ממורנדום / להקת קולבן דאנס

מסע אופטימי לעומק הזכרון

אחרי מסע הופעות מוצלח במוסקבה ובסין
‘ממורנדום’ של להקת המחול קולבן דאנס חוזרת לתל אביב
היצירה המהפנטת, שמתחקה אחר חוויית הזיכרון והשכחה האנושית
נוצרה לרגל 20 שנות יצירה של הלהקה
יום שני 28/11 21:00 מרכז סוזן דלל.

%d7%9e%d7%9e%d7%95%d7%a8%d7%a0%d7%93%d7%95%d7%9d-%d7%91%d7%a1%d7%99%d7%9f

להקת המחול קולבן דאנס ששבה בימים אלה ממסע הופעות מוצלח במיוחד במוסקבה ובסין, חוזרת לתל אביב עם ‘ממורנדום’ – יצירתו החדשה של הכוריאוגרף אמיר קולבן העוסקת בחוויית הזיכרון והשכחה האנושית ומזמנת לצופים מסע מהפנט בנבכי הזיכרון ותעתועיו.
המופע, שנוצר לציון עשרים שנות פעילות של הלהקה, הוא מעין אתר ארכיאולוגי של הגוף והנפש, שמאפשר מבט לעומק השכבות של עשרים שנות יצירה, שהופכות למקור ליצירה חדשה. “בניגוד לקיבוץ מרשים של יצירות עבר למכלול חדש, מה שאנו קוראים בד”כ רטרוספקטיבה, נקודת המוצא שלי ביצירה זו, הייתה להיכנס למחסן המאובק של הזיכרון, במבט חדש שמנסה למצוא ביצירות העבר את מה שלא נראה אז, בעת היווצרותן”, אומר אמיר קולבן, מייסד הלהקה, מנהלה האמנותי והכוריאוגרף. “ככל שתרבה לחפור, כך יתגלו לך עוד שכבות שנעלמו עם הזמן מתחת לשכבות חדשות יותר שנבנו מעליהן. אבל בעצם החפירה הזאת נוצרים חיבורים שמעולם לא התקיימו בין שכבות זמן שונות, שעכשיו במעשה החשיפה הופכות להיות חלק מיצירה אחת חדשה ועשירת הקשרים בלתי צפויים אפילו לי”.
‘שכבות ארכיאולוגיות’ אלו מורכבות מקטעים ומקורות השראה מתוך יצירות ‘קולבן דאנס’ מהעבר, כמו ‘נוס’, ‘אינטרפייס’, ‘שערי ירושלים’,GisL-2 ועוד, המשמשים ליצירת המחול החדשה. “לא מדובר ביצירה נוסטלגית שמתרפקת על העבר אלא ביצירה בעלת חיוניות של כאן ועכשיו שיוצרת נרטיב חדש”, אומר קולבן. “לא הייתי מגדירה כסיכום, אלא כהסתכלות במבט אוהב, מפוכח וביקורתי, המנסה לבחון מה ב’ארכיון היצירות’ הזה עדיין רלוונטי לי היום ומצדיק טיפול חדש”.
אמיר קולבן הקדיש את היצירה לאמו שנפטרה לפני כשנה וחצי, כאנאלוגיה למסע הזיכרון והשכחה האישי אותו הוא חווה בימים אלו. תחביר היצירה של קולבן מבוסס על מנגנוני הזיכרון, על האופן בו אנו זוכרים, נזכרים, מדחיקים, שוכחים ומשכיחים.

קולבן יצר קומפוזיציה תנועתית המורכבת מכניסות פתאומיות וחיתוכים חדים מחד, בדומה להופעתן של אסוציאציות משום מקום, ולצד זה עמעום הדרגתי של תהליכים כוריאוגרפיים או של חומרים תנועתיים שמתערפלים או נעלמים בדומה לתהליך השכחה. היצירה משלבת בין מבט לאחור ומבט קדימה, תוך ניסיון להנכיח את העבר כזיכרון מהדהד הצף ועולה, לעיתים מודחק, עד שהוא מבעבע ומתפרץ ללא שליטה. כדרכו של הזיכרון, היצירה נעה באופן לא צפוי בין תשוקה לתסכול, בין אימה להתרגשות, תוך שהיא סוחפת את הצופים למסע אל תוך עצמם.

המופע משלב קטעי וידיאו המורכבים מחומרי תיעוד ארכיוניים מרפרטואר הלהקה וקטעי וידאו חדשים מתוך תהליך העבודה על ‘ממורנדום’. קטעי המוזיקה ביצירה כוללים בין היתר יצירות של פיליפ גלאס,Alva Noto , פיית’ נו מור, ניק קייב, Einstuerzende Neubauten , הנרי פרסל והביטלס.

‘ממורנדום’
כוראוגרפיה: אמיר קולבן / עיצוב תפאורה ופסקול: אמיר קולבן / טקסטים: יצחק לאור, אמיר קולבן
עיצוב תלבושות: חגית אביר / עיצוב תאורה: שי יהודאי / עיצוב וידאו: פיקה מגאריק
רקדנים – שותפים ליצירה: ארין שנד, גאל ואן לירדה, יעל כהן, נעם חורין, תמר גוטהרץ, אלינור פוקס, רגב כהן, שחר דולינסקי, ג’ורדן לאבסטרנד
מוזיקה: פיליפ גלאס, פיית נו מור, ניק קייב, הנרי פרסל, הביטלס, איתי בן נון, זביגנייב פרייזנר,
הארולד ארלן, אלני קראינדרו, Einstuerzende Neubauten, Alva Noto

יום שני 28/11 21:00 מרכז סוזן דלל

להזמנת כרטיסים:
סוזן דלל- 03-5105656
http://www.suzannedellal.org.il/perfs/0177
לפרטים נוספים על המופע:
http://www.kolbendanceshow.com/

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר