פשטות מסוגננת בדאון טאון תל אביב / ורשווסקי אדריכלות ועיצוב

HDR tonemapped

דירות הבוטיק הצצות לאחרונה בשכונת פלורנטין, לא היו מביישות את פארק צמרת או נווה צדק. אחת מהן תוכננה ע”י משרד ‘ורשווסקי אדריכלות ועיצוב’, אשר לקח דירת קבלן סטנדרטית  בת שלושה חדרים, והפך אותה לדירת שני חדרים מרווחת ומאובזרת, המשדרת פשטות ויוקרה, ומותאמת לאווירה האורבנית העוטפת אותה. סוד ההצלחה – שימוש בחומרים טבעיים, עץ ונגרות גולמית ונקייה, בשילוב פריטי אמנות מקוריים. כך מעצבים דירת בוטיק צעירה ועכשווית, באווירה ‘פלורנטינית’ ייחודית.

גם בשכונת פלורנטין גוברת המודעות למגורי איכות, כפי שניתן לראות בפרויקט ‘רביעיית פלורנטין’ המוסיף גוון חדש לשכונה. בפרויקט זה רכש אחד הלקוחות דירת קבלן סטנדרטית בת שלושה חדרים ששטחה 80 מ”ר. מלאכת התכנון והשיפוץ הופקדה בידי משרד ‘ורשווסקי אדריכלות ועיצוב’ אשר הפך אותה לאטרקטיבית ומעניינת יותר עבור השוכרים הפוטנציאלים מהדור החדש שהחלו לזרום לשכונה. “הגענו למסקנה שעדיף לתכנן דירה בת שני חדרים מרווחים עם מטבח פתוח, וכך למשוך אליה זוגות צעירים בגילם או בנפשם,  מאשר להשאירה כדירה קטנה בת שלושה חדרים, ולכוון למשפחות שבספק אם היו מסכימים לחיות בדירה שכזאת”, מסביר בעל המשרד יבגני ורשווסקי.

HDR tonemapped

הדירה החדשה מעוצבת בסגנון  מינימליסטי ומתכתבת היטב עם הסביבה האורבנית האופיינית לשכונה. בפני המשרד עמדה המטרה, לעצב דירה המשלבת בין פשטות ואקסקלוסיביות. לשם כך, נעשה שימוש ברצפות דמויות בטון ומפורניר טבעי (מעץ ולבנה). מתוך כוונה להבליט את הפשטות של החומר, כל פריטי הנגרות תוכננו על ידי המשרד, תוך הקפדה על שימוש בפורנירים במראה טבעי עם נגיעות צבע . רובו של הבית נתפס כחלל אחד גדול, המשופע באוויר ובאור, כמרחב ‘חופשי’ שהתמלא בפריטי אמנות ייחודיים ומקוריים המשתלבים עם רוח הדירה.

HDR tonemapped

למרות התקציב המצומצם, קיבל המשרד יד חופשית בתהליך התכנון והעיצוב, שהחל במחקר מקיף על מאפייני השכונה והסביבה, אופי האוכלוסייה, קהלי היעד וסוג המבנה. תכנון הדירה התבסס על פרמטרים מקצועיים וראייה כוללת, הלוקחת בחשבון מגוון רחב של נתונים ומשתנים כגון מיקום המבנה, הרקע התרבותי של הלקוח, משאבי זמן ותקציב, איזון בין המבנה לסביבתו ובין הפנים לחוץ. המטרה הייתה ליצור בדירה אווירה אינטימית ונוחות מרבית, דרך שימוש בחומרים ובפריטי עיצוב  צעירים, איכותיים ויוקרתיים כאחד. דירה פונקציונאלית ומאוזנת, השומרת על פשטות ואמירה עיצובית ייחודית, המשתלבת עם האווירה האורבנית של פלורנטין.

HDR tonemapped

“האתגר המרכזי בפרויקט היה לעבוד עם תקציב מוגבל, כאשר התקדמותו הייתה תלויה בהתקדמות הבניה. לכן היה חשוב לשמור על הרעיון ההתחלתי ולהתמיד בו לאורך כל הדרך, כדי להגיע לתוצאה הרצויה, ולהוכיח שפשטות לא חייבת לבוא על חשבון איכות”, מוסיף ורשווסקי. “גם בעזרת חומרי גמר בסיסיים, ניתן ליצור חללים עשירים ופרטי עיצוב מעניינים וייחודיים . המוטו שמלווה את משרדנו הוא let us create your atmosphere, כלומר  אנו  מתכננים  אווירה, ללא קשר לתקציב או להשקעה, וכאן לדעתי הצלחנו לעמוד במשימה”. לצד פריטי הנגרות הייחודיים שעוצבו בסטודיו של ‘ורשווסקי אדריכלות ועיצוב’, נעשה שימוש במספר פריטי ריהוט עיצוביים ואייקוניים המסמלים  פשטות, נוחות ואסתטיות, ומשתלבים היטב בסביבת המגורים ה”פלורנטינית” החדשה.

HDR tonemapped

https://www.we-arc.com/

מיקום – פלורנטין

פרויקט – רביעיית פלורנטין

צילום – קטי לין

צוות תכנון: יבגני ורשווסקי, דניאל ברקובסקי

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר