פרס שיף לצייר ליאוניד בלקלב

הצייר ליאוניד בלקלב הוא הזוכה בפרס שיף לאמנות פיגורטיבית-ריאליסטית לשנת 2014. הפרס, המוענק זו השנה השביעית, מעניק לזוכה פרס כספי בסך 10,000 דולר ותערוכת יחיד במוזיאון ת״א.

ליאוניד_בלקלב_-רפרודוקציות-מעובד_015
ליאוניד בלקלב – רפרודוקציות מעובד

בלקלב נבחר מבין למעלה מ-60 מועמדים/ות על ידי ועדת שיפוט שכללה את המנכ”לית והאוצרת הראשית של מוזיאון תל אביב לאמנות סוזן לנדאו, האוצרת ורדה שטיינלאוף, האספנים דורון סבג וגיל ברנדיס, האוצר דורון לוריא ונציג המשפחה דובי שיף.

 ליאוניד בלקלב עלה לישראל מרוסיה בשנת 1990 ומיד הפך להבטחה הגדולה והבולטת מבין קבוצת האמנים הרוסיים שהגיעו לארץ באותה תקופה: תערוכה במוזיאון עין חרוד, הצגה בגלריה גורדון, ואספנים מהארץ ומהעולם שרכשו את עבודותיו, בהם שוקן, לאודר ואחרים.

באשר לגדולתו כאמן קיימת תמימות דעים בסצנת האמנות בישראל וכעת היא חזרה לקבל את ביטויה…

 בנימוקי הועדה נכתב כי “ליאוניד בלקלב בולט באיכות ציוריו בכלל ובאיכות דיוקנאות בפרט. מאז עלייתו ארצה הוא ממשיך לצייר בשפה פיגורטיבית, מכחול אקספרסיבי ורגישות נדירה לאור, דמויות מסביבתו הקרובה ונופים הנקרים על דרכו. בציורי בלקלב נמצאת אנושיות מהולה בליריות. הדיוקנאות העצמיים המצוירים על קרשים שבורים ומנוסרים מסגירים ייסורי נפש של דמות כחושה ומוארכת, מהם ניבטים פני האמן בתפילה המשוועת לישועה. ליאוניד בלקלב מצייר באינטימיזם מהול בחוויה דתית של אמן מאמין״.

חברת לוטן תדמיות היא המלווה את ליאוניד בלקלב בחזרתו לקדמת הבמה.

 

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר