אותו Product Placement? מה שנחשב פעם לפרסום סמוי. משרדי יחסי הציבור מובילים את המהלך של מעבר מפרסום קלאסי להכנסת המוצרים בצורה מכוונת לתכניות טלוויזיה או סרטי קולנוע. בעולם של אינטרנט, סלולאר, ומדיה היסטרית רבת ערוצים חשוב ביותר לשמור על הקו הנקי ולבסס את החשיפה במיתוג נכון צעד אחר צעד מכיוון שהתזזית בה אנו חיים היא שגורמת לדברים להיעלם שנייה לאחר שהם צצו ולכן החשיבות של החשיפה האיטית הכרחית ,כי לא מספיק להיות כדי להיות צריך להיות כדי להישאר!

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר