מוזיאון מגדל דוד מציג: סיורי סליחות בעיר העתיקה – מסע מרתק בזמן

 גם השנה עורכים מוזיאון מגדל דוד סיורי סליחות עבור הקהל הרחב. מדובר במסורת מרתקת המחזירה את המשתתפים מאות שנים אחורה, אל ירושלים קסומה ומסתורית.

אמירת סליחות היא מסורת יהודית עתיקת יומין. היא נועדה להכין אותנו לקראת הימים הנוראים, בהם נקבע גורלנו בשמיים. לפי האגדה, האיש שהחל את המסורת הזו הוא משה רבנו, שעלה להר סיני בראשית חודש אלול בשביל לבקש סליחה מהקב”ה. בכל שנה, מתפללים יהודים מכל העולם במהלך חודש אלול, תקופת הסליחות.

הספרדים נוהגים לומר סליחות במשך כל החודש, בעוד האשכנזים מבקשים סליחה בשבוע שלפני החג, לפחות ארבעה ימים החל ממוצאי שבת. כמובן שלא הספרדים ולא האשכנזים יפספסו הזדמנות לצחוק אחד על השני: האשכנזים אומרים שהספרדים מבקשים סליחה חודש שלם כי הם חטאו הרבה יותר, ואילו הספרדים אומרים שהאשכנזים מבקשים סליחה רק שבוע כי הנוסח שלהם כל כך בלתי נסבל, שהמלאכים ויתרו להם וקיצרו להם את זמן התפילות לשבוע.

מוזיאון מגדל דוד צילום נפתלי היליגר

                                            צילום: נפתלי היליגר

הסיורים המתרחשים בירושלים ובכותל בתקופה הזו הם חוויה מרגשת ומפעימה. הסיור מתחיל במגדל דוד. ראשית עולים אל ראש מגדל פצאל, המקום הגבוה ביותר בעיר העתיקה, ונהנים מתצפית מרהיבה של העיר העתיקה והחדשה. לאחר מכן ממשיכים לחפיר המצודה מימי הביניים, ומשם לקישלה, בית המאסר של ימי המנדט הבריטי, בו נתגלו עדויות מכל התקופות של ירושלים. נשלב סדנה מוסיקלית של לימוד ושירה של חלק מהפיוטים של הסליחות, בהנחיית דוד כהן נחמיה. משם ממשיכים אל סמטאות הרובע היהודי, ומסיימים בכותל.

במהלך הסיור נתייחס לתפילות יהודיות, תקיעת שופר ביום הכיפורים, פיוט “ונתנה תוקף”, פיוטים נוספים, מנהגים יהודיים ומסורות שונות בעיר העתיקה, מהעבר הרחוק ועד ימינו.

מוזיאון מגדל דוד

               צילום: נפתלי היליגר

 

תאריכי הסיור: 11.9 | 12.9 | 16.9 | 17.9 | 23.9 | 25.9

שעה: 22:00

משך הסיור: שעתיים

מחיר: מבוגר – 50 ₪ | אזרח ותיק / סטודנט – 40 ₪

מוזיאון מגדל דוד בירושלים הוא הרבה יותר ממוזיאון. זהו אתר היסטורי וארכיאולוגי בו מתרחשים כל העת אירועי תרבות ואמנות, תערוכות מתחלפות, פעילויות חינוך, הופעות ומסיבות. אירועי התרבות והפעילויות במגדל דוד מיועדים לכולם – לישראלים ולתיירים בכל גיל, מכל דת ולאום. הם מחברים בין מזרח למערב, בין קודש לחול, בין ימי קדם לימינו אנו, ומציגים את ירושלים הנצחית והעכשווית, האוניברסלית והרב-תרבותית. מגדל דוד של כולם!

 

 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר