להשתחרר מקיבעונות, לשחרר מיתוסים / ענת קרטס

נשים רבות שבויות בקונספציות שאימצו לפני שנים רבות ו”שוכחות” לעדכן אותן ולהתאימן לגילן הנוכחי, למשקלן ולפרופורציות החדשות של גופן.

סמדר גרושקא שמלת ערב שחורה 

בחיים, אנו נוהגות לחשוב בתבניות. אנו נתקלות במאות סיטואציות בכל יום, ואם היינו בוחנות כל סיטואציה ומנתחות אותה בנפרד, היינו מותשות ולא יוצאות מזה. לכן, בצמתים מסוימים בחיים אנו יוצרות תבניות מחשבתיות שעוזרות לנו לפרש את הסיטואציות, ואז כשהן קורות, אנו לא צריכות להשקיע בהן הרבה אנרגיה, אלא פשוט שולפות את אחת התבניות מארגזנו המלא…

וכך גם לגבי השאלה החשובה – האם מתאים לי? מה מתאים לי? באיזשהו שלב בחיינו נתקלנו במישהי שממש מבינה באופנה, או לפחות כך הצטיירה בעינינו, שאמרה שגזרה מסוימת, סוג מסוים של בד או טקסטורות מסוימות מאוד מתאימות לנו.  לחלופין, אימא שלי, אמרה לי שלא יאה לבחורה כמוני ללכת בחצאית מיני או שעלי לכסות את הזרועות אם הן עבות או שעלי לכסות את הישבן אם הוא גדול… הבעיה העיקרית עם הכללות כאלה היא שצריך להתאים אותן למציאות, לעיתים די קרובות.

אנחנו עולות ויורדות במשקל, מתבגרות ויולדות, והדבר בא לידי ביטוי לא רק במשקל אלא גם בפרופורציות. ומעבר לכך, מה שמתאים בגיל 25 לא יתאים בגיל 45. חלקנו נתקעות בתבניות הישנות כגון: “מתאים לי רק חולצת מעטפה”, או “אני לא יכולה ללבוש חולצה בתוך המכנסים”, או “החולצה שלי חייבת לעבור את קו הישבן”

לוטן עמית

ושכחנו לאורך הדרך להתעדכן – מה השתנה? האם הכלל עוד בתוקף? האם יש חדש באופן כללי בנושא? האם הבדים החדשים שבאופנה יהלמו אותי? האם האופנה החדשה הולמת אותי?

גם הצרכים והסגנונות משתנים בהתאם לגיל, לתפקיד, למקום העבודה ולאורח החיים. בנוסף, בחירות בסגנון לבוש מסוים שבחרנו בעבר, היו פונקציה של אופנה אך גם של תקציב. שניהם משתנים עם השנים וצריך לעדכן את הארון וסגנון הבגדים בהתאם. למרבה “הפלא”, גם הכללים משתנים עם השנים, למשל “לאו-ים” מוחלטים בעבר הפכו להיות הטרנד הכי חם בהווה. לדוגמא, שילובי צבעים אסורים היו – כחול וירוק וכן אדום כתום וורוד, והס מלהזכיר לערבב ריבועים עם עיגולים באותו אאוטפיט. היום, זה שיא האופנה!!

לכל אחת יש סגנון אישי. האופנה מתיישנת אך הסגנון לא – הוא עשוי רק להתעדכן. הסגנון האישי הוא מה שמסקרן את המתבונן ומעורר אותו לתהות על קנקנו של מי שעומד מולו. לכל אחת יש סגנון אך היא לא תמיד מודעת אליו. הסוד בסגנון האישי הוא להצליח להסתכל על היתרונות ולאהוב גם את החסרונות, ולכן הוא ניזון רבות מביטחוננו העצמי. ישנן נשים שסגנונן מאוד ברור, הן יודעות בדיוק מה מתאים ולחלוטין לא צריכות עזרה בחיפוש Look חדש. ישנן נשים בעלות סגנון אישי, אך מתקשות בלרענן אותו ולבחור פריטים חדשים כדי לא להיראות תמיד אותו הדבר. אצל חלק מהנשים הסגנון מושתת על פחד, אמונות מגבילות, חוסר ביטחון וניסיון חיים לא מוצלח… הסגנון יכול להשתנות עם השנים, יחד עם השינויים שהאישה עוברת. הגיל, הסטטוס והמעמד בהחלט משפיעים על מה שהאישה רוצה להגיד לעולם, מה שהיא מעוניינת לשדר ומה שהיא רוצה שיחשבו עליה.

ישנן אלו שאין להן סגנון מוגדר ובהחלט זקוקות לחוות דעת אוטנטית ואובייקטיבית שתעזור להן לבחור פריטים שיהלמו אותן ללא “שיקולים זרים” של בעל עניין. ידוע שעל הקולב ישנם פריטים שנראים מדהים ועל הגוף זוועה. לחילופין, ישנם פריטים שנראים סתמיים על הקולב ולא היה עולה על דעתנו למדוד אותם, עד שמישהי אובייקטיבית שמכירה את הגזרה ממליצה למדוד ואז מתגלות לעיתים ה- הפתעות!!!

אז מה הסוד? מצאי מישהי בעלת טעם משובח שאת יכולה לסמוך עליה, שתיתן חוות דעת אובייקטיבית ולא “מטעם”. למרות מה שנהוג לחשוב, עדין ניתן למצוא בעלות בוטיק וסטייליסטיות הנקיות משיקולים זרים, מהן תוכלי לקבל חוות דעת אוטנטית. האתגר הוא למצוא מישהי שחשוב לה יותר איך את נראית ושתצאי מרוצה, מאשר שתקני פריט מיותר כזה או אחר.

*ענענת קרטסת קרטס היא בעליה של “הבוטיק של ענת”,

המתאים ללקוחותיו את פריטי הלבוש הנכונים והמדויקים ביותר בהתאםלנטיותיהן,

לאורח חייהן ולמבנה גופן.

בתמונה: עיצוב שמלת ערב שחורה – סמדר גרושקא

http://www.anatkertes.com/

https://www.facebook.com/anatkrts?fref=ts

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר