קניון מלחה משנה את פניו

קניון מלחה משנה את פניו

בימים אלה מתוכנן שיפוץ מקיף בקניון מלחה, המבוצע ע”י האדריכל בוקי צוקר בשיתוף עם האדריכלית ליאורה אנגל. התכנון החדש כולל קווים מעוגלים וצורות זורמות עם תאורה טבעית, המשקפים תפיסה עיצובית עכשווית ומודרנית בשילוב עם חומרי גמר ברמה גבוהה המשדרים מראה חם ועדכני.

קניון מלחה (2)

קניון מלחה, הידוע גם כקניון ירושלים, הוא הקניון הגדול ביותר בירושלים וסביבתה. הקניון הנמנה עם קניוני קבוצת עזריאלי נפתח למבקרים בשנת 1993 ותוכנן על ידי דוד עזריאלי ומשרד יסקי מור סיון. מיד עם פתיחתו הפך הקניון להצלחה ועד היום עוברים בו כ- 30,000 מבקרים ביום. הקניון בנוי משלוש קומות מסחר עם כ- 260 חנויות של המותגים המובילים בארץ ובעולם ומכיל 2,000 מקומות חניה.

בימים אלה מתוכנן שיפוץ מקיף בקניון, המבוצע ע”י האדריכל בוקי צוקר בשיתוף עם האדריכלית ליאורה אנגל. במסגרת התכנון החדש ישופץ אזור המזון המהיר, ישודרגו המעליות והדרגנועים ויתוכנן חדר משפחה והנקה גדול שייתן מענה להורים ולילדים. חדר המשפחה יכלול עמדות חנייה לעגלות תינוק, חדרי הנקה, חדרי שירותים משותפים להורה ולילד, משטחי החתלה ופינת משחקים. חדר המשפחה החדש יאופיין בצבעוניות נעימה המספקת מקום שיהיה פונקציונאלי ונעים גם לקטנים וגם לבוגרים.

עיצוב הפנים החדש משנה את תפיסת העיצוב מקווים משוננים לצורות זורמות מעוגלות. התכנון כולל שימוש בצבעים חמים בשילוב עם תאורה טבעית רבה וזכוכית. “העיקרון המנחה בעיצוב הפנים היה לגרום לאנשים תחושה נעימה ככל האפשר, כדי שיבלו יותר זמן בקניון, יקנו בחנויות, יאכלו במסעדות וכמובן ירצו לחזור כמה שיותר”, אומר בוקי צוקר. “השוני בעיצוב קניון זה הוא דרך השימוש בחומרים יוקרתיים המשרים אוירה חמימה ונעימה על השוהים בפנים, עשויים בטכנולוגיות חדישות, עמידים באש וקלים לתחזוקה”.

מעבר לאתגרים התכנוניים, הציב הפרויקט בפני המתכננים גם אתגר לוגיסטי – איך משפצים בלילות וגורמים לקניון להמשיך לתפקד בימים עם מינימום הפרעה. לכן, השיפוץ יערך אך ורק בחללים הציבוריים וישפיע בצורה מינורית על החנויות. מי שירגישו בו הם הדוכנים הנמצאים במרכז הקניון אותם יהיה צורך לנייד למרחבים אחרים תוך כדי השיפוץ, ודוכני המזון המהיר שיעברו מתיחת פנים בחזיתות שלהם. כחלק מהתכנון העדכני והמודרני, יפוזרו בקניון החדש עמדות לטעינת מכשירים סלולאריים, אשר קיימים רק בקניונים החדשים ביותר שנפתחו לאחרונה.

קניון מלחה

“התפיסות העיצוביות החדשות שהשפיעו על העיצוב היו הכנסת אור טבעי, שימוש בחומרים מודרניים כמו זכוכית וחומרים מיוחדים הקלים לתחזוקה ועמידים באש, שימוש בקווים זורמים ומעוגלים וחומרי גמר בגוונים בהירים”, מוסיף בוקי צוקר. “המטרה הייתה לשוות לקניון מראה עדכני ומודרני ככל האפשר בכדי להנעים את זמנם של

העוברים בקניון ולהאריך את זמן השהות של הקונים, שיראו בקניון מקום שנעים לבלות בו ולחזור אליו לקניות ולבילוי”.

צילום:

לאתר החברה

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר