מוסיקה מגיל צעיר

מוסיקה היא שפה, באמצעותה ניתן לבטא את כל טווח הרגשות שלנו – שמחה, כעס, עצב, התרגשות, ולכן היא כה חיונית ככלי עבור ילדים, שיכולותיהם הוורבליות טרם הבשילו. הוראה מוסיקלית נכונה המשלבת שימוש בכלים איכותיים, תורמת להבנה מוסיקלית עמוקה יותר אצל הילד ומפתחת אוזן מוסיקלית רגישה. שימוש בכלי נגינה באיכות וצליל טובים, מפתחים באופן משמעותי את חוש השמיעה והיכולות המוטוריות והקוגניטיביות אצל ילדים, ומשפרים את רמת הריכוז, הזיכרון והדמיון של הילד.

AB Kids-855_800

בטח נתקלתם בהם בחנויות הצעצועים או בגני הילדים – טמבורין, פעמונים וקסילופונים – כלי נגינה שמיועדים לרוב לילדים רכים. רבים מתייחסים לכלי נגינה אלו כאילו הם סוג של “צעצוע”, ולא בהכרח בודקים את האיכות והחומרים מהם הם בנויים או את איכות הצליל המופק מהם. אז כדאי לשים לב באיזה כלי הילד מנגן, גם אם מדובר בכלי נגינה ראשון והמוסיקה היא נקישות וצלילים. כדאי תמיד לבדוק את איכות החומרים ומבנה כלי הנגינה  – אם הוא עשוי פלסטיק, עור  או עץ איכותי, כמרכיבים המשפיעים על איכות הצלילים המופקים.

NINO SET

חני בודגוב העומדת מאחורי המותג AB KIDS, שמייצר כלי נגינה המיועדים לגיל הרך, ומי שבעברה הייתה חלק מלהקת  “סקסטה”(עם להיטים כמו:”נולדתי לשלום” “אני עושה לי מנגינות” “סינדרלה” ועוד…}  מספרת על תהליך בחירת כלי הנגינה והתאמתם לילדים:

set_2

“ישנה חשיבות מרכזית לשימוש בכלים איכותיים – אנו עדים לכך שבמסגרות חינוכיות שונות משתמשים ב”כלי נגינה צעצוע”  ועל כן החינוך המוסיקלי שמקבלים הלומדים לוקה בחוסר מקצועיות. אנו עוסקים בתחום זה למעלה מ-12 שנים, בהם הקדשנו מאות שעות של מפגשים עם אנשי מקצוע רבים, כדי ליצור את כלי הנגינה החינוכיים האולטימטיביים, המיועדים לטווח רחב של קהלים ולמסגרות חינוכיות מגוונות, כולל למסגרות חינוך מיוחד, שעבורם כלי הנגינה החינוכיים מהווים ערך מוסף של ממש, לקידומם הרגשי והקוגניטיבי של הילדים המיוחדים. חשוב לבדוק את יכולת הכלי לשמור על רמת כיוונון נכונה לאורך זמן, למשל, כלי מחומרים שאינם איכותיים נוטה להתרחב בחום הקיץ ולהתכווץ בחורף, מה שפוגע בתדר ובתהודה. הכלים האיכותיים יוצרים תהודה המוליכה את הצליל ומאפשרת לו להתפזר בחדר. חשוב גם לכוונן את הכלי לתדרים שאינם גבוהים מידי לאוזניהם הרגישות של הילדים, ולהקפיד להתאים את גודלו ומשקלו של הכלי באופן מדויק למידותיו הקטנות של הילד, כדי שהילד יוכל לשאתו בקלות ולהפעילו ביעילות ברמת הקורדינציה והמוטוריקה העדינה, ללא הפרעות לתנועת הנגינה הטבעית וליכולת הריכוז, שאצל ילדים היא בדרך כלל מוגבלת וקצרת טווח. כלי הנגינה צריך לשמש כאובייקט חיובי וידידותי עבור הילד, ולא כדבר שצריך להילחם בו, כי בסופו של דבר המרכיב החשוב ביותר בנגינת ילדים הוא הכיף, ההנאה וחדוות היצירה – ילד שלא נהנה לנגן לא ינגן… ילדים מטבעם אוהבים לשחק ולהתעסק בדברים “של גדולים” (תנו לילד לבחור בין פלאפון צעצוע לפלאפון שלכם וההמשך ידוע…), ולכן חשוב שהכלים יהיו דומים ויזואלית ובצליל לכלים מקצועיים, כדי שהילד לא יחשוב שתוף מרים חייב להיות מפלסטיק ובצבעים ילדותיים… המימד האסתטי חשוב מאוד לילדים, ולכן הכלי חייב להיות ‘מגרה’ ואטרקטיבי מבחינה ויזואלית. כלי הנגינה החינוכיים נכנסו לתודעה בשנים האחרונות והחלה דרישה גדולה מתרפיסטיות וממורות למוזיקה שהבינו את הצורך בכלים איכותיים – כלי נגינה ולא ‘צעצועי נגינה’ שעשויים מפלסטיק וטובים לתינוקות עד גיל שנתיים אבל לא מעבר… הערך המוסף בנגינה איכותית מגיל צעיר הוא אדיר – תנו לילדים לנגן כשהם קטנים ותראו את התוצאה ברגישות לדקויות ולניואנסים המוזיקליים שתתפתח אצלם בגיל בוגר”.

לאתר  החברה

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר