נפגעה בתאונה וקיבלה כחצי מיליון ₪ פיצויים!!! / מאת: חיים פרנק, משרד עו”ד חיים פרנק ושות’

בדרכה לפגישה עסקית עם לקוח, במהלך יום עבודה, נקלעה מיכל לתאונת דרכים. בזכות מאמצינו העקשניים, היא קיבלה פיצויים על התאונה, שנחשבת לתאונת עבודה, בסך כולל של כחצי מיליון ₪!!

 

מיכל (שם בדוי), בת 44, עובדת בתחום השיווק בענף ההייטק. העבודה הדינמית דורשת ממנה פגישות רבות עם לקוחות ונסיעות בדרכים הן חלק בלתי נפרד מיום העבודה שלה.
באחד הימים, לרוע המזל, בדרך לעוד פגישה עם לקוח, נקלעה מיכל לתאונת דרכים, נפגעה וסבלה מחבלות יבשות בצוואר ובגב התחתון.

המוסד לביטוח לאומי הכיר בתאונה כתאונת עבודה, כיוון שאירעה תוך כדי יום העבודה ולצרכי העבודה. ועדה רפואית של הביטוח הלאומי בדקה את מיכל וקבעה לה בתחילה נכות זמנית, עבורה קיבלה תשלומים חודשיים שהסתכמו ב-62,000 ₪. לאחר מכן, הוועדה הרפואית קבעה לה נכות צמיתה בשיעור של 10% בגין הפגיעה בצוואר בלבד, עבורה קיבלה מענק חד-פעמי בסך של 90,000 ₪, אך התעלמה לחלוטין מהפגיעה בגב התחתון.

אנחנו לא המתנו ומייד הגשנו ערר לאור ההתעלמות של הוועדה הרפואית מהפגיעה של מיכל בגב התחתון. כתוצאה מכך, ועדה רפואית לעררים בדקה שוב את מיכל, קיבלה את טענותינו והעלתה את שיעור הנכות ל-14.5%. התוספת של 4.5% נכות זיכתה את מיכל בפיצוי נוסף בגובה 40,000 ₪.

על סמך שיעור נכות זה, תבענו גם את החברה שביטחה את רכבה של מיכל בביטוח חובה. אחרי משא ומתן ממושך ועיקש, הצלחנו לגרום להם לשלם למיכל 298,000 ₪ נוספים, ובסך הכול היא קיבלה פיצויים בגובה של 490,000 ₪ – כמעט חצי מיליון שקלים!!!

חשוב לדעת: תאונת דרכים המוכרת כתאונת עבודה היא תאונה שאירעה תוך, כדי ועקב העבודה, כולל בדרך לעבודה ובחזרה ממנה. עם זאת, אם בדרך הנפגע עשה הפסקה של ממש או שסטה מהדרך סטייה שאינה לצרכי העבודה – התאונה לא תיחשב כתאונת עבודה.
ישנן שתי סטיות מהדרך שכן מוכרות לצורך הכרה בתאונת דרכים כתאונת עבודה: אם סוטים מהדרך כדי להתפלל שחרית בציבור בבית הכנסת הקבוע, או אם מביאים ילדים קטנים, שאינם יכולים להגיע לבדם, למעון, לגן וכדומה.

  • ביטוח תאונות עבודה חל על כלל העובדים בישראל, כולל עובדים זרים.
  • עובדים שנפגעו במהלך עבודתם זכאים לתשלום דמי פגיעהמהמוסד לביטוח לאומי עבור ימי ההיעדרות מהעבודה והוצאות הטיפול הרפואי.
  • נפגע עבודה שנקבעה לו נכות כתוצאה מהפגיעה עשוי להיות זכאי לתשלום קצבת נכות חודשית או מענק נכות:
    • מי שנקבעה לו דרגת נכות קבועהבין 9% ל-19% זכאי למענק חד פעמי.
    • מי שנקבעה לו דרגת נכות קבועהבין 20% ל-100% זכאי לקצבה חודשית.
    • מי שנקבעה לו דרגת נכות זמניתבין 9% ל-100% זכאי לקצבה חודשית בתקופת הנכות.

כדאי לדעת כי יש סכום תקרה לשכר עבורו ניתן לקבל פיצוי בגין תאונת דרכים/עבודה – סכום שהוא שילוש השכר הממוצע במשק. הסכום המדויק מתעדכן מדי מספר חודשים באתר המוסד לביטוח לאומי.

המידע המוצג בכתבה זו הינו מידע כללי בלבד ואין בו כדי להוות ייעוץ או חוות דעת משפטית.

למידע נוסף הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר בטלפון: 08-9108888

https://www.haimfrank.co.il/

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר