לבחור לעבוד בדרך שלך ‘נתיב הלב’ – מובילים חדשנות בשיקום / יוזמה דרך הלב

ארגון ‘יוזמה דרך הלב’, הוא בין המובילים את מהפכת השיקום של המאה ה-21, ומסייע למתמודדים להשתלב בעולם תעסוקה חדשני, המעודד יצירתיות וחשיבה אינדיווידואלית. בעזרת הארגון, מאות מתמודדים עם מגבלה נפשית עובדים כאנשי שיקום וטיפול מן המניין בכל מגוון התפקידים במערך שירותי הבריאות והרווחה, פותחים ומנהלים עסקים עצמאיים, ומובילים פרויקטים יזמיים. ‘נתיב הלב’ הוא מרכז תעסוקה והכשרה פורץ דרך, הנשען על תפיסות עדכניות בעולם השיקום, הכשרות מקדמות תעסוקה ברוח ההחלמה, וטכנולוגיות תעסוקה מתקדמות, במטרה להכשיר את האדם המתמודד להשתלבות בתעסוקה בשוק העבודה הפתוח.

נראה אם תצליחו לנחש – מה משותף ליגאל בשן, ג’ים קארי, מל גיבסון, בריטני ספירס, ברוק שילדס, ניקולאי גוגול, אלכסנדר פושקין, ולדימיר לנין, מנחם בגין, ז’אן קלוד ואן דאם, וינסנט ואן גוך, יונה וולך, דליה רביקוביץ’, ליאונרדו דה קפריו, ג’יי קיי רולינג, בראד פיט, אלטון ג’ון, אנג’לינה ג’ולי, ויכולנו להמשיך עד הצהריים… התשובה – כולם מתמודדים עם מגבלה נפשית. כל המצליחנים והגאונים האלה, הם חלק מה”משוגעים” שרובנו מפחדים ומעדיפים להתרחק מהם (אלא אם כן קוראים להם בראד פיט…). אשפוז, מוסדות, קשירות, זריקות הרגעה – אלו האסוציאציות הנפוצות והמבהילות שצפות במוחנו. ונשאלת השאלה – מה זה אומר עלינו כחברה? האם אנו רוצים ליצור חברה הנשלטת על ידי בורות ופחד, או כזאת היודעת לקבל ולהכיל את האחר? חברה המצפה מכולנו ללכת בתלם בהתאם לנורמות שמרניות, או חברה המעודדת יצירתיות וחשיבה אינדיבידואלית? ובעיקר, חברה הנשענת על תפיסות תעסוקתיות שאבד עליהם הכלח, או כזאת המחוברת לשוק העבודה של המאה ה-21, ויוצרת עולם תעסוקתי חדשני הנשען על יכולות וכישורים מקצועיים, במקום על סטיגמות ודפוסי חשיבה מקובעים.

ממפעל מוגן למרכז תעסוקה והכשרה מתקדם

הכירו את ‘נתיב הלב’ – מרכז המכשיר את האדם המתמודד להשתלבות בתעסוקה נתמכת או עצמאית בשוק העבודה. המרכז מציע טכנולוגיות תעסוקה והכשרה מתקדמות, שיחזקו את כישוריו ויכולותיו המקצועיות, בתהליך העצמה אישי וקבוצתי המושתת על חוויות ההצלחה, הגברת המוטיבציה ותחושת המסוגלות. תהליך המאפשר למתמודד לרכוש מיומנויות ולעבור הכשרה מעשית במקצועות מבוקשים, המהווים בסיס מקצועי איתן לאופק תעסוקתי עתידי. זוהי תפיסת עולם המתייחסת אל מרכז התעסוקה כשלב זמני וכ”מקפצה” בחייו המקצועיים של המתמודד, המכין אותו להשתלבות בתעסוקה סדירה בשוק העבודה הפתוח, כחלק מבניית מסלול קריירה תעסוקתי עצמאי. לפי תפיסה זו, המתמודד הוא אדם אוטונומי ובעל מסוגלות להוביל, לנווט את מסלול חייו, ולממש את הפוטנציאל האישי שבו. לפי החזון, המרכז מהווה קרש קפיצה משמעותי לגיבוש ומימוש שאיפותיו התעסוקתיות של האדם המתמודד. וכמובן החלום הוא שבעתיד, מפעלים מוגנים נוספים ילכו בדרכו, יהפכו למרכזי הכשרה ותעסוקה, ויהוו את קרש הקפיצה החשוב ביותר בתהליך ההחלמה.

תעסוקה, למידה וחוויה 

לכל מתמודד במרכז ההכשרה והתעסוקה, האפשרות לבחור את המסלול ואת קבוצת העבודה המתאימים לו, לפתח מסוגלות תעסוקתית ולהשתתף בלימודי החלמה ויזמות. העבודה במרכז משלבת לימודי יזמות, הכשרה מעשית ותעסוקתית ופעילות חווייתית חברתית. כל מתמודד יכול להשתתף במסלול הייחוד ‘נתיב לעתיד’ ולרכוש כלים ומיומנויות לעבר תעסוקה עצמאית. בנוסף, חלק מהמתמודדים לוקחים חלק במסלול הכנה לצנ”ש (צרכנים נותני שרות), המכשיר אותם כעובדים בתחום השיקום והטיפול. מרכז התעסוקה וההכשרה מאפשר למתמודדים להתנסות בעיסוקים שונים כגון: עבודה יצרנית חרושתית, תפירה, קפיטריה, יזמות עסקית  אישית וקבוצתית (מוצר שמיוצר על ידי הקבוצה היזמית וחבריה אחראים על כל תהליך התכנון, הייצור, השיווק, המיתוג וכו’). תחומי הלימוד בהם עוסק המרכז הם: לימודי תפירה, הכנה ליזמות, מסלול לבחינת האפשרות לעבוד כצנ”ש, למידה של מיומנויות אישיות ותעסוקתיות (כגון: סינגור עצמי, ניהול מחלה והחלמה, הצגת כישורים בריאיון עבודה, עמידה בלוחות זמנים, תקשורת בין אישית ועוד) וטכניקות של למידה קוגניטיבית כמו פתרון בעיות, קבלת החלטות, ניהול זמן ועוד.

ארגון ‘יוזמה דרך הלב’ הוקם ע”י היזם והבעלים רובי שמעי, שהיה הראשון בישראל ליצור את החיבור הייחודי שבין עולם היזמות העסקית לעולם השיקום התעסוקתי. “ישנם שני דברים חשובים בשיקום – תעסוקה ומשמעות”, אומר רובי שמעי. “העבודה והלימודים במרכז טומנים בחובם משמעות אדירה. הים מחזקים את תחושת המסוגלות, הדימוי העצמי, ההאדרה החברתית, ובעיקר את האומץ לקחת את החלום ולהגשים אותו. לקחת את היצירתיות המדהימה שכה מאפיינת את המתמודדים, ולמנף אותה לתעסוקה. אני רואה את היזמות כהזדמנות לקחת את הקושי ולהפוך אותו לכוח. למנף את הקשיים ולתעל אותם למשהו גדול יותר – לכוחות נפש אדירים של יוזמה ושינוי. הדבר הכי חשוב ביזמות הוא האומץ – האומץ לקום בבוקר, לצאת מהמיטה, מאזור הנוחות, להילחם בכל הפחדים שלך, ולצאת למסע אל מול האתגר, שעמידה והצלחה בו, ממלאת בתחושת משמעות ומסוגלות, בשמחה ובכוחות נפש אדירים”.

ארגון ‘יוזמה דרך הלב’ הוקם בשנת 2006, במטרה להוביל מהפכה חברתית וכלכלית במעמדם של המתמודדים עם מגבלה נפשית, באמצעות שיקום תעסוקתי ושילובם בשוק העבודה כמשתתפים פעילים, מתפרנסים ותורמים.

30% מעובדי הארגון מתמודדים בעצמם עם מגבלה נפשית, כארגון המשלב בתוכו מספר מתמודדים גבוה ביותר בתחום בריאות הנפש, כעובדים בעמדות בכירות. ב-2016 נבחר ע”י y-net כאחד מארבעת הארגונים החברתיים המובילים בישראל.

לאתר של יוזמה דרך הלב 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר