לא בכל יום קמה שכונה חדשה בתל אביב! / מילבאואר אדריכלים

הוועדה המקומית תל אביב, במתכונתה המקוונת, אישרה ביום 01/04/20 פה אחד את תכנית העיצוב האדריכלי של פרויקט “מכבי יפו- מתחם א” בתכנון משרד “מילבאואר אדריכלים” לשכונת מגורים חדשה בדרום תל אביב. למרות משבר הקורונה והשיתוק הכלכלי במשק, עיריית תל אביב אינה מעכבת פרויקטים אסטרטגיים, שמטרתם שיפור מצוקת הדיור בעיר

מדובר במכרז של רמ”י במסגרת מכרז של “מחיר למשתכן” בשטח עליו עמד בעבר אצטדיון מכבי יפו ההיסטורי (רחוב היינריך היינה והסביבה). בסוף שנת 2018 זכתה במכרז שותפות של שלוש חברות מובילות בתחום הנדל”ן: משולם לוינשטיין, צמח המרמן ואלעד ישראל מגורים. על התכנון והעיצוב האדריכלי הופקד משרד מילבאואר אדריכלים, שכבר תכנן פרויקטים דומים בתל אביב וזכה על כך באמון ובהערכה רבים מצד קברניטי העיר.

למרות משבר הקורונה, החליטה עיריית תל אביב לא לדחות את התכנסות הוועדה המקומית אלא לקיימה במתכונת מקוונת, וכל זאת, על מנת שלא לעכב פרויקט בנייה המיועד לסייע בפתרון מצוקת הדיור בעיר.

אדריכלית אורית מילבאואר: “אנו מעריכים ומודים לעיריית תל אביב על מאמציה לאשר את הפרויקט בזמן שנקבע, טרום התפרצות משבר הקורונה ולא לעכב את התקדמותו. זהו פרויקט ייחודי ומשמעותי. ניתנה פה הזדמנות מבורכת, לתכנן פרויקט אורבני חדש לחלוטין בתל אביב, שיכלול מאות יחידות דיור בתמהיל מגוון.  חשוב לנו לתכנן פרויקט מיוחד ושונה תוך התאמה לסביבה הייחודית בה הוא נמצא,  הדורשת התייחסות ייחודית.

מדובר ב-14 בניינים (8-10 קומות בבניין) המשתרעים על פני שמונה מגרשים בשטח כולל של 17 דונמים, אשר יכללו 632 יחידות דיור. מחצית מהדירות יוצעו במסגרת ‘מחיר למשתכן’ ומחציתן יימכרו בשוק החופשי. הסטנדרטים של כל הדירות גבוהים ומותאמים לקהל המטרה: משפחות צעירות הרוצות לגור בעיר, במחירים שפויים…

בפרויקט יהיה עירוב שימושים – מגורים לצד שטחי מסחר, עם כיכר ציבורית ובה בתי קפה ומסעדות, בתוספת פארקים ושטחים ירוקים שתפתח העירייה לטובת התושבים. שכונה אורבנית חדשה לגמרי, אשר תשנה לטובה את כל סביבתה ותיצור סביבת מגורים נעימה ושלווה המתחברת לעיר בצורה טבעית”.

בשל הצורך הגובר בדירות, המתחם יהיה מאוכלס בצפיפות גבוהה יחסית. יישמר בו הצביון היפואי, עם פרשנות מודרנית; אין הכוונה לחיקוי הסגנון האדריכלי של יפו אלא לאדפטציה של מאפייני בנייה מקוריים בתכנון החדש. לדוגמה, לכל מקבץ בניינים תהיה חצר פנימית משלהם – מרחב קהילתי המעודד את הדיירים להיפגש. המוטיב ה’מכונס’ של החצרות הפנימיות מתכתב עם הבנייה היפואית המקורית וכך גם הפרופורציות של פתחים אנכיים, חלונות גדולים יחסית ועיצוב מרפסות הבולטות מהבניינים עם מעקות ברזל האופייני ליפו אך בעיצוב מודרני.

אדריכלית אורית מילבאואר מוסיפה: “המטרה שלנו היא לשלב בין הצרכים של שלושת הגורמים השותפים לפרויקט – היזם, העירייה והדיירים. עבור היזם אנו דואגים לתכנן פרויקט ברמה גבוהה תוך התאמה לתקציב, עם עיצוב מיוחד אך לא יקר מדי. עבור העירייה אנו מקפידים על תכנון מבוסס חשיבה אורבנית נכונה, ואילו הדיירים, הם אלה שייהנו מכל היתרונות של תכנון המאפשר מקומות מפגש קהילתיים, מרחבים ציבוריים פתוחים ומבחר גדלי דירות בסטנדרטים גבוהים ואיכותיים”

משרד “מילבאואר אדריכלים” עוסק בתכנון ובניהול פרויקטים גדולים, תוך התייחסות להשפעה הסביבתית של הפרויקט על המרחב הציבורי וחישוב זיקת ההנאה לטובת הציבור ולרווחתו. הפרויקטים של המשרד מציגים אדריכלות ברמה גבוהה, השואפת לתת מענה על מגוון דרישות ומטרות, חלקן מטרות אורבניות רחבות-היקף, ולשרת את הפרויקט עצמו ללא פשרות.

לאתר  >>

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר