“פופ אפ ריי באן” / נעה ארבר

אחד עשר מתחמי חוויה לרכישת משקפי ריי באן הפופולאריים, נחנכו לאחרונה בקניון עזריאלי, בקניונים מובילים ברחבי הארץ ובדיוטי פרי בנמל התעופה בן-גוריון. מתחמים פתוחים ומזמינים, שהוקמו במרחב המעברים של הקניונים, שמציגים משקפי שמש וראייה היסטוריים, חדשים ומהפכניים ביוזמתן וחסותן של רשת אופטיקנה ולוקסאוטיקה, חברה איטלקית, מהמובילות בעולם בייצור משקפיים. גם כיום, לאחר כ- 8 עשורים שריי באן קיימת, כאשר אומרים ריי באן עולה לנגד עינינו תמונתם של RAY BAN AVIATORS – משקפי טייסים שהושקו לראשונה בשנת 1937 ונכנסו להיסטוריה, לתרבות האופנה האמריקאית ולתולדות המשקפיים.  משקפיים איקונים שחדרו לתודעה במלחמת העולם השנייה והפכו תוך זמן קצר למבוקשים על ידי מגוון רחב של חוגים.

32512963250031

עם התפתחות התעופה בעולם וככל שהמטוסים טסו גבוה ורחוק יותר, החלו הטייסים להתלונן על הפרעות בראייה, כאבי ראש ומחלת גבהים שנגרמו מהאור והבוהק המסנוור של קרני השמש. בשנת 1936, פנה חיל האוויר האמריקאי לחברת BAUSCH & LOMB האמריקאית, שהוקמה בשנת 1853 והפכה לאחת הספקיות המובילות בעולם העוסקת בבריאות העין, באמצעי ראייה, עדשות משקפיים ועדשות מגע, שתייצר משקפיים מיוחדים שיתנו מענה מועיל לבעיה. הדגם הראשון עוצב ממסגרות פלסטיק ועדשות ירוקות ולאחר כשנה השיקה החברה דגם חדש עם מסגרות מתכת קלות ומוטות גמישים יותר. אך לא רק טייסים גם אנשים שעסקו בצייד, קליעה ודייג נזקקו למשקפיים בעלי תכונות מגינות אותן פיתחה ריי באן עם עדשות בגוונים שונים בהתאם לדרישות הספציפיות. בשנות ה-50 הציגה ריי באן את משקפי WAYFARER המיועדים למטרות כלליות וגם הפכה את משקפי הטייסים ממוצר פונקציונאלי צבאי לסמל סטאטוס לגיבורי תרבות. שחקנים, וכוכבי קולנוע, רוקרים, זמרים ולהקות, ביניהם, ג’ימס דין, מרלין מונרו, אודרי הפבורן, מייקל ג’קסון ומאוחר יותר פיטר פונדה, רוברט די נרו, טום קרוז, בראד פיט, קלינט איסטווד ואחרים אימצו את הדגם ה’פופ’לארי. דמויות שאולי לא אהבו להיראות אך לבטח אהבו את הסקרנות ותשומת הלב שהם מעוררים.

James-Dean-764x1024

בתמונה: ג’ימס דין עם משקפי טייסים

במקביל למהפכות, למשברים ולפריחות שחלפו על עולם האופנה גם תעשיית משקפי השמש ידעה ימים טובים יותר וטובים פחות, ואיתם ריי באן, שלא אחת עמדה בפני קריסה. בשנת 1999 נמכרה  BAUSCH & LOMB על מותגיה השונים, לחברת “לוקסאוטיקה” האיטלקית שמייצרת את האוספים החדשים של ריי באן וממשיכה גם לייצר ולפתח את הדגמים הקלאסיים וההיסטוריים של משקפי הטייסים בעלי מסגרות מתכת ושני גשרים, מצוידים בעדשות צבעוניות, ציפויי מראה וציפויים מבריקים בגוונים נועזים ואופנתיים. דגמים אותם ניתן לרכוש במתחמי פופ אפ ריי באן כמו גם  את האוספים החדשים המעוצבים מחומרים פלאסטיים חדשניים, בקשת רחבה של צבעים ומרקמים.

32512143251215

כבר שנים ארוכות שריי באן נחשב כאחד ממותגי המשקפיים המובילים והנחשקים שמצליח לעמוד בתחרות הגלובאלית מול מותגי יוקרה שרובם גם כן מייצרים גרסות דומות של משקפי טייסים.

 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר