כשתוכן הוידאו ברשת פגש את יחסי ציבור

את ההשפעה של הסרטונים הוויראליים ניתן בהחלט למצוא בתחום יחסי הציבור שמתעדכן בעקביות אתר החידושים במדיה.

 מאת:יעל לוטן, מנכ”לית חברת לוטן תדמיות

אין טוב ממראה עיניים ומשמע אוזניים, גם במדיה האינטרנטית השכילו להבין זאת ועולם הסרטונים ברשת כבשו את חיינו בסערה.

בשורת היו טיוב, למשל, שנכנסה בסערה לחיינו לפני מספר שנים, ממשיכה לחדש, להתעצם ולהפתיע כל פעם מחדש עם כמות המסרים והתכנים המצולמים שעוברים דרכה ונתוני הצפייה העצומים בהם.

סרטונים אישיים של פוליטיקאים, ילדים בני 5 שמקליטים עצמם שרים, מעשי שוד שנתפסו במצלמה, כל אלה חושפים בפנינו אין סוף של תכנים מרחבי העולם שלרובם לא היינו נחשפים בכלי התקשורת האחרים.

כך גם בפורטלים הגדולים של YNET ן MAKO שמקפידים להעלות סרטונים המלווים את הכתבות הגדולות וגם את מדורים הנישתיים יותר.

 את ההשפעה של הסרטונים הוויראליים ניתן בהחלט למצוא בתחום יחסי הציבור שמתעדכן בעקביות אחר החידושים במדיה וגם אנחנו בלוטן רואים בהם חלק בלתי נפרד מתכניות העבודה של לקוחותינו.

שני סרטונים נוצרו לאחרונה בלוטן, אחד באנגלית ואחד בעברית  בהם מסבירה יעל לוטן, המנכ”לית, מהם יחסי ציבור וכל זה בשתי דקות בלבד!

מסר מדויק אינו צריך שעות בכדי להיות ברור, בחירת המילים המדויקות ובימוי נכון יעשו כל סרטון ולו הקצר ביותר לברור, נגיש ומקצועי.

 נקודה חשובה שניתן לזקוף לזכותם של מרבית האתרים, הוא היכולת לבדוק את כמות הצופים בסרטון ולקבל את  תגובתם הכנה.

נתונים אלו מעניקים לנו את היכולת לבדוק ולהבין האם התכנים שלנו מתאימים לרשת, אהובים, מעניינים ואף משפיעים.

  ההודעות לעיתונות, המאמרים המקצועיים עדיין עושים תפקידם נאמנה, אך כמובן שבעל עסק אשר יעשה סרטון קצר וקולע על החברה שלו, אמן שיתעד את הליך עבודתו, עמותה שתספר על יום התנדבות, אלו בצירוף של עריכה מקצועית יכולים להביא אליהם בשורה חדשה.

הסרטון מעביר אלינו מסר שכולל דיבור, הבעות ועל כן הופך אותו יותר מוחשי ואישי.

 עם העלייה של סרטונים לאוויר ולאחריו העלאת קישורים לרשתות החבריות כמו פייסבוק וטוויטר, נחשפים מעגלי החברים, אנשים זרים ובעלי עניין לתכנים שבשונה מאייטם טלוויזיוני, נשאר באוויר ללא הגבלת זמן, והצפייה בו יכולה להתבצע מכל מקום בעולם.

הקלקה של מילות חיפוש בגוגל או מנוע חיפוש אחר יחשוף בפני הגולשים את התכנים.

 בסרטון של לוטן על ‘מהם יחסי ציבור‘ בשפה העברית, שעות ספורות לאחר העלאתו לרשת, כבר נרשמו מאות צפיות ולאחר מספר ימים נרשמו אלפים. גם היום, חצי שנה לאחר עלייתו לאוויר נמצא הסרטון  במקום ראשון ביוטיוב כאשר לוחצים על מלות החיפוש יחסי ציבור.

אומדן זה הבהיר כי הצלחנו במשימה להעביר את ההגדרה הכה חשובה של יחסי ציבור באופן יצירתי:

הבאת דברים טובים לידיעת הציבור.

עם הצלחת הסרטון הראשון, הועלתה הגרסה בשפה האנגלית שכן, גם לקהל מחוץ לגבולות ישראל יהיה בוודאי מרתק להבין What is public relations.a

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר