ניתן לעשות משהו לגבי המצב / שלומי ליבוביץ

בתור מי שמאמן עסקים להצלחה בתחום המכירות, כבר קרוב ל 30 שנים, חוויתי אי אילו משברים חיצוניים, שנכפו על עולם העסקים – ממלחמות ועד מיתונים, אבל הסופה שפוקדת אותנו כרגע נראית חריגה ולא צפויה.

הדבר הזה מאתגר אותי ואת כל מי ששם לעצמו כמטרה, לעזור לעסקים לשפר מצבים ולעזור לכלכלה להיות בריאה וחזקה.

זה גרם לי ללמוד את הסיטואציה על בסיס יומי, מול הלקוחות שלי ומול עסקים שונים ולבחון את ההתמודדות שלהם עם המצב.

אני יכול לומר לכם שבעוד שיש בודדים שקוראים את המפה נכון, מסתכלים לסיטואציה בעיניים ועובדים במרץ על מנת להביא את העסק שלהם למצב טוב יותר, או לפחות עם אובדן מינימלי בתום התקופה, הרב התכנסו בתוך עצמם ולא רק שהפסיקו פעילות (מה שנכפה על חלק מהם), אלא אף הפסיקו לתקשר עם הלקוחות שלהם. מנסיוני, לא לעשות כלום זה הדבר הלא נכון לעשות. עסקים שבזמני משבר מפסיקים כל תקשורת עם לקוחות ההווה, עבר ולקוחות פוטנציאליים ובמילים אחרות, “מדוממים מנוע” לחלוטין, מוצאים את עצמם בתום המשבר, קטנים יותר במקרה הטוב, או לא קיימים לחלוטין במקרה הגרוע – ה”מצבר” הלך.

תארו לכם שבזמן שהמתחרים/אלו שדומים לכם, שותקים, אתם ממשיכים להתעניין בלקוחות ובלידים שלכם, שואלים לשלומם, אולי נותנים להם אפילו הכוונה כזו או אחרת – תוכן שיכול להיות רלוונטי עבורם בתקופה הזו (עם או בלי קשר למה שאתם מוכרים בשוטף) ובאופן כללי ממשיכים לבנות איתם מערכת יחסים?

אני יכול לומר לכם, שעסקים שעזרתי להם לפעול בצור הזו, גילו שני דברים:

  1. הלקוחות העריכו את זה מאוד
  2. במקרים לא מעטים הם הצליחו לבצע מכירות, שהם לא האמינו שבכלל אפשריות בתקופה הזו.

בכל מקרה לקוחות שיחוו אכפתיות והתעניינות מצדכם בתקופה זו, בעוד האחרים, דוממו מנוע ולא עמדו איתם בקשר, כמובן שיעדיפו לעשות אתכם עסקים, בתום התקופה.

יש כמה וודאויות בכל משבר:

  1. בכל משבר קיים חוסר וודאות.
  2. הוא לא המשבר הראשון שפקד את העולם וכמו כל משבר, הוא חולף.
  3. חשוב שיהיו כללים מוצקים לגבי התנהלות בזמן משבר (וזה לא לשבת בבית לחכות ולראות מה קורה)
  4. השאלה החשובה היא, באיזה מצב נמצא את עצמנו בסוף התקופה וזה לחלוטין תלוי באייך שנפעל עכשיו.

משבר הוא כמו סופה, וקברניט טוב יודע לנווט את הספינה שלו דרך הסופה – הוא יודע שלסופה יש התחלה אמצע וסוף והוא יודע שזה לא הזמן להיכנס להלם, לחוסר תפקוד ולחכות שהסופה תעבור, אלא הוא עובד ביתר מרץ, מחלק את ההוראות הנכונות לאנשי הצוות ומחלץ את הספינה מצידה השני של הסופה במצב הכי טוב שניתן.

באותו אופן, בעל עסק בזמן משבר אמור לעבוד במרץ על מנת להוציא את העסק שלו במצב טוב יותר ועם נזק מינימלי אפשרי.

יש עסקים שאני מלווה, שלא רק שלא קטנו, הם גדלים, וזה רק משום שהם לא נכנסו להלך הרוח השולט, ולא “קנו” את הרעיון, ש”אף אחד לא מוציא כספים עכשיו על דברים שאינם הכרח” או ש”אף אחד לא יהיה בכלל קשוב לי”,  והם כן תקשרו עם הלקוחות שלהם, התעניינו בהם, לקחו עליהם אחריות ומצאו דברים שהם יכולים למכור, שכן יעזרו ללקוחות שלהם בהווה.

הדבר השני הוא העניין של הפולו אפ, שמדבר על קשר מתמשך עם לקוח פוטנציאלי שבמהלכו, אני מתעניין, נותן ערך ובאופן כללי מקדם את אותו לקוח פוטנציאלי לעבר היותו לקוח מן המניין.

הרעיון מאחורי הפולו אפ, הינו עשיית כל הפעולות הנחוצות שבונות ומטפחות את מערכת היחסים הנכונה עם שלקוח המתעניין. אני מרחיב על זה במפגשים שאני עושה.

הדבר האחרון והחשוב הוא, שהזמן הזה הוא זמן טוב להתארגנות עבור העסק שלכם – בין עם תכננתם לסדר את הניירת שלכם, לשפץ את המשרד או הבית, לתכנן את האסטרטגיה השיווקית שלכם, לבנות קורס און ליין, או בכלל לשפר את השירות  ובטח להתמקצע וללמוד דברים שיהפכו אתכם למיומנים בתחומים שהינם חיוניים לעסק שלכם, דוגמת שיווק, מכירות, שירות טוב יותר וכו’. זה זמן טוב לעשות את הקורסים שתמיד תכננתם לעשות, אבל “לא היה לכם זמן”.

פסח כבר כאן, וזה זמן מעולה לסדר, לנקות ולזרוק את כל הדברים המיותרים – יש אמירה שמדברת על להשליך את הישן כדי לאפשר לחדש להיכנס. אז זה הזמן לעשות את הסדר הזה, כי גם הוא משפיע ישירות על מצב העסק שלכם וכן על המורל ומצב הרוח שלכם שזה כמעט הינו הך.

מאחל לכולכם המון בריאות והצלחה.

הידע בתחום המכירות הוא נרחב ומכיל הרבה מעבר למה שאנשים בדרך כלל שוקלים שקיים בו.

משאיר לכם לינק, שמאפשר לכם להירשם ולהיות חלק מקבוצת אנשים נרחבת, שמקבלים ממני על בסיס קבוע מאמרים וטיפים בנושא המכירות.

ולינק נוסף לגבי שירות שאני מעביר בתקופה זו בהצלחה מרובה.

אשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה ועניין שקשורים למכירות ואסטרטגיות עסקיות, בטלפון – 0525684141

הרשמה לטיפים:

http://lp6.me/p7Vhn

פרטים לגבי השירות שלי:

https://newc.ravpage.co.il/SalesMaster

הכותב הינו מנטור להצלחה במכירות ובעסקים

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר