מגה וובינר – הכלי החדש שמושך לקוחות ומייצר הכנסות

הכותבת : יפעת שמש, מנהלת שותפים בחברת נסיקה עסקית

וובינר

מאמר זה שונה מכל מה שקראתם על שיווק, פרסום והצלחה עסקית. מתחת לרדאר, אי שם בארץ “האינטרנט”, מספר מצומצם של בעלי עסקים זוכים להנות מכלי חדש שמושך לעסקים שלהם לקוחות ומייצר הכנסות בזמן קצר יותר מאי פעם!

אז במה מדובר?

בעלי עסקים ברחבי הארץ והעולם הבינו כבר מזמן שלא די בפרסום המסורתי כדי להגדיל את החשיפה של העסק שלהם. בשנים האחרונות ניתן לראות מגמה הולכת וגוברת של שימוש במדיה הדיגיטלית כאמצעי פרסום משלים או עיקרי להגדלת החשיפה והמכירות של העסק.

מכורח הנסיבות והיקף השימוש גם הסביבה השיווקית הדיגיטלית תפסה תאוצה רבה בשנים האחרונות ובמבט מעמיק לתוך נישה זו ניתן לראות כי גם בה צמחו והתפתחו כלים לא מעטים.

אם נבחן את הסביבה השיווקית הדיגיטלית בה בעלי עסקים עובדים נגלה כלים רבים שאנו כבר מכירים, כגון קמפיינים ממומנים, בין אם ברשתות החברתיות (בעיקר בפייסבוק), פרסום בגוגל ופרסום בפורטלים ייעודים. כלים רבים בתוך סביבה זו עולים לבעל העסק לא מעט כסף ואז מתחיל הקונפליקט. מצד אחד, בעל העסק מעוניין להיחשף לקהל לקוחות חדש, ולהישאר בתודעת קהל היעד שלו, אבל מצד שני לא תמיד ההשקעה מכסה את ההוצאות.

איך למשוך לקוחות ולהגדיל הכנסות בזמן קצר?

פתרון מעולה שאני ממליצה עליו ומיישמת, הוא ליצור שיתופי פעולה בין עסקים עם קהל יעד דומה. תחום שיתופי הפעולה הוא תחום נרחב וכולל אינספור דרכים, כאשר השורה התחתונה של כל שיתוף פעולה הוא יצירת מצב  של WIN WIN  עבור שני הצדדים. קצרה היריעה מלהרחיב על כל סוגי שיתופי הפעולה, ולכן במאמר זה ארצה להתייחס לאחד הכלים היותר חזקים בתחום שיתוף הפעולה בין עסקים והוא הכלי של יצירת מגה וובינרים.

ראשית אסביר את המושג –  וובינר הוא שילוב בין המילים ווב (web) וסמינר ומשמעותו כנס אינטרנטי. אם בעבר כדי להעביר הרצאה בתחום המומחיות שלנו היה צורך לשכור מקום פיזי אליו יגיעו האנשים, הרי שהיום אפשר לפתוח חדר ישיבות וירטואלי ולהזמין את כל מי שמתעניין בהרצאה שלנו להירשם ולהאזין/לצפות בהרצאה, איש איש מביתו, באמצעות קישור יחודי שנשלח אליו במייל. כיום יש מגוון תוכנות בשוק, חינמיות ובתשלום, המאפשרות לכל אחד לפתוח חדר וירטואלי כזה. היופי בשימוש בחדר וירטואלי כזה הוא שהאנשים לא חייבים להיות נוכחים מול המחשב בזמן הוובינר. מי שנרשם ופיספס פשוט מקבל הקלטה בה יוכל לצפות בזמנו החופשי.

מדוע ואיך מייצר הכלי חשיפה כה גדולה בחינם?

מגה וובינר משלב לפחות שלושה דוברים,  ועוסק בנושא כללי מסוים שאנו מחליטים עליו מראש –  יכול לעסוק בכל נושא שבעולם בו קיימים מומחים שידעו לדבר עליו. בהקשר לתחום העסקי, נושאים מעולים למגה וובינרים יכולים להיות פייסבוק, רשתות חברתיות, ניהול זמן בעסק, פרסום ממומן ועוד.  

לאחר קביעת הנושא, אנו מגייסים מספר דוברים איכותיים שיוכלו לחלוק עם קהל היעד שלנו את הידע המקצועי שלהם ונסיונם. לאחר ארגון הדוברים כל דובר מפרסם את הוובינר לרשימת התפוצה שלו כאשר המטרה המשותפת של כולנו היא להביא כמה שיותר נרשמים למגה וובינר.

בעצם הרשמתם למגה וובינאר הנרשמים מביעים בעצם עניין בדוברים המשתתפים, ולכן בתום הוובינר מקבלים הנרשמים מכל דובר מייל המזמין אותם להמשיך ולהחשף לתכנים שלו. מגה וובינר הוא אחד הכלים האהובים עליי משום שהוא מכיל WIN  משולש: גם למארגן הוובינר (יוזם השת”פ) שמקבל באמצעותו חשיפה לקהל יעד נוסף, גם לדוברים בוובינר שמקבלים גם הם חשיפה לקהל יעד נוסף וגם לקהל היעד של כל הדוברים אשר מקבל תוכן מעולה והעשרה מקצועית בחינם ! יתרון נוסף ומשמעותי של הכלי הזה – מאפשר לנו פרסום וחשיפה לקהל יעד נוסף ללא עלות.

דוגמא למגה וובינר תוכלו לראות בקישור הבא, במסגרת שיתוף פעולה שיצרתי יחד עם לוטן תדמיות שישתתפו במגה וובינר שעתיד להתקיים ב 9.7 . אתם מוזמנים להירשם ולהתרשם :

http://itamarbenhur.ravpage.co.il/webcon2

 

קצת על נסיקה עסקית:

נסיקה עסקית

נסיקה עסקית היא חברה לייעוץ עסקי המתמחה בשיווק אסטרטגי באינטרנט.

היא הוקמה על ידי שני יזמי אינטרנט ותיקים – אסף הנעמן הלל ואיתמר בן חור.

המשימה שלנו היא לעזור לבעלי עסקים להגשים את הפוטנציאל העסקי והאישי הגלום בתוכם, בעזרת שיטת נסיקה עסקית להעצמה אישית ולהגדלת הרווחים בעסק שלהם, וכך להביא יותר אושר לחייהם.

אנו עושים זאת על ידי תוכניות ההכשרה השונות שבחברתנו, בתחומי השיווק בפייסבוק, שיווק באינטרנט, ליווי עסקי, שדרוג המכירות ועוד.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר