יחסי ציבור

סוגי הקשבה שונים בדרך למסר מדויק

מאת: יעל לוטן, מנכ”לית “לוטן תדמיות”
דימוי באדיבות katielips

 

כמה אוזניים צריך בן אדם בשביל להצליח להקשיב באמת? לפחות ארבע. ועוד לפני שהוא מצמיח זוג אוזניים נוסף, עליו לפתוח את זוג האוזניים הקיים, עניין שמצריך לימוד ועבודה אמיתיים, על מנת לרכוש יכולות הקשבה ותקשורת מוצלחות. איך ייתכן שצריך ללמוד להקשיב, האם אין זאת יכולת טבעית בסיסית? ניתן לומר כי אנשים שונים נוהגים להקשיב באופן שונה, כולנו מכירים את האדם שמקשיב לנו ותוך כדי מגלה הזדהות ומציע סיוע ופתרונות לבעיותינו, הפסיכולוג שבחבורה, ואת האדם שבכל פעם מבין משהו אחר לגמרי ממה שאמרנו, ואת זה שעושה דברים תוך כדי הקשבה ומאבד אותנו פעם אחר פעם.

בעיניי, לב ליבה של עשיית יחסי הציבור טמון בהקשבה ותקשורת מוצלחות עם הלקוח, הקדשת מלוא תשומת הלב ליצירת הבנה בנוגע לצרכיו ושאיפותיו, וסיוע בהגדרתם הברורה. אם ההקשבה והתקשורת לא יצלחו – המסר לא יעבור נכונה מן הלקוח אל המשרד וקל וחומר – מן המשרד אל התקשורת וקהלי היעד. בראש מעיינינו עומדת המטרה לקבל ולהעביר מסרים באופן המוצלח ביותר, במטרה להביא את מעשיו הטובים של הלקוח לידיעת הרבים ובכדי לבסס הבנה משותפת ורצון טוב בין העסק, האדם או הארגון לבין קהל המטרה שלו.

לפעמים לקוחות לא יודעים כיצד לנסח את מטרותיהם העסקיות בעתיד הקרוב והרחוק, מה שמעמיד אותם במקום בלתי יציב ובלתי ממוקד, כי כאמור, ללא מטרות ויעדים מוגדרים בלתי אפשרי לפענח כיצד לחלק את המאמץ העסקי וכיצד לאמוד את צמיחתו של העסק באופן הנכון – בהקשר למקום אליו שואפים להגיע.

משרד יחסי ציבור עוסק בהיקף תחומים רחב במטרה להביא למימוש ייעודו, החל מקשרי מדיה, דרך כתיבת מאמרים והודעות לעיתונות, ועד יצירת אסטרטגיה שיווקית, יצירת מיתוג, עריכת אירועים ומסיבות עיתונאים, הפקת חומרי שיווק (מודפסים, מקוונים או בפורמט וידאו), יצירת שיתופי פעולה, ביסוס נוכחות ברשתות החברתיות ועוד.

תקשורת מוצלחת אינה בהכרח מה אתה אומר אלא מה הצד השני מבין שאמרת, כאשר תפנה לגורמים שונים באותו האופן חלקם לא יבינו את דבריך וניסיון התקשורת צפוי להיכשל, לכן עליך להתאים עצמך אל הצד השני, הצד המקשיב, בכדי להעביר את המסר נכונה. במילים אחרות, אל תנסה לשנות את אוזנו של המאזין, שנה את דרך הכניסה אליה, אך שמור על כנות, שכן המסר ברור, פשוט וקולע.

בידי חברת יחסי הציבור נמצאת עוצמה גדולה, היא עוסקת בעולם המחשבות והרעיונות ותפקידה להוציאן אל הפועל, להפוך את הרוח לחומר, את החזון למציאות, כך שלא יהיה מוגזם לכנות את אנשי יחסי הציבור כקוסמי המאה ה-21.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר