פאנל נשי בהובלת הדס מרזל – כנס electricity and energy 2019

“מדוע יש מעט נשים בתחום האנרגיה והחשמל?” הדס מרזל, מנכ”לית אנג’יס, עונה על השאלה ומציעה דרכי פעולה שיקדמו גם את תחומי האנרגיה והחשמל וגם את השוויון בין גברים לנשים.
כמו בכל שנה, הדס מרזל השתתפה בכנס הבינלאומי באילת של התאגדות מהנדסי החשמל, האלקטרוניקה והאנרגיה. השנה, הדס הובילה פאנל בנושא קידום נשים בתחומי האנרגיה והחשמל.
בפאנל השתתפו בפאנל השתתפו ורה סילבה, סמנכ”לית טכנולוגיה ב-GE צרפת, דוקטור מוניקה פנחס, מכללת אריאל, ח”כ אורית פרקש הכהן, יו”ר רשות החשמל לשעבר, ד”ר נורית גל , סגנית יו״ר רשות החשמל ועוד.
בתמונה: ורה סילבה – סמנכ”לית טכנולוגיה ב-GE צרפת , דוקטור מוניקה פנחסי – מכללת אריאל, ח”כ אורית פרקש הכהן – יו”ר רשות החשמל לשעבר, ד”ר נורית גל  – סגנית יו״ר רשות החשמל.
בפאנל דנו בנושאים כגון חשיבות שילובן של נשים בתחום החשמל, מדוע זה קריטי במיוחד עכשיו, מה נדרש לעשות על מנת להגדיל את מספר הנשים בתחום, איזה משרדי ממשלה צריכים להתגייס לטובת העניין, ואולי החושב מכל – איך מגישים את המקצוע לציבור הנשי הרחב.
על פי נתוני הלמ”ס, מספר הגברים בלימודי הנדסה הוא פי 2.6 גבוה ממספר הנשים. רק חמישית העוסקים במקצועות ההנדסה הן נשים, ובחלק מהמקצועות מדובר באחוזים בודדים (כמו 1% נשים בהנדסת חקלאות). רק %18 ממהנדסי החשמל בישראל הן נשים.
המהנדסים הם אלו המתכננים ומעצבים את חיינו – את המחשב בו אנו כותבים, את המכונית בה אנו נוסעים, את המכשור הרפואי שמציל חיים, ואת האפליקציות והמכשירים החכמים בהם אנו מדברים. כאשר מקצוע ההנדסה נשלט על ידי גברים, חסרה בו הפרספקטיבה ותפיסת העולם של מחצית מאוכלוסייתו. המשמעות של עולם הנדסה הנשלט על ידי גברים הוא שהרוב המוחלט של ההמצאות והפיתוחים יהיו בעלי אופי ונקודת מבט גברית. העולם יכול להפוך לטוב יותר אם המציאות הזאת תתחיל להשתנות. כי נשים מביאות ערך מוסף למקצוע – נשים רואות את העולם מנקודת מבט שונה. נשים מסוגלות לעשות מספר משימות במקביל וליצור אינטגרציה ושיתוף בין מספר גורמים, מתוך יצירתיות וגמישות מחשבתית, מה שחשוב מאוד להצלחה בעולם ההנדסה. נשים מביאות פחות אגו לעבודה, בניגוד למהנדסים שלעיתים רואים את הפיתוח החדש שלהם כ”יצירת מופת”, בלי יכולת לקבל ביקורת או דעה מנוגדת. גם יכולת ההכלה וההקשבה הנשית היא מאוד חיונית, בעיקר עבור מהנדסים במערכות מורכבות ובארגונים גדולים.
מימין לשמאל: רן ששון – מנהל ומאיץ פיתוח עסקי מעוף טק אילת, משרד הכלכלה, יצחק בלמס – משנה למנכ”ל חברת החשמל, ורה סילבה – סמנכ”לית טכנולוגיה ב-GE צרפת,
ח”כ אורית פרקש הכהן – יו”ר רשות החשמל לשעבר, הדס מרזל – מנכ”לית אנג’יס, אמיל קויפמן – נשיא התאגדות מהנדסים SEEEI, אבי מנשה –  יו״ר תחום מיזוג אויר בהתאגדות וסגן יו״ר התאגדות מהנדסים

 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר