״עלו ברשת…. או קפה בוץ״

תערוכת היחיד החושפנית של קולט ליינמן מציגה דרך עיניה את חיינו כישראלים – ערבים, יהודים, עולים, ותיקים, חילוניים ודתיים המתייצבים כפסיפס המרכיב את הרשת החברתית של כולנו. הנרטיב הישראלי, מתעצם, גדל, ומגיע לשיאו במפגש הבלתי אמצעי בחג של החגים, בעיר חיפה, שחרטה על דגלה סובלנות, חיבור, שותפות והכרה באחר.

קולט 3

 פתיחת התערוכה תתקיים ביום שישי ה-11 לנובמבר בשעה 11:00, ב”גלריה 142″ בבית הכט, שדרות הנשיא 42, חיפה.

 

קולט ליינמן היא אמנית, יוצרת רב תחומית וחוקרת אקדמית, המשלבת עיסוק בתחומי הציור, השירה והליווי האמנותי יחד עם מחקר אקדמי בתחום התרבות והספרות.

בתערוכה יוצגו עשרים מעבודותיה, חלקן בפורמטים גדולים ומרשימים מאוד, המותאמים לקירותיו של הבניין העתיק מהמאה ה-19 (500/200, 300/200), וחלקן בפורמטים צרים וארוכים, אשר יורדים היישר מהתקרה ומאפשרים לצופה ליצור אינטרציה עם היצירות תוך כדי התהלכות ביניהן.

טכניקת הגרפיטי בה משתמשת ליינמן, דרך שימוש בפסולת תעשייתית, מאפשרת דיאלוג מרתק ובלתי אמצעי עם החומר התעשייתי. השימוש בטושים – permanent marker בשחור ובצבעי יסוד, וברשתות פלסטיק מחוררות מוביל ליצירות בעלות שקיפות ואלסטיות.

_MG_8717small

בשנת 1990 השיקה קולט את תערוכתה הראשונה “צלע” בגלריה תירוש, אשר עוררה עניין רב בקרב מבקרים ואנשי מקצוע וזכתה להצלחה רבה הן בעיתונות והן בהיבט המסחרי. שלוש שנים מאוחר יותר הועלו עבודותיה של קולט למודעות ארצית, נרכשו על ידי מוזיאון ישראל והפכו להיות חלק מאוסף המוזיאון.

בתחילת שנות האלפיים, הרחיבה קולט את תפוצת עבודותיה ויצאה למספר רב של תערוכות בעולם, בגרמניה ובאיטליה וכן בערים משמעותיות כמו לונדון, וינה ופריס. עבודותיה זכו להצלחה רבה הן בפן המקצועי והן בפן המסחרי ורבות מהן נמכרו לאספנים ברחבי העולם. בשנים אלו החליטה קולט לעשות את צעדיה הראשונים בעולם האקדמיה בתחום ספרות ותרבות צרפת, ומשנת 2002 התמסרה לחיים האקדמאים. את התואר השני סיימה בהצטיינות יתרה בגין מחקר שעשתה על הקשר שבין הטקסט והתמונה ביצירותיו של הצייר הבלגי, רנה מגריט, ואת התואר דוקטור קיבלה בזכות מחקרה החדשני על “הקטלוגים של התערוכות הסוראליסטיות בפריס, 1924-1938”. בנוסף, פרסמה קולט שני ספרי שירה בפריס וחקרה את נושא ‘הקטלוגים של האוונגרד בפריס לאחר מלחמת העולם השנייה’, המשלב את עולם הספרות והאמנות המודרנית.

לפני מספר שנים, החלה קולט לחזור בהדרגה למקומה הטבעי במרכז הבמה כאמנית יוצרת, דרך עשייה אמנותית עשירה, שפרותיה הייחודיים ויוצאי הדופן ייחשפו בתערוכה.

אוצרי התערוכה: מוטי הררי וסימה שחר. התערוכה תנעל ב-31 לדצמבר.

חזרה לחדשות ועדכונים

אני רוצה להשאיר פרטים ושיצרו איתי קשר