מה משתנה בעולם החשמל מכל העולמות? הכל! / ENGIS

הדס מרזל, מנכ”לית חברת אנג’יס מבקשת לעשות מהפכה בכל מה שידענו עד היום על צריכת חשמל : הצרכנים הפרטיים של היום יהפכו ליצרני החשמל של המחר – כל הדרך לעולם ירוק , נקי ושוויוני יותר/

ה קרה ב-17 באוגוסט 2009 בדרום סיביר שברוסיה. טורבינת תחנת הכוח ההידרו-אלקטרית “סייאנו-שושנסקיה” הפסיקה לפעול. לפתע, בצורה קטסטרופלית מי הסכר הסמוך החלו להציף את הבניין עצום הממדים. התוצאה העצובה: 75 בני אדם נהרגו באסון ורוב הטורבינות בתחנה נפגעו או נהרסו מה שהוביל להפסקות חשמל נרחבות באזור הנידח. העובדה שמדובר על תחנת הכח הגדולה ברוסיה והתחנה ההידרו אלקטרית השישית בגודלה בעולם רק העצימה את ממדי האסון והובילה לפתיחת ועידת חקירה ממלכתית בהוראת הנשיא פוטין.

הדס מרזל (צילום: סיגל קולטון)
אסון כבד זה, כמו אסונות דומים שהתרחשו בעולם כתוצאה מפיצוצים בתחנות כח מתיישנות ממחישים את הצורך האקוטי לוודא כי תחנות כח אלו כשירות ואינן עומדות בפני כשלים או תקלות קשות אחרות. “החשמל הוא אם כל התשתיות. ללא חשמל אין תעשייה, אין מסחר, אין תחבורה, אין תקשורת, אין התפלת מים ומה לא”, אומרת הדס מרזל, מנכ”לית ומייסדת חברת אנג’יס המציעה מגוון שירותים ופתרונות לטיפול ובדיקה של מתקני מתח גבוה בכלל ושנאים בפרט.

“את אנג’יס הקמנו לפני 12 שנה כאשר ראיתי שארגונים גדולים, יצרני חשמל, זקוקים לייעוץ מקצועי על מנת להבין כיצד הם יכולים להביא לנצילות אנרגטית טובה יותר של שנאים, גנרטורים ומתקני מתח עליון, וכמו כן לוודא שהם תקינים ובטוחים. באנג’יס מוקלט רב הדאטה של מתקני מתח עליון בישראל, המסייעת לנו לתמוך בלקוחותינו בכל רגע מחיי המתקן ולשמור על תקינותו. אנו עושים זאת בשילוב העובדים הטובים בתעשייה המתח הגבוה , השקעה בהכשרות ושילוב ידע ושיטות מהמובילות בעולם לבדיקה ואבחון מתקני חשמל.”

עם הזמן, העניין של מרזל באנרגיה באופן כללי הפך לרחב, והיום אנג’יס חותרת למציאת פתרונות אנרגטיים ששומרים על איכות הסביבה. “אנחנו מאמינים שהנושא של ייצור אנרגיה פרטי ילך ויתרחב בשנים הקרובות. זה יתחיל מארגונים גדולים ויגיע עד לרמת הפרט: כל אחד מאיתנו יוכל לבחור מבין מגוון של מקורות אנרגיה אפשריים את זה שהכי יעיל עבורו”, היא מסבירה.

חשמל אישי יוכל ליצור מהפכה בישראל ובעולם. כיצד זה בא לידי ביטוי?

“גיוון מקורות גנרציה, שאנג’יס מציעה לצרכני חשמל גדולים מאפשר להם לייצר חשמל המותאם להרגלים ולצרכים הפנימיים שלהם והופך אותנו מצרכנים ליצרני חשמל. תחום הגנרציה ( ייצור החשמל) בעולם גורם לכ-60% מפליטת גזי חממה בכדור הארץ. הדרך הטובה ביותר של האנושות “לפצח” את אתגר האנרגיה היא לזנוח אט אט את תחנות הכח המייצרות חשמל בכמויות גדולות בפריפריה ומובילות אותו לכל צרכן ברחבי הארץ, היא לשנות את נקודת ההסתכלות : לא עוד מהרשת כלפי הצרכנים, אלא מהצרכנים כלפי הרשת . כל צרכן יוכל בעתיד לייצר החשמל שלו ולתרום עודפים לרשת . כל אחד מאיתנו ישתמש במגוון מקורות גנרציה קטנים וירוקים , והם יהפכו ל’תמהיל האנרגטי האישי שלו'”.

מרזל, בעליה של חברת “אנג’יס”, היא האישה הבכירה ביותר בתעשיית האנרגיה בישראל. היא שולטת באנג’יס ביד רמה כאשר מסייע לה שם גם בעלה, נבות, שממלא את תפקיד מנהל הטכנולוגיה ומלווה את הצוותים בשטח. “לכל אחד מאיתנו יהיה בעתיד “ארנק אנרגטי שלו”, היא אומרת. “ארנק המחשב עבורנו את מקורות החשמל (הכנסה) לעומת צריכת החשמל (הוצאה). עיר כמו תל אביב יכולה להיות בעלת “הכנסות חשמל” ממקורות רבים כמו גגות סולאריים, גלגלי תנופה בעמדות טעינה לרכב, אנרגיית גלים מחוף הים, אנרגיה המיוצרת בכבישים: כל אלו מחושבים לצד צרכני הקצה שלה- הרכבים הנטענים בעמדות טעינה הפזורים בעיר, תאורת הרחובות, מיזוג הבניינים ועוד.
בסופו של יום נגיע למצב בו החשמל יהיה שיתופי וכולנו נוכל לתרום לזמינות שלו באמצעות רשתות יצרניות קטנות שכל אחת מנהלת את חלופות האנרגיה שלה בעצמה”.

לסיכום אומרת מרזל: “תארו לכם עולם ירוק יותר, נקי ושוויוני: זה החלום האישי שלי ואעשה הכל לממש אותו.”

אתר החברה : www.engis.co.il
דף פייסבוק : https://www.facebook.com/EngisIsrael

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר