מוזיאון מגדל דוד למען העיוורים ולקויי הראייה אהבה עיוורת

במהלך חודשי הקיץ, מזמין מגדל דוד את אוכלוסיית העיוורים ולקויי הראייה לסיורים מותאמים ומונגשים, במהלכם יכירו את המצודה העתיקה ואת הנוף הנשקף ממגדל התצפית, ייגעו באבנים העתיקות, ויחשפו לסיפורים המרכזיים והמרתקים בתולדות העיר ירושלים דרך מוצגים ייחודיים. סיורים אלו מהווים חלק ממעטפת השירותים הרחבה, המעניק מוזיאון מגדל דוד לאנשים בעלי צרכים מיוחדים.

 

ב-14 לאוגוסט תתקיים חגיגת קיץ למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים, וב-25 בספטמבר פעילות במוזיאון למשפחות לילדים עם עיוורון ולקויות ראייה בשיתוף “אופק לילדנו”. בנוסף ניתן להזמין סיור מודרך בהנגשה חלקית עבור קבוצות אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה. משך הסיור שעה וחצי.

כדי לגבש את מתכונת הסיורים המיוחדת, יצר מוזיאון מגדל דוד שיתוף פעולה ייחודי עם המרכז לעיוור, בו נפגש עם נציגי הספרייה לעיוור ועם יועצת נגישות ד”ר נורית נוי, המתמחה באוכלוסיית העיוורים וליקויי הראיה, על מנת לבנות תכנית סיורים המותאמת במיוחד עבורה. סיורים אלו מהווים חלק ממעטפת השירותים הרחבה, המעניק מוזיאון מגדל דוד לאנשים בעלי צרכים מיוחדים. מתוך מודעות למיעוט האפשרויות התרבותיות העומדות בפני אוכלוסיות אלו, מקיים מוזיאון מגדל דוד פעילות ענפה עבור משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים. בחופשות, בחגים ובאירועים מיוחדים, נפתח המוזיאון במיוחד עבורם. בנוסף, המוזיאון מקיים קורס הדרכה לבוגרים עם צרכים מיוחדים, אשר מעבירים בעצמם הדרכות ביום פעילות מיוחד. שיטת הדרכה ייחודית ופורצת דרך, המשמשת כמודל לחיקוי עבור המוזיאונים המובילים בישראל ובעולם.

כדי לשתף בסיפורי ההצלחה ובתובנות של שיטת ההדרכה החדשה,  הקים המוזיאון פורום בנושא נגישות  עבור מוזיאונים ומוסדות תרבות בירושלים. בחצי שנה האחרונה התקיימו שני מפגשים מוצלחים. המפגש השלישי  יתקיים ב-4.10 במוזיאון המדע בירושלים, והרביעי ב-20.12 במגדל דוד (אירועים סגורים לקהל הרחב) עם נציגי הנגישות של המוזיאונים המובילים בירושלים. פרויקט הנגישות של מוזיאון מגדל דוד זוכה להצלחה גדולה ולמבקרים רבים מקרב האוכלוסיות המיוחדות, הנוהרים למוזיאון מכל רחבי הארץ. ולראייה, תודה מרגשת אחת (מני רבות) מאימא לילד עם צרכים מיוחדים: “רציתי לומר תודה על הפעילויות המונגשות שאתם יוזמים. מרגש מאוד שבכל חופשה וחג אתם חושבים גם על הילדים המיוחדים ועל המשפחות שלהם. זה ממש אבל ממש לא מובן מאליו. תודה רבה!”.

פעילויות נוספות לאוכלוסיות מיוחדות במהלך אוקטובר- דצמבר 2018

  • ב-4 לאוקטובר – יום החירש הבינלאומי, יתקיים אירוע לקהל הרחב בשילוב עם חרשים ולקויי שמיעה בשיתוף ‘נגישות ישראל’, שיכלול סיור במוזיאון בליווי שפת הסימנים (פרטים נוספים בהמשך)
  • קורס שפת הסימנים בשיתוף עם “תעביר את זה הלאה”-‘נגישות ישראל’, בימי שני בין השעות 17:00-19:00 בתאריכים: 12,19,26/11 ו- 10,17,24/12

מוזיאון מגדל דוד בירושלים הוא הרבה יותר ממוזיאון. זהו אתר היסטורי וארכיאולוגי בו מתרחשים כל העת אירועי תרבות ואמנות, תערוכות מתחלפות, פעילויות חינוך, הופעות ומסיבות. אירועי התרבות והפעילויות במגדל דוד מיועדים לכולם – לישראלים ולתיירים בכל גיל, מכל דת ולאום. הם מחברים בין מזרח ומערב, בין קודש לחול, בין ימי קדם לימינו אנו, ומציגים את ירושלים הנצחית והעכשווית, האוניברסלית והרב-תרבותית. מגדל דוד של כולם !

לאתר המוזיאון 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר