בכורה עולמית – שבע קומות בין החיים למוות בתחנה המרכזית בת”א

המופע SEVEN  של קבוצת ‘תיאטרון מסתורין’ מהווה שלב חדש בזירת התיאטרון החזותי בישראל. מופע Site-Specific הנוצר במיוחד עבור התחנה המרכזית החדשה בת”א, אשר עוצמתה התרבותית הרבגונית משתלבת בתוך היצירה.

‘תאטרון מסתורין’ יוצר מופעי אמנות אלטרנטיביים וייחודיים – Site-Specific, כשלב הבא של ז’אנר התיאטרון החזותי. מופעים אלו מפעילים את כל חושיו של הצופה, ונשענים על קונספט אמנותי בו הצופה מלווה באופן אינטראקטיבי את המופע המתרחש בתוך חללים אורבאניים משתנים ומתערבב עם המולת היומיום וההתרחשויות במקום, כדי ליצור מופע המטשטש בין המציאות לדמיון.

תמונה6 

במופע החדש “SEVEN”, פרויקט הדגל של קבוצת תיאטרון מסתורין לשנת 2015 ממשיכה הקבוצה את מסעה בחללים אורבניים. המופע המתרחש בחלליה של התחנה המרכזית החדשה בת”א, משתלב עם תפקודה היום יומי של התחנה המרכזית והופך אותה לחלק מההתרחשות. מדובר ביצירת תיאטרון טוטאלית, המתקיימת מחוץ לאולם התיאטרון המסורתי. שגרת החיים בתחנה המרכזית מתקיימת במקביל למופע, הופכת לנתון חי ונושם כאילו חלק מהיצירה ויוצרת עולם פנטסטי משותף לשחקנים, הקהל ועוברי האורח. במופע SEVEN  משולבים שני סגנונות:”promenade”- מופע המתנהל כסיור בו הקהל הולך לאורך מסלול ו”immersive”- מופע המאפשר לקהל לשקוע בתוך עולם דמיוני ולקחת בו חלק פעיל. המופע נע יחד עם הקהל בתוך שבע הקומות של מתחם התחנה המרכזית החדשה בתל אביב, מהקומה השביעית לתוך חללים ו”מבוכים אורבניים” המסתיימים בשלושה מפלסים מתחת לגובה הרחוב, בחלליה הפנימיים והסודיים של התחנה המרכזית.

תמונה16 

 SEVEN נוצר בהשראת העולם המיסטי המשותף ליהדות ולנצרות אשר מוגדר באופן שרירותי כביכול על ידי הספרה 7. בחללים הפעילים והנטושים הממוקמים בשבע הקומות של התחנה המרכזית נפגשים שבעת שחקני קבוצת תיאטרון מסתורין, שבעת הרקיעים המצוינים בספר הזהר, שבעת החטאים הנוצריים, שבעת הסקרמנטים ועוד. כל אחת מסצנות המופע מתרחשת בחלל אחר בהם פוגש הקהל עולם אקספרסיבי עם חוקיות משלו. המופע מהווה אינטרפרטציה חופשית ל”קומדיה האלוהית” של דנטה, כמסע בעולם ללא זמן, על הגבול בין החיים למוות, המשלב תיאטרון פיזי עם אומנות פלסטית ושירה חיה.

המסדרונות האורבניים והמבנים החצי נטושים של התחנה המרכזית, הופכים לזירת התרחשות מיתית, בדומה להפלגת הנשמות בנהר בעולם התחתון (כפי שמוזכרות ב”קומדיה האלוהית”). הקיר הראשי של התחנה המרכזית הופך למעין שער ענק בפתחו מרחף המלאך “מטטרון”, והמדרגות הנעות מדומות לסולמות בהם המלאכים עולים ויורדים תוך שירת הלל. הלוקיישן היומיומי של התחנה המרכזית מאפשר לקהל צפייה ממרפסות המשקיפות על הקומות והמעברים הרבים, ומהווה הזדמנות לחוויה אינטימית ואוטנטית בה הקהל עובר דרך חנויות ריקות ונטושות וחללים קטנים, ובכל רגע נתון, אינו יודע מה מצפה לו בהמשך הדרך. המופע עושה שימוש בשפה של תיאטרון תנועה אקספרסיבי, בשילוב עם מחול, אקרובאטיקה אווירית וסנפלינג על קירותיה הגבוהים של התחנה המרכזית, שירה חיה ועיצובי חללים.

תמונה2 

“בזמן שעתיד המבנה העצום של התחנה המרכזית שנוי במחלוקת, אנו רואים חשיבות רבה ביצירת אומנות בחלליו הנטושים ופועלים מתוך אמונה שלאמנות כוח לשנות את המציאות ולגלות יופי בתוך מקומות אפורים”, מסכמת יוליה גיניס, יוצרת ומנהלת תיאטרון מסתורין. “אנו משתמשים באמנות כדי לאחד ולחבר אנשים לתוך חוויה רוחנית משותפת שמנגישה עבור כולם את היופי שבאמנות ואת כוחה לתיקון עולם, מה שמקבל  משמעות נוספת במרחב התחנה המרכזית, על כל היבטיו התרבותיים והרבגוניים, כמרחב ליצירת עוגן משותף ונקודת מפגש לקבוצות השונות המרכיבות את החברה הישראלית, וליצירת דיאלוג מפרה בין תפיסות עולם שונות”.

חמישי 25.6 בשעה 20:30 , נקודת המפגש בקומה השביעית של התחנה, ליד מודיעין דן

לתאריכים נוספים

לאתר התיאטרון : www.mystorin.com

 

SEVEN

בימוי, עיצוב וניהול אמנותי: יוליה גיניס

ע.בימאית ודרמטורגיה: רז וינר

כוריאוגרף: אביב איבגי

מוסיקה מקורית: אלון פרץ

עיצוב מסיכות ותלבושות: אולגה גורביץ’

ניהול הפקה: עמית עתיר

עיצוב תאורה: אבי וידר

שחקנים יוצרים: (לפי סדר א,ב):

ליאור אבשלום, איב איילין, דני ברוסובני, רותם כהן, דנה פורר, תמרה קובלסקי, שירי שחר.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר